Tuin katproof maken
woensdag 11 april 2018 om 21:22
We gaan verhuizen naar een nieuwbouwwoning dus zijn vooralsnog helemaal vrij (om in overleg met de buren) een keuze te maken voor de schutting/tuinafscheiding. Onze katten verhuizen mee en die willen we graag in de tuin houden. Graag zou ik horen wat aan- of aanraders zijn qua tuinafscheiding.
Wat ik zelf al bedacht had:
Beter verticale planken dan horizontale planken.
Betonnen bandjes onder de panelen
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/
Catfence
Bomen etc voorzien van gaas
Iemand ervaring met deze: https://goo.gl/images/Y46tKc
klimmen katten hierop?
Wat ik zelf al bedacht had:
Beter verticale planken dan horizontale planken.
Betonnen bandjes onder de panelen
Heel fijnmazige trellis
Bovenzijde van schutting afwerken met draad/pinnen/schuin hekwerk/
Catfence
Bomen etc voorzien van gaas
Iemand ervaring met deze: https://goo.gl/images/Y46tKc
klimmen katten hierop?
woensdag 11 april 2018 om 22:05
Zo is dat !Calamitycat schreef: ↑11-04-2018 21:56Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
Ik vind een vaatwasser/koelkast/wasmachine/droger etc ook niet mooi maar wel erg functioneel.
Deal with it
woensdag 11 april 2018 om 22:07
Die kun je toch wel zelf maken? Driehoekige lat kopen, busjes er in en een net aan passende schroef. Denk dat een rond iets ook wel werkt trouwens.Calamitycat schreef: ↑11-04-2018 21:56Volgens mij is zo'n oplossing ook het enige wat echt werkt. Op die rolbalken na dan, maar die zijn praktisch onbetaalbaar.
En dat het misschien niet zo mooi is... soit. Als je katten maar veilig zijn.
woensdag 11 april 2018 om 22:16
Als je genoeg vrije tijd hebt is alles te maken. Gelukkig hoef ik geen enkel systeem te bedenken, mijn katten kun hier veilig naar buiten want geen wegen in de buurt en mijn buren hebben 18 katten dus hebben sowieso geen zeurrecht waar het aankomt op mijn 3 haarballen (die overigens zelden mijn tuin uitkomen want die is groot en spannend genoeg).
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
woensdag 11 april 2018 om 22:16
Mijn katten springen niet over de schuttingen en werkte verticaal wel. Klein stuk horizontaal klommen ze in. Dat heb ik toen afgezet met gaas zoals hier al foto’s van zijn geplaatst. Om hangende katten taferelen te voorkomen, zoals een eerder geplaatste foto, heb ik boven aan de schutting een plankje gemaakt. Hierop klommen ze dan en konden ze mooi op zitten/liggen.
Nu heb ik aluminium/composiet schuttingen http://www.sbnbouw.nl/nl/home/fiberon-g ... ting/p233/
Dat werkt bij mijn katten dus prima!
Nu heb ik aluminium/composiet schuttingen http://www.sbnbouw.nl/nl/home/fiberon-g ... ting/p233/
Dat werkt bij mijn katten dus prima!
woensdag 11 april 2018 om 22:25
Wij hebben dit ook (werkt perfect), maar onze tuin heeft veel hoge groene planten, bomen en struiken. het gaas valt zo amper op. Als je echt een typisch nieuwbouw rechttoe-rechtaan tegeltuintje hebt dan lijkt het idd een bajes.. maar dat lijkt het zonder kattenafzetting ook wel
woensdag 11 april 2018 om 22:28
Castor1975 schreef: ↑11-04-2018 22:26Leeuwenpoep (verkrijgbaar bij ds betere dierentuin) rondstrooien.......
Dat is als je geen buurkatten in je tuin wilt. Niet om je eigen katten binnen de tuin te houden.
vrijdag 13 april 2018 om 11:50
Ik weet niet of het hier al eens genoemd is, maar roller bars op de schuttingen schijnen ook te werken: https://oscillot.com.au/
Ik heb van een gedragstherapeut gehoord dat planken/een net met een hoek van 45 graden het beste werkt, maar dat is alweer eventjes geleden. Die rollers vind ik persoonlijk mooier.
Edit: oh en verticale planken of horizontale planken maken voor mijn katten niet uit, op verticale schuttingen springen ze ook.
Ik heb van een gedragstherapeut gehoord dat planken/een net met een hoek van 45 graden het beste werkt, maar dat is alweer eventjes geleden. Die rollers vind ik persoonlijk mooier.
Edit: oh en verticale planken of horizontale planken maken voor mijn katten niet uit, op verticale schuttingen springen ze ook.
zondag 10 november 2019 om 20:11
ja wat dan? Andere mensen opschepen met jóuw katten? Riskeren dat ze aangereden worden of erger? Het is kiezen of delen zou ik zeggen. En dan kiezen voor de minste optie. Je zou dat gaas kunnen laten begroeien met bijvoorbeeld hedera. Dat oogt al anders. Minder gevangenisachtig.
zondag 10 november 2019 om 20:28
iones schreef: ↑10-11-2019 20:11ja wat dan? Andere mensen opschepen met jóuw katten? Riskeren dat ze aangereden worden of erger? Het is kiezen of delen zou ik zeggen. En dan kiezen voor de minste optie. Je zou dat gaas kunnen laten begroeien met bijvoorbeeld hedera. Dat oogt al anders. Minder gevangenisachtig.
Je quote een bericht van meer dan een half jaar geleden! Bovendien heb ik geen idee aan wie je je 'geweldige' tip geeft want mijn katten zitten al in eigen tuin. Zet me gewoon onder de negeer of zo dan hoef je je ook niet zo druk te maken over wat ik hier maanden geleden getypt heb.
zondag 10 november 2019 om 21:22
zondag 10 november 2019 om 21:32
Stel deze vraag even op het kattentopic, daar is een forummer die het onlangs gedaan heeft voor niet al teveel geld.Niq schreef: ↑10-11-2019 21:22Nou aangezien dit nu toch doorgaat (hallo buren!) kan ik mijn vraag wel opnieuw stellen.
Ik zoek een niet al te moeilijke oplossing (ben niet echt handig in hele hekwerken maken etc.), omdat ik tijdelijk 3 katten in huis heb die ook graag buiten komen.
Liever niet iets van honderden euroos.
Poes in Boots heeft haar tuin ook dhz catproof gemaakt, die vind je waarschijnlijk op napraat
zondag 10 november 2019 om 21:41