Tips kindvriendelijke inrichting.

15-01-2019 15:53 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht hier even een aantal tips opdoen.

Over een aantal maanden gaan wij verhuizen. De "oude inboedel" gaat weg/grofvuil/marktplaats. Is eigenlijk nog 1 grote verzameling uit onze studententijd.

Nu is het idee om in het nieuwe huis "alles" lekker nieuw/fris in te richten. Echter, we hebben een hele schattige peuterdochter. Kotspartijen op de bank, viltstift op het vloerkleed en ongelukjes her en der waren totaal geen probleem. Alles was toch "oud".

Hoe doen andere mensen dit? Ik bedoel, leuk een bank van 1700 euro, maar ik wil ook nog wel kunnen leven en niet continue op hoeven letten......
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 16:34
:rofl:

Of je neemt panelen.

Schrootjes; lekker retro!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
15-01-2019 16:35
Schrootjes; lekker retro!
http://www.welke.nl/popular/verf%20lambrisering

Best hip.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon hetzelfde wat ik al had. Ik wil zelf ook gewoon kunnen knoeien en niet steeds rekening houden met interieur wat nergens tegen kan (wat niet betekent dat er op een bank of tafel gestaan mocht worden oid) maar ik wil gewoon leven, en daar hoort onhandig doen en af en toe knoeien bjj wat mij betreft
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
15-01-2019 16:03

Geen tapijt op de vloer maar hout oid.
Wij hebben juist besloten geen hout te nemen, omdat vrienden van ons zo'n beetje de hele tijd achter hun peuter aanlopen met een droogdoek.

Ook verhaal gehoord van collega met houten vloer dat een beker melk op een of andere manier onder de bank terecht was gekomen en daar dagen heeft gelegen: die planken kon je weggooien.

Wij hebben daarom verlijmd PVC genomen. Krasvast en het is zo waterproof dat je het ook in de badkamer zou kunnen leggen. Je kunt het ook gewoon dweilen met elk schoonmaakmiddel. Ook wel eens met bleek in het water gedweild.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die dacht: wie neemt er nog een kind mee als ie naar een inrichting moet?
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
cowandchicken schreef:
15-01-2019 16:45
Ben ik de enige die dacht: wie neemt er nog een kind mee als ie naar een inrichting moet?
:rofl:
Dropdrop schreef:
15-01-2019 16:43
Wij hebben juist besloten geen hout te nemen, omdat vrienden van ons zo'n beetje de hele tijd achter hun peuter aanlopen met een droogdoek.

Ook verhaal gehoord van collega met houten vloer dat een beker melk op een of andere manier onder de bank terecht was gekomen en daar dagen heeft gelegen: die planken kon je weggooien.
Bijzonder. Wij zijn geen neatfreaks, maar dit is ons nooit overkomen. Altijd houten vloeren gehad. Er wordt door de kinderen gewoon niet gelopen met eten/drinken. Hoe er een beker melk onder de bank kan komen is mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
cowandchicken schreef:
15-01-2019 16:45
Ben ik de enige die dacht: wie neemt er nog een kind mee als ie naar een inrichting moet?
:rofl:
Mik* schreef:
15-01-2019 16:06
Hier is alle bekleding (bank, eetkamerstoelen, boxspring) kunstleer. Vanwege de uk die er aan komt maar eigenlijk vooral vanwege smeerkees-vriend. Ik vind stof mooier, maar ben bang dat dat hier niet mooi blijft.

Mijn zwager was heel blij met zijn mooie houten vloer. Totdat zijn zoon werd geboren. Smeerworst krijg je er niet vanaf gepoetst en speelgoed vanuit de kinderstoel laten vallen geeft deuken. Hier dus geen houten vloer, ondanks dat ik dat eerst ook wilde. Maar plavuizen met houtlook.
Huh? Ik heb een houten vloer maar geen last ervan (en wel smeerworstgooiende en -smerende peuter en kleuter). En ook geen speelgoeddeuken.

We hebben een dure stoffen bank met vijf jaar vlekkengarantie en dat werkt echt. Been there, done that :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-01-2019 17:57
Huh? Ik heb een houten vloer maar geen last ervan (en wel smeerworstgooiende en -smerende peuter en kleuter). En ook geen speelgoeddeuken.

We hebben een dure stoffen bank met vijf jaar vlekkengarantie en dat werkt echt. Been there, done that :mrgreen:
Je hebt hout en je hebt hout. Sommige soorten zijn deukgevoeliger en/ of hebben meer groeven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 18:01
Je hebt hout en je hebt hout. Sommige soorten zijn deukgevoeliger en/ of hebben meer groeven.
Ja dat denk ik dan? Wij hebben geloof ik een eikenhouten vloer.
Wat ik niet meer zo snel zou doen: strak gestucte muren met gewone latex. We waren de afwasbare latex vergeten. Dat is wel een beetje jammer.
Geen bank van 1700 euro, maar één van 4 à 500 euro.
En over 10 jaar nog een keer één van 400 euro.

Die van 1700 euro koop je maar als kind het huis uit is.

Vloerkleden kopen die in de wasmachine kunnen.

De viltstift op de muren omschrijven als "kunst".

Geen hout, kurk of laminaat op de vloer.

Geen scherpe punten aan je meubels, tenzij je zin hebt om om de zoveel tijd op de SEH te zitten.

Geen glazen tafels of salontafels.

Kasten die afwasbaar zijn met magneten aan de deuren, zodat die automatisch sluiten.
Tiana_76 schreef:
15-01-2019 17:38
Bijzonder. Wij zijn geen neatfreaks, maar dit is ons nooit overkomen. Altijd houten vloeren gehad. Er wordt door de kinderen gewoon niet gelopen met eten/drinken. Hoe er een beker melk onder de bank kan komen is mij een raadsel.
Dat is knap. Hoe krijg je de beker dan op de plek waar je wil drinken?
pipootje schreef:
15-01-2019 18:44
Dat is knap. Hoe krijg je de beker dan op de plek waar je wil drinken?
Worden bediend door de ouders denk ik? :mrgreen:

Wij hebben zelfs, de horror, een bank van 4000 euro. En twee kinderen dus. Gedurfd he? ;-D
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-01-2019 18:45
Worden bediend door de ouders denk ik? :mrgreen:

Wij hebben zelfs, de horror, een bank van 4000 euro. En twee kinderen dus. Gedurfd he? ;-D
Living on the edge!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
15-01-2019 18:48
Living on the edge!
Doen we graag. Ons volgende huis wordt aan de rand van een ravijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind kotst bijna nooit.

Met de inrichting ook geen rekening gehouden met kind. Alleen mijn mooie glazen salontafel met scherpe hoeken waar best veel mensen die bij mij op bezoek waren gemeen hun been aan gestoten hadden vervangen door een ronde salontafel.

Eerder hadden wij gespackte muren die schoon bleven. Als je per ongeluk met de rug van je hand tegen de muur kwam had je een geschaafde hand.

Tegenwoordig behang en daar spijt van. Kind zit vaak met zijn handen aan de muur en dat zie je.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
15-01-2019 18:52
Doen we graag. Ons volgende huis wordt aan de rand van een ravijn.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de tips! Echt fijn. De vloer had ik nog niet eens aan gedacht. Ook iets om over na te denken !
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
15-01-2019 18:32
Geen bank van 1700 euro, maar één van 4 à 500 euro.
En over 10 jaar nog een keer één van 400 euro.

Die van 1700 euro koop je maar als kind het huis uit is.

Vloerkleden kopen die in de wasmachine kunnen.

De viltstift op de muren omschrijven als "kunst".

Geen hout, kurk of laminaat op de vloer.

Geen scherpe punten aan je meubels, tenzij je zin hebt om om de zoveel tijd op de SEH te zitten.

Geen glazen tafels of salontafels.

Kasten die afwasbaar zijn met magneten aan de deuren, zodat die automatisch sluiten.
Wat dan wel op de vloer ?
En hoe groot moet je wasmachine wel niet zijn om er een vloerkleed in te krijgen ?

10 jaar doen met een bank van 400 euro vind ik meeeer dan knap. Denk ik. Misschien vind ik het er ook wel gewoon niet uit zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
COtweepuntnul schreef:
15-01-2019 18:45
Worden bediend door de ouders denk ik? :mrgreen:

Wij hebben zelfs, de horror, een bank van 4000 euro. En twee kinderen dus. Gedurfd he? ;-D
Inschenken aan tafel. Dus dichte verpakking naar tafel. Geen gerotzooi boven het hoofd, op stoelen staan, lopen met overvolle bekers etc.
Tiana_76 schreef:
15-01-2019 19:09
Inschenken aan tafel. Dus dichte verpakking naar tafel. Geen gerotzooi boven het hoofd, op stoelen staan, lopen met overvolle bekers etc.
Alles dicht als je op de bank koffie drinkt? Of 1 beker melk wil als je effe voor tv zit?
blijfgewoonbianca schreef:
15-01-2019 19:09
Wat dan wel op de vloer ?
En hoe groot moet je wasmachine wel niet zijn om er een vloerkleed in te krijgen ?

10 jaar doen met een bank van 400 euro vind ik meeeer dan knap. Denk ik. Misschien vind ik het er ook wel gewoon niet uit zien.
Huh. Hoezo kun je met een bank van 400 euro niet meer dan 10 jaar doen???
Belg007 schreef:
15-01-2019 18:32
Geen bank van 1700 euro, maar één van 4 à 500 euro.
En over 10 jaar nog een keer één van 400 euro.

Die van 1700 euro koop je maar als kind het huis uit is.

Vloerkleden kopen die in de wasmachine kunnen.

De viltstift op de muren omschrijven als "kunst".

Geen hout, kurk of laminaat op de vloer.

Geen scherpe punten aan je meubels, tenzij je zin hebt om om de zoveel tijd op de SEH te zitten.

Geen glazen tafels of salontafels.

Kasten die afwasbaar zijn met magneten aan de deuren, zodat die automatisch sluiten.

Ik mag hopen dat je niet serieus bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven