Tuin katproof maken

11-04-2018 21:22 49 berichten
We gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning dus zijn vooralsnog helemaal vrij (om in overleg met de buren) een keuze te maken voor de schutting/tuinafscheiding. Onze katten verhuizen mee en die willen we graag in de tuin houden. Graag zou ik horen wat aan- of aanraders zijn qua tuinafscheiding.

Wat ik zelf al bedacht had:
Beter verticale planken dan horizontale planken.
Betonnen bandjes onder de panelen
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/
Catfence
Bomen etc voorzien van gaas

Iemand ervaring met deze: https://goo.gl/images/Y46tKc
klimmen katten hierop?
Calamitycat schreef:
11-04-2018 21:56
Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
Zo is dat !
Ik vind een vaatwasser/koelkast/wasmachine/droger etc ook niet mooi maar wel erg functioneel.
Deal with it :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
11-04-2018 21:56
Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
Die kun je toch wel zelf maken? Driehoekige lat kopen, busjes er in en een net aan passende schroef. Denk dat een rond iets ook wel werkt trouwens.
jusa schreef:
11-04-2018 21:41
Ik heb me gelijk aangemeld bij die FB pagina.

De tuin is wat te groot om helemaal te overdekken met gaas.
Zeker weten?
Afbeelding
pokkewijf schreef:
11-04-2018 22:05
Zo is dat !
Ik vind een vaatwasser/koelkast/wasmachine/droger etc ook niet mooi maar wel erg functioneel.
Deal with it :biggrin:
:lol:
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
nina1966 schreef:
11-04-2018 22:07
Die kun je toch wel zelf maken? Driehoekige lat kopen, busjes er in en een net aan passende schroef. Denk dat een rond iets ook wel werkt trouwens.
Als je genoeg vrije tijd hebt is alles te maken. Gelukkig hoef ik geen enkel systeem te bedenken, mijn katten kun hier veilig naar buiten want geen wegen in de buurt en mijn buren hebben 18 katten dus hebben sowieso geen zeurrecht waar het aankomt op mijn 3 haarballen (die overigens zelden mijn tuin uitkomen want die is groot en spannend genoeg).
Mijn katten springen niet over de schuttingen en werkte verticaal wel. Klein stuk horizontaal klommen ze in. Dat heb ik toen afgezet met gaas zoals hier al foto’s van zijn geplaatst. Om hangende katten taferelen te voorkomen, zoals een eerder geplaatste foto, heb ik boven aan de schutting een plankje gemaakt. Hierop klommen ze dan en konden ze mooi op zitten/liggen.

Nu heb ik aluminium/composiet schuttingen http://www.sbnbouw.nl/nl/home/fiberon-g ... ting/p233/

Dat werkt bij mijn katten dus prima!
nina1966 schreef:
11-04-2018 22:10
Zeker weten?
Afbeelding
Echt heel lelijk. Dan maar liever een schuin stukkie gaas op de schutting.
nina1966 schreef:
11-04-2018 22:10
Zeker weten?
Afbeelding
Niks is onmogelijk maar het is 15x8 meter. Dit lijkt wel een vogelkooi in de dierentuin ;-)
Zanahoria schreef:
11-04-2018 21:50
Voordeel: kat gaat niet uit tuin
Nadeel: sfeer equivalent aan de Bijlmer bajes

Ik zou het wel weten...
Wij hebben dit ook (werkt perfect), maar onze tuin heeft veel hoge groene planten, bomen en struiken. het gaas valt zo amper op. Als je echt een typisch nieuwbouw rechttoe-rechtaan tegeltuintje hebt dan lijkt het idd een bajes.. maar dat lijkt het zonder kattenafzetting ook wel :P
Leeuwenpoep (verkrijgbaar bij ds betere dierentuin) rondstrooien.......
Castor1975 schreef:
11-04-2018 22:26
Leeuwenpoep (verkrijgbaar bij ds betere dierentuin) rondstrooien.......

Dat is als je geen buurkatten in je tuin wilt. Niet om je eigen katten binnen de tuin te houden.
Ik weet niet of het hier al eens genoemd is, maar roller bars op de schuttingen schijnen ook te werken: https://oscillot.com.au/

Ik heb van een gedragstherapeut gehoord dat planken/een net met een hoek van 45 graden het beste werkt, maar dat is alweer eventjes geleden. Die rollers vind ik persoonlijk mooier.

Edit: oh en verticale planken of horizontale planken maken voor mijn katten niet uit, op verticale schuttingen springen ze ook.
Scratte schreef:
11-04-2018 22:28
Dat is als je geen buurkatten in je tuin wilt. Niet om je eigen katten binnen de tuin te houden.
tuin van de buren vol leeuwenpoep gooien? ;)
weggejorist
Calamitycat schreef:
11-04-2018 22:00
In een privé gevangenis mét je katten, dat is toch de hemel? :)
ja wat dan? Andere mensen opschepen met jóuw katten? Riskeren dat ze aangereden worden of erger? Het is kiezen of delen zou ik zeggen. En dan kiezen voor de minste optie. Je zou dat gaas kunnen laten begroeien met bijvoorbeeld hedera. Dat oogt al anders. Minder gevangenisachtig.
iones schreef:
10-11-2019 20:11
ja wat dan? Andere mensen opschepen met jóuw katten? Riskeren dat ze aangereden worden of erger? Het is kiezen of delen zou ik zeggen. En dan kiezen voor de minste optie. Je zou dat gaas kunnen laten begroeien met bijvoorbeeld hedera. Dat oogt al anders. Minder gevangenisachtig.
:facepalm:
Je quote een bericht van meer dan een half jaar geleden! Bovendien heb ik geen idee aan wie je je 'geweldige' tip geeft want mijn katten zitten al in eigen tuin. Zet me gewoon onder de negeer of zo dan hoef je je ook niet zo druk te maken over wat ik hier maanden geleden getypt heb.
Mijn schuld. Ik had al gevraagd om mijn complete bericht te verwijderen, maar dat hebben ze helaas niet gedaan.
Ik heb een kattenren gemaakt van 2.5 bij 4 meter. Was veel werk en aardig aan de prijs. Kat wil er met geen mogelijkheid in.

Ik zou eerder aan zoiets als dit denken: rollers.

Afbeelding
Nou aangezien dit nu toch doorgaat (hallo buren!) kan ik mijn vraag wel opnieuw stellen.
Ik zoek een niet al te moeilijke oplossing (ben niet echt handig in hele hekwerken maken etc.), omdat ik tijdelijk 3 katten in huis heb die ook graag buiten komen.
Liever niet iets van honderden euroos.
Niq schreef:
10-11-2019 21:22
Nou aangezien dit nu toch doorgaat (hallo buren!) kan ik mijn vraag wel opnieuw stellen.
Ik zoek een niet al te moeilijke oplossing (ben niet echt handig in hele hekwerken maken etc.), omdat ik tijdelijk 3 katten in huis heb die ook graag buiten komen.
Liever niet iets van honderden euroos.
Stel deze vraag even op het kattentopic, daar is een forummer die het onlangs gedaan heeft voor niet al teveel geld.
Poes in Boots heeft haar tuin ook dhz catproof gemaakt, die vind je waarschijnlijk op napraat :)
Oh haha, sorry had niet eens door dat het een topic van lange tijd geleden was.

Niq, mogen de katten niet de tuin uit vanwege de buren?
Lady_Day schreef:
10-11-2019 21:32
Oh haha, sorry had niet eens door dat het een topic van lange tijd geleden was.

Niq, mogen de katten niet de tuin uit vanwege de buren?
Ze kennen hier de omgeving niet en dat is ook niet de bedoeling. Het zijn logeerkatten.
Eigenaar is paar maanden op reis.
Ik zal even het kattentopic gaan zoeken, Calamitycat !
Die bovengenoemde rollers lijken mij ook een goede optie.
Hoewel het topic oud is, blijft het onderwerp denk ik actueel. Er zullen altijd mensen zijn die hun kat veilig op eigen terrein willen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven