Tips voor het schoonmaken van een oven?
zaterdag 1 november 2025 om 12:15
Hoi allemaal!
Ik vind het schoonmaken van de oven best wel een lastig klusje. Het lukt me nooit echt om ‘m helemaal goed schoon te krijgen. Volgens mij mag je niet echt schuren met zo’n schuurspons en ik vind het lastig om hardnekkig vet en aangebrande resten weg te krijgen.
Ik ben benieuwd wat jullie doen om een oven weer helemaal schoon te krijgen en welke trucs of middelen écht werken.
Ik vind het schoonmaken van de oven best wel een lastig klusje. Het lukt me nooit echt om ‘m helemaal goed schoon te krijgen. Volgens mij mag je niet echt schuren met zo’n schuurspons en ik vind het lastig om hardnekkig vet en aangebrande resten weg te krijgen.
Ik ben benieuwd wat jullie doen om een oven weer helemaal schoon te krijgen en welke trucs of middelen écht werken.
zaterdag 1 november 2025 om 15:51
Een zelfreinigende oven aanschaffen 
Maar das een tip voor als hij vervangen moet worden.
Ik deed altijd een ovenschaal met water en schijfjes citroen of vaatwastabletten in de oven. Dan de oven warm laten worden zodat het lekker gaat stomen. Daarna ging schoonmaken met die schijfjes citroen bijvoorbeeld een stuk makkelijker.
Ik deed altijd een ovenschaal met water en schijfjes citroen of vaatwastabletten in de oven. Dan de oven warm laten worden zodat het lekker gaat stomen. Daarna ging schoonmaken met die schijfjes citroen bijvoorbeeld een stuk makkelijker.
zaterdag 1 november 2025 om 15:59
En zelfs dan wordt het niet meer blinkend.groenebroek schreef: ↑01-11-2025 15:51Een zelfreinigende oven aanschaffen
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 1 november 2025 om 16:08
Mijn voornaamste tip is een stoomreiniger. Moet er zelf ook weer een gaan zoeken want hier is ie stuk, maar ideaal voor hardnekkige zooi, evt aangevuld met de genoemde baking soda taktiek.
Werkt ook heel goed voor vlekken op stoffen bank, voegen in de badkamer en niem het maar.
Werkt ook heel goed voor vlekken op stoffen bank, voegen in de badkamer en niem het maar.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
zaterdag 1 november 2025 om 18:01
Zeker wel als je er 1 met pyrolyse functie neemt, net nog gedaan en alle ingebrande plekken waar je tegen aan kunt schrobben tot je een ons weegt zijn weer helemaal weggebrand (500 graden, dat wil ook wel). Nadien een nat doekje en hij blinkt weer als of ie nieuw is. Echt super blij mee!
zaterdag 1 november 2025 om 18:17
Ik durf het niet te zeggen, maar ik krijg mijn oven schoon met Prowin ovenreiniger.
Je verdeelt het over je bakplaat, of rooster en dan leg je er huishoudfolie op, zodat het spul niet indroogt.
En na een nacht spoel je het er af.
Met alle aangebakken resten.
Topspul! Ik zweer er bij.
En mijn platen zijn echt aangekoekt hoor.
Je kunt het folie daarna nog tegen je wanden aanplakken. Zo lang het vochtig blijft, werkt het nog.
(Ik heb geen aandelen)
Je verdeelt het over je bakplaat, of rooster en dan leg je er huishoudfolie op, zodat het spul niet indroogt.
En na een nacht spoel je het er af.
Met alle aangebakken resten.
Topspul! Ik zweer er bij.
En mijn platen zijn echt aangekoekt hoor.
Je kunt het folie daarna nog tegen je wanden aanplakken. Zo lang het vochtig blijft, werkt het nog.
(Ik heb geen aandelen)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in