trap
zaterdag 10 augustus 2013 om 15:09
Wij hebben een witte houten trap. Ik stofzuig deze regelmatig maar door dit stofzuigen komen er na verloop van tijd grijze krassen op de trap. Eens in de zoveel tijd kan ik dit gedeeltelijk weghalen als ik een een schuursponsje met jif gebruik, De krassen zijn dan voor het grootste gedeelte weer verdwenen. Maar niet overal. Vooral de plinten van de trap niet. Die zijn nu vooral grijs. Weet iemand hoe ik de trap het beste kan onderhouden?
zaterdag 10 augustus 2013 om 16:00
Een geverfd oppervlak moet je niet met schuurmiddel behandelen, dan komen er kleine kransjes in de verflaag waardoor er alleen maar meer vuil in hecht. Je kunt beter met een stoffer aan de gang en daarna nat schoonmaken. Maar ik vrees dat dat nu alleen zin heeft als er weer een nieuwe verflaag op zit.
maandag 12 augustus 2013 om 15:57
Een gelakte trap mag je nooit met schurende middelen schoonmaken. Alleen met een licht schoonmaakmiddel en een doekje.
Wat je nu het beste kunt doen om je trap weer mooi te krijgen, is hem helemaal opschuren (licht) en opnieuw lakken. Duurt ff, maar dan kan hij wel weer een paar jaar mee.
Ennehh, niet meer stofzuigen en jif gebruiken (ook geen schuursponsjes)
Wat je nu het beste kunt doen om je trap weer mooi te krijgen, is hem helemaal opschuren (licht) en opnieuw lakken. Duurt ff, maar dan kan hij wel weer een paar jaar mee.
Ennehh, niet meer stofzuigen en jif gebruiken (ook geen schuursponsjes)