Tips gezocht: bodembedekker haag

29-03-2020 19:54 28 berichten
Hoi forummers!

Met het terugzetten van mijn beukenhaag is een lange strook van zo’n 30cm breedte ‘vrijgekomen’. Het is niet de bedoeling dat de haag ooit weer zo breed wordt, dus nu ben ik op zoek naar een bodembedekker voor die strook. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, dus misschien heeft hier iemand met groenere vingers dan ik tips! :daisy:

Details:
- Zure zandgrond
- Halfschaduw
- Grond kan vrij droog zijn (volgens mij slurpt de haag veel water)
- Liefst meerjarig (groenblijvend niet noodzakelijk)
- Liefst een bloeier
Moosey schreef:
12-04-2020 09:02
Kruiptijm heeft echt volle zon nodig, als je die in de schaduw gaat zetten had je net zo goed je centen direct in de plomp kunnen gooien.. ik zou m ergens anders neerzetten als ik jou was.
Maar hij staat niet in de schaduw. De border ligt namelijk aan de zuidkant van de haag en krijgt, afhankelijk van het seizoen, gemakkelijk een uur of 4-5 zonlicht per dag. In mijn OP beschrijf ik dan ook halfschaduw.

En bedankt voor je zorgen, maar aan die drie bakjes van 1,75 per stuk zal ik me geen buil vallen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat is inderdaad te overzien ;-D Goedkoop trouwens zeg, waar had je ze gescoord? Ik heb ooit, toen ik nog dacht dat ik kruiptijm ipv gras wilde in de tuin, geprobeerd t zelf te kweken uit zaad. Zaadjes kwamen wel op maar verder dan dat kwam het niet, heel maf.
Alle reacties Link kopieren
Persicaria bistorta (adderwortel)
Dryopteris affinis (schildvaren)
Geranium versicolor (ooievaarsbek)
Choisya (Choisya ‘Aztec Pearl’)
Wolfsmelk (Euphorbia amygdaloides var. robbiae)
Lievevrouwebedstro (Galium odoratum)
Kerstroos (Helleborus orientalis ‘Spotted Hybrids’)
Kaukasisch vergeet-mij-nietje (Brunnera macrophylla)

Zijn volgens directplant allemaal geschikt voor een schaduwborder

Struikmalva (Lavatera olbia ‘Rosea’)
Duizendblad (Achillea ‘Parker’s variety’)
Kameille (Anthemis ‘Sauce Hollandaise’)
Alsem (Artemisia ‘Powis Castle’)
Aster frikartii ‘Mönch’

En deze voor een zandgrond border

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven