Tips voor mijn tuin
maandag 25 maart 2019 om 21:53
Er is in mijn tuin een grote hoek leeg gekomen omdat er een boom is verwijderd. En die wil ik vullen. Vraag is: waarmee? Ik heb al wel wat websites afgezocht, maar ik vind het ook heel leuk te horen wat jullie zouden doen.
De hoek is ongeveer 2,5 bij 2,5 meter, achter een schutting maar wel op het zuiden. Als de zon wat hoger staat in de zomer staat ie er dus op, sowieso van 12 tot 16 ongeveer.
Ik wil graag iets dat groen blijft of vroeg in het jaar groen wordt, met bloemen of veel kleur, dat wat groter is en lekker vult maar geen boom wordt (max 2,5 meter). Beetje snoeiwerk vind ik niet erg maar niet zoals een vlinderstruik elk jaar helemaal eraf. Alles dat ik snoei moet namelijk door mijn huis worden afgevoerd en in vuilniszakken gepropt.
Wie heeft leuke ideeën, liefst met plaatjes?
De hoek is ongeveer 2,5 bij 2,5 meter, achter een schutting maar wel op het zuiden. Als de zon wat hoger staat in de zomer staat ie er dus op, sowieso van 12 tot 16 ongeveer.
Ik wil graag iets dat groen blijft of vroeg in het jaar groen wordt, met bloemen of veel kleur, dat wat groter is en lekker vult maar geen boom wordt (max 2,5 meter). Beetje snoeiwerk vind ik niet erg maar niet zoals een vlinderstruik elk jaar helemaal eraf. Alles dat ik snoei moet namelijk door mijn huis worden afgevoerd en in vuilniszakken gepropt.
Wie heeft leuke ideeën, liefst met plaatjes?
maandag 25 maart 2019 om 21:56
thuis/het-tegen-tegeltuinen-topic-deel- ... #p29733796
Anders hier de vraag even stellen, genoeg dames die ideeën hebben
Anders hier de vraag even stellen, genoeg dames die ideeën hebben
maandag 25 maart 2019 om 21:58
Oh kamperfoelie is leuk ja! Ik herinner me dat mijn ouders daar altijd wel veel luizen in hadden en altijd moesten spuiten. Maakt het wat dat betreft nog uit waar ie staat?
En Friezinnetje: ik ken dat topic, maar vond mijn vraag zo specifiek dat ik er een apart topic over opende. Maar zeker leuk om daar te lezen ook!
En Friezinnetje: ik ken dat topic, maar vond mijn vraag zo specifiek dat ik er een apart topic over opende. Maar zeker leuk om daar te lezen ook!
maandag 25 maart 2019 om 21:58
Nee maar die bloeit wel redelijk vroeg toch? Ik ga perzik opzoeken, thanks!Someonenew schreef: ↑25-03-2019 21:58Iets kersenbloem-achtigs blijft niet groen, maar als dat niet erg is dan kun je beter een perzik nemen. Echt heel leuk en mooi en snelle groeier dus snel een mooie volle boom en veel vruchten en bloeit ook erg mooi roze.
maandag 25 maart 2019 om 22:01
Ja bloeit nustreepjesdekbed schreef: ↑25-03-2019 21:58Nee maar die bloeit wel redelijk vroeg toch? Ik ga perzik opzoeken, thanks!
maandag 25 maart 2019 om 22:02
Geen flauw idee, ik heb 'n aanwaai kamperfoeliestreepjesdekbed schreef: ↑25-03-2019 21:58Oh kamperfoelie is leuk ja! Ik herinner me dat mijn ouders daar altijd wel veel luizen in hadden en altijd moesten spuiten. Maakt het wat dat betreft nog uit waar ie staat?
maandag 25 maart 2019 om 22:04
Zeker mooi, mooi kleurtje bloemen ook!Someonenew schreef: ↑25-03-2019 22:01Ja bloeit nuis echt heel leuk. En mooi blad ook, Vind ik persoonlijk mooier dan van appel, pruim, of peer..
Ik kijk vanuit mijn werkkamer uit op de tuin en vooral op deze hoek dus ik ben op zoek naar veel energie en vrolijkheid.
Moet je daar (veel) aan snoeien en hoe is die als de gele bloemetjes verdwenen zijn?redbulletje schreef: ↑25-03-2019 22:03Mijn forsycia (geel) bloeit sinds vorige week vol, de kersenbloesem ook.
neem dan eentje die eetbaar is.streepjesdekbed schreef: ↑25-03-2019 21:58Nee maar die bloeit wel redelijk vroeg toch? Ik ga perzik opzoeken, thanks!
appel of peer is ook echt prachtig, mooie grillige stammen als ze ouder zijn
maandag 25 maart 2019 om 22:05
Eerst mooie bloemen en dan mooie vruchten, want die zie je ook goed hangen echt heel leuk.. een tip donderdag zijn ze in de aanbieding bij de Aldi 3,80 een boompje, ik heb hem daar ook vandaanstreepjesdekbed schreef: ↑25-03-2019 22:04Zeker mooi, mooi kleurtje bloemen ook!
Ik kijk vanuit mijn werkkamer uit op de tuin en vooral op deze hoek dus ik ben op zoek naar veel energie en vrolijkheid.![]()
maandag 25 maart 2019 om 22:07
Als de bloemen uitgebloeid zijn komt er blad aan. Je kunt hem heel simpel in een gewenste vorm snoeien na de bloei.streepjesdekbed schreef: ↑25-03-2019 22:04Moet je daar (veel) aan snoeien en hoe is die als de gele bloemetjes verdwenen zijn?
maandag 25 maart 2019 om 22:10