Tips weghalen /camoufleren gele aanslag wc pot

26-08-2019 22:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii.

Vraagje:, Onze wc is verder heel netjes. Wc pot ook. Echter doordat er steeds wat water in de wc pot gelekt heeft aan de achterste binnenkant zitten er nu 2 lelijke gele/beige strepen (kalk aanslag) in de wc pot
Ik heb geboend en geschrobd met chloor, antikal, cif etc. Borstel en schuurspons. Krijg het gewoon niet weg.. Ziet er zo smerig en ontsierend uit...

Iemand tips? Kan ik daar mss over met een speciale verf? (wat nat kan worden) en zoja welke? of een grondig schoonmaak middel? Hoor graag tips die werken. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!!!

Ik ga denk eerst de azijn proberen (nachtje intrekken) daarna de HG kalk reiniger als dat niet werkt... Wil als dat niet werkt pas de agressievere opties een kans geven... Toilet pot vervangen vind ik toch zonde want zoals ik al schreef, buiten die kalk strepen is hij niet oud /versleten.
Met zoutzuur heb je die streep dus in 3 seconden weg en kost 1 euro per liter. Plus 1 euro voor de poetshandschoenen. Het sist waarschijnlijk als het in contact komt met de kalkafzetting. NIET samen met chloor gebruiken.
Deze:

Afbeelding

te koop bij de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had precies die 2 water-druip-strepen en ze gingen niet weg met bleek of azijn. Ik heb toen HG super krachtige toilet reiniger gekocht:

Afbeelding
https://nl.hg.eu/producten/toilet/hg-su ... etreiniger

Die zoals de beschrijving in de pot (en ook over die strepen heen) en dan een half uur laten intrekken, en weg waren ze! Ik gebruik deze nu steeds als ik ze weer langzaam terug zie komen en tijdens de normale schoonmaak gewoon bleek.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Sendil van de Action is geniaal. Kost ook maar 87 cent ofzo.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa. De strepen zijn weg. Toilet pot ziet er weer netjes en wit uit
Alle reacties Link kopieren
Spruitje01, bedankt voor de tip! Ik had in ons bad bij een armsteun een plek met veel kalk en dat kreeg ik niet weg, niet met azijn, niet met antikal, niet met chloor enz. AH eigen merk wc reiniger Mistral erop gespoten, 5 minuten laten inwerken, geborsteld, spoelen en weg was het: super. Het ziet er zoveel frisser uit! Heel blij mee. :worship:
Alle reacties Link kopieren
Lexie72 schreef:
30-08-2019 00:09
Spruitje01, bedankt voor de tip! Ik had in ons bad bij een armholesteun een plek met veel kalk en dat kreeg ik niet weg, niet met azijn, niet met antikal, niet met chloor enz. AH eigen merk wc reiniger Mistral erop gespoten, 5 minuten laten inwerken, geborsteld, spoelen en weg was het: super. Het ziet er zoveel frisser uit! Heel blij mee. :worship:
Inderdaad! Hier deed mistral ook wat het moest doen. Top spul!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven