tips voor eethoek in kleine woonkamer

19-06-2010 23:00 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen naar een klein huisje met een kleine woonkamer (15m2), de keuken is ook vrij klein; er kan misschien net een klein tafeltje voor 2 personen in staan, maar meer ook niet.

Ik vind het heerlijk om te koken voor vriend(inn)en en zij komen dan ook geregeld eten, dus ik 'moet' de eethoek eigenlijk wel in de woonkamer plaatsen. Tegelijkertijd wil ik ook nog lekker op de bank in de woonkamer kunnen liggen.

Ben op internet (marktplaats) even wezen kijken naar uitklapbare tafels, denk dat het daar wel op uit moet draaien...alleen die tafels zijn zo lelijk! Weet iemand ook waar ik leuke uitklapbare tafels kan vinden (voorbeelden?)

Of misschien andere tips voor mijn kleine woonkamer?
quote:Ann Liv schreef op 19 juni 2010 @ 23:56:

[...]

Volgens mij aten ze toen gewoon in etappes, of hadden ze een paar kinderen per toerbeurt die de tafel vast moesten houden voor de stabiliteit.

Of er was gewoon niet voldoende eten, dus ook geen grote eettafel nodig. Iedereen een aardappel en door met den arbeid
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 19 juni 2010 @ 23:56:

Stabiel zijn ze wel, daar zou ik me niet druk om maken. Een eettafel als bijzettafeltje naast de bank lijkt me erg...uh... minder mooi om eerlijk te zijn Dan zou ik voor twee tafels en een plank (en een tafelkleed) gaan.

Hahaha, nou ja de details werk ik later wel uit...kan er ook gewoon een tafeltje voor bloemen/planten van maken.

Ik moet alleen nu nog wel even op zoek naar 3 mooie tafeltjes.
quote:pepexx schreef op 19 juni 2010 @ 23:55:

Ik vind het een superhandige, stevige en ja, zelfs mooie tafel.

Ik heb een moderne inrichting en het past er perfect bij.Haha ik kwam denk ik een beetje verkeerd over, want ik vind hem in een andere kleur ook leuk! Sterker nog, ik heb heel lang overwogen 'm te nemen, maar een vierkante tafel is niet handig in mijn huis. Dus.. En ook al vond ik 'm niet mooi: ik heb toch geen smaak man...
quote:El_lebel schreef op 20 juni 2010 @ 00:01:

[...]

En ook al vond ik 'm niet mooi: ik heb toch geen smaak man... Zie als illustratie hiervan ook haar reactie op de Erg Lelijke Tafel

TO: wat voor inrichting heb je? Kunnen we mee helpen zoeken naar tafeltjes
Dat zeg ik....
quote:El_lebel schreef op 19 juni 2010 @ 23:57:

[...]

Is niet zo hoor, is gewoon stevig (vriendin van mij heeft 'm ook). Eigenlijk schep ik altijd al op en zet ik nooit pannen neer, scheelt ook in de ruimte die je nodig hebt natuurlijk.

Oh dat valt dan al weer mee. Gaat natuurlijk ook niet alleen om zware pannen, maar ook als iemand er eens (per ongeluk) wat harder opleunt.

Maar goed, dat valt dus reuze mee.

Ik hou mijn opties nog even op, maar mijn voorkeur gaat naar meerdere tafeltjes.

Moet maandag maar even gaan kijken bij een aantal meubelboulevards.
quote:websje schreef op 19 juni 2010 @ 23:58:

Ik kan de foto niet plaatsen, maar dit is wel klein en handig tegen de muur te plaatsen. Alleen niet ... helemaal... mijn smaak

Ook zo handig neergezet door de verkoper: "u klemt één persoon vast tussen tafel en muur en schuift vervolgens zelf gezellig aan" haha!

Conditie: Zo goed als nieuw Je liegt!

Aantal personen: tot twee personen JA DUUUUH!
Ik vind de ronde tafel van de ikea trouwens wel echt super leuk, maar heeft helaas niet de 'potentie' om groter te worden en/of er een andere tafel bij aan te schuiven
quote:websje schreef op 20 juni 2010 @ 00:02:

[...]

Zie als illustratie hiervan ook haar reactie op de Erg Lelijke Tafel

Hahahah zit hier echt hardop te lachen!

Ann L. check die stoelen! Cool! (vooral die vooraan)

quote:Anoniempje111 schreef op 20 juni 2010 @ 00:03:

Moet maandag maar even gaan kijken bij een aantal meubelboulevards.

Ja, lekker doen! En als je iets van Ikea leuk vindt: altijd eerst op marktplaats kijken, kan zo enorm veel schelen. Zoveel mensen zetten dingen erop die amper gebruikt zijn "omdat het toch niet zo goed in de inrichting past". Kan je het overnemen voor de helft.

Mocht je nou door die ramen en deuren echt te weinig ruimte hebben, dan kan je je inrichting altijd nog op de kop doen
Ik heb ook die uitschuiftafel van ikea, ideaal!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Anoniempje111 schreef op 20 juni 2010 @ 00:07:

Ik vind de ronde tafel van de ikea trouwens wel echt super leuk, maar heeft helaas niet de 'potentie' om groter te worden en/of er een andere tafel bij aan te schuivenDeze is rond en kan uitschuiven:

(200 euro, Ikea)
quote:El_lebel schreef op 20 juni 2010 @ 00:07:

[...]

[afbeelding]

Die foto ook, hebben die kinderen nou bier naast hun bord staan?
Dat zeg ik....
Ik heb precies hetzelfde probleem! Heb hier toch al wel wat leuke ideetjes langs zien komen.

Ik moet nog gaan verhuizen, de ruimte is nu dus nog helemaal leeg. Vind het erg moeilijk om dan te beslissen of iets past en staat of niet. Ik wacht nog even tot we er wat meubels hebben staan om te kijken wat de beste oplossing en hoeveel ruimte erover is...
Behangplaktafel kopen, eten opzetten en lopend buffet houden en gewoon eten op je bank.fauteuils
quote:El_lebel schreef op 20 juni 2010 @ 00:07:

[...]

[afbeelding]Waha, die stoelen zijn inderdaad gaaf. Maar die flessen bier! Doet me

hier aan denken...
TO, heb je inmiddels al een idee wat je zou willen/kunnen kopen?
Het is vást gewoon cola! Ik ben ook benieuwd wat je tegen bent gekomen in de woonwinkels TO!
quote:El_lebel schreef op 23 juni 2010 @ 14:00:

Het is vát gewoon cola! Wat die Indonesische baby rookt?
Dit is trouwens ook gaaf en ruimtebesparend:

Jammer dat het niet in de categorie 'betaalbaar' valt
quote:Ann Liv schreef op 23 juni 2010 @ 14:32:

Dit is trouwens ook gaaf en ruimtebesparend:

[afbeelding]

Jammer dat het niet in de categorie 'betaalbaar' valt

Ahaaa..! Dáár heeft Ikea het idee vandaan! Gewoon echt jammer dat het setje van Ikea niet nét iets groter is. Misschien als ik niet meer thuiswerk met laptop & boeken dat 't past..

quote:Ann Liv schreef op 23 juni 2010 @ 14:29:

[...]

Wat die Indonesische baby rookt? OMG erg he? Maar die mensen hebben hun huis wel handig ingedeeld.. Gewoon géén tafels, maar alles op de grond. Oók nog een oplossing!
quote:Ann Liv schreef op 22 juni 2010 @ 16:53:

TO, heb je inmiddels al een idee wat je zou willen/kunnen kopen?

Ik ben dan wel niet TO maar ik ben ook wezen kijken en ik ga toch voor de in/uitklapbare tafel.

Eentje bij de ikea, met 3 laatjes in het midden en aan beide kanten in/uit te klappen. Is dus voor 2 of 4 personen (maar er passen er ook wel 6). Ik wil daar nog een tafeltje voor 2 personen bij kopen en die in de berging zetten. Bij bezoek gooi ik dan een mooi tafelkleed over beide tafels heen.

Ik moet alleen nog een tafel hebben die dezelfde hoogte en breedte heeft (nog niet heel uitgebreid gezocht).
Als je nu eens de indeling van je woonkamer verandert?

De meeste mensen willen een royale zithoek, toch minstens en bank en een stoel, en houden dan nog een beetje ruimte over om ergens tegen een muur een tafel te zetten.

Als je nu zou kiezen voor alleen een bank en een flinke tafel. En je zet de bank midden in de ruimte en de tafel met de korte kant tegen de rugleuning van de bank aan? Om je tafel stoelen die je ook bij je bank kunt zetten als je meer visite hebt en je hebt een hardstikke leuk interieur.
quote:Katherina schreef op 23 juni 2010 @ 17:56:

Als je nu zou kiezen voor alleen een bank en een flinke tafel. En je zet de bank midden in de ruimte en de tafel met de korte kant tegen de rugleuning van de bank aan? Om je tafel stoelen die je ook bij je bank kunt zetten als je meer visite hebt en je hebt een hardstikke leuk interieur.Goed idee! Bij mij is het wel íets groter, dus ik kan wel een aparte zithoek een eethoek. Besef me opeens toen ik net binnen kwam lopen dat een ronde tafel in mijn huiskamer juist wel handig zou zijn! Ik dacht altijd dat rond meer ruimte inneemt, en dat is ook wel zo, maar dat langwerpige is ook niet altijd handig (steekt dan teveel in slaaphoek, ik mijn geval). Hm... Ik ben gewoon nog wel steeds op dat Ikea setje.. zucht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven