TTTOT-kluphuis (19)

15-01-2013 17:34 3008 berichten

De winter is nog niet voorbij, dus wij blijven nog even lekker hangen op het strand.

Waar ego-posten verplicht is,

slap geouwehoer welkom is,

lief en leed gedeeld wordt,

recepten, knutsels en andere uitspattingen meer dan eens gepost worden..

En natuurlijk mag het ons Klublied niet ontbreken:

Zo vertrouwd, toch zo vreemd

Iedereen anders en toch van alles gemeen

Herkenning en erkenning ineen

Onbekend en toch bekend

Samen zijn wij één

(By Peacy)

Na 15 delen het eerste couplet te hebben van ons kluplied is er nu ook een gedicht

Hier is het nooit koud,

hier voelt het vertrouwd

het leven te delen

dat gaat nooit vervelen

we praten en dromen

om verder te komen

we lachen en huilen

en komen soms schuilen

ik voel me hier goed

alle mag en niets moet

jezelf hier mogen zijn

dat is pas fijn!

By MissMickey
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dit topic gelezen?

http://mobiel.viva.nl/for ... xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Van de voedselbank. Hoe komt t dat sommige mensen zo ignorant zijn? (Wat is t NL woord daarvoor?)
Missy, ik ben halverwege. Ik snap het ook niet dat aanvallende, welles/nietes discussie. Ik ben ook voor om zoveel mogelijk voor je eigen centen te zorgen en besef me goed dat dit niet altijd kan.

Bovendien ik teer net zo hard op gemeenschapsgeld in omdat ik grotendeels van mijn stufi leef.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Naja, ik denk dan bij mezelf: alsof iemand het fijn vind om bij de vb voor een pakket te staan.
Ik bedoel, wel fijn dat t kan. De hulp is fijn. Maar toch denk ik dat t gros t liever anders had gehad.
Vreselijke avond gehad.

Maargoed. Miss vanavond beter.
peacy

Wil je er iets over kwijt?

Missy, inderdaad hulp is fijn maar ik denk dat (bijna) niemand het met plezier doet. Al lijkt het me wel een uitdaging om met verschillende/onbekende producten een weekmenu samen te stellen.
Er was een tijdje terug een leuker topic over de vb, daar heb ik ook nog even meegedacht. Over mensen die dingen hadden gekregen en er leuke (goedkope) gerechten bij zochten.
deze:

Lekker eten met de Voedselbank
Meld!

En een voor Peacy.

Had ik al bedankt voor alle lieve berichtjes van gisteren? Jullie zijn echt geweldig!
Heb je al wat gehoord? (nee ik ben niet een beetje plaatsvervangend zenuwachtig)
Been there, done that, got the T-shirt.
Yez jij bent ook geweldig 5 eitjes! (als je ze allemaal laat terugplaatsen en ze blijven zitten krijg je je eigen tv-show )

Jaaaaa! Mijn eigen TV-show! Hahaha!

Ik hoor maandag tussen half 9 en 10 uur hoe de eitjes het doen en of er één geschikt is voor terugplaatsing. Ik hoop gewoon heel erg dat dat zo is en het zou helemaal fijn zijn als er ook nog een paar goed genoeg zijn om in te vriezen. Ik weet dat de realiteit is dat dit vaak niet zo is. Maar ik zou wel zwaar teleurgesteld zijn als al deze moeite was voor 1 (of nog veel erger: geen!) eitje(s). Tuurlijk is er uiteindelijk maar 1 goede bevruchte eicel nodig voor een zwangerschap. Maar de slagingspercentages zijn zoooo laag...
Slagingspercentage was ongeveer 30% toch? Ik dacht dat er vaak wel een redelijk deel aansloeg/goed genoeg was voor invriezen al moet het ontdooien dan ook nog goed gaan..

Spannend *duimduimduimduim*

Heb je nog leuke dingen voor het weekend gepland?

Apa, is je vriend weer een beetje bijgekomen na de therapie?
quote:neweve schreef op 09 februari 2013 @ 12:23:

Slagingspercentage was ongeveer 30% toch? Ik dacht dat er vaak wel een redelijk deel aansloeg/goed genoeg was voor invriezen al moet het ontdooien dan ook nog goed gaan..

Spannend *duimduimduimduim*

Heb je nog leuke dingen voor het weekend gepland?

De kans dat ik na 3 pogingen (dus 3x spuiten, 3x oogsten en alles terugplaatsen wat goed genoeg is) een kind krijg is 30%.... Dit wordt de eerste terugplaatsing (Inshalah) van de eerste poging. De kans dat het blijft zitten lijkt me dus minder dan 10% en dan heb ik nog 30% kans op een miskraam. Dus eh...

Verder doe ik vandaag nog rustig aan, maar morgenavond ga ik naar een cabaret-avond! Kwam een vriendin gisteravond ineens mee. Zij heeft ook IVF gedaan (zwanger geworden en lang genoeg gebleven bij poging 5!) en weet dus hoe belangrijk afleiding is in dit proces.
Oe dat zijn wel veel lagere kansen dan ik in mijn hoofd had. Fijn dat je morgen wat afleiding hebt.
Dat begrijp ik. Voor ik hieraan begon dacht ik ook dat de slagingskansen van IVF hoger waren. Dit is overigens wel voor mijn leeftijdscathogorie. Voor jongere mensen zijn de slagingskansen wel hoger. Zo'n 20% per poging.
Straalbezopen vriendin kwijt, haar fiets kapot. Zelf kon ze niet meer lopen met die fiets. Heb me een breuk gesjouwd. Nu ontiegelijke rugpijn. Kan niks meer. Zit nu ook aan de naproxen
Peacy wat stom vervelend! Zorg goed voor jezelf en voor je rug en hopelijk gaat het binnekort beter

Yez, ik zie inderdaad op de IVF site een totaal slagingspercentage van 15-25%. Aangezien dat voor alle leeftijden is kan ik snappen dat dat van jouw lager ligt.
Peacy, ik vind dat je een andere Ava moet kiezen. Om twee redenen:

1. Je hebt nu dezelfde als Marels (daarvan raak ik in de war)

2. Het komt over alsof je jezelf Compleet and Utter Bullshit vind. En daar kan ik niet in mee gaan.

Dus: doe 's even een leuke en optimistische Ava uitkiezen! Dat past veel beter bij je.
Haha, als t goed is zijn er nog meer mrt dezelfde Ava. Zal m zo ff aanpassen .
quote:Peacy schreef op 09 februari 2013 @ 16:50:

Haha, als t goed is zijn er nog meer mrt dezelfde Ava. Zal m zo ff aanpassen .

Goed zo!

(En waarom zijn er nog meer met dezelde Ava?)
Zal t zo ff in de kelder zeggen
quote:Peacy schreef op 09 februari 2013 @ 17:09:

Zal t zo ff in de kelder zeggen Of via de mail? Want ik begrijp nog steeds niet hoe ik de berichten in de kelder kan openen...
Hahaha! Ik kan alleen de bovenste regel van je nieuwe Ava lezen, maar dit is stukken beter!
Gegoogled en helemaal gelezen.

Goed gekozen, Peacy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven