Tuin op het noordoosten

19-06-2011 14:56 9 berichten
Wij zijn druk aan het kijken naar huizen.

Nu hebben we een leuk huis gevonden met een tuin van 84 m2 op het noordoosten.

Ik hou zelf van de zon, maar kan er niet uren in zitten. Heb je in deze tuin dan veel of weinig zon en blokkeert het huis je zon niet met deze grootte van de tuin?

Wat zijn jullie ervaringen met een tuin op het noordoosten?
Alle reacties Link kopieren
Onze overburen hebben en tuin op het NO, in de ochtend hebben ze voor zon, en aan het eind van de dag achter.

Ze hebben daarom op 2 plaatsen een terras aangelegd, zodat ze altijd ergens in de zon kunnen zitten. Maar daar moet je wel ruimte voor hebben.
Ik heb nu een vrij diepe tuin op Noordoost en de zon staat 's ochtends bij huis en 's middags achter in de tuin.

Heb dan ook 2 terassen.

Maar je kan toch een parasol, een zwevende bijvoorbeeld, nemen als je niet in de zon wil zitten?
Ik ken veel mensen met een tuin op het noordoosten of pal op het noorden die toch wel een groot deel van de dag zon in de tuin hebben. Het hangt van de hoogte van je huis af en van de bebouwing er omheen en natuurlijk van bomen etc. Kwestie van vragen aan de bewoners of op verschillende momenten van de dag gaan kijken.

Als je niet zo van zon houdt kun je daar toch vrij goed iets tegen doen, met parasols oid, of dichtbij je huis gaan zitten.

Nadeel van een tuin in de schaduw is dat je eerder last hebt van mos en algen etc.
Ik houd wel van het zonnetje, maar zal zelf niet zo snel uren in de zon zitten bakken.

Maar ik wil dan wel graag zon in de tuin.

Inderdaad is het dan wel handig om op verschillende tijden te kijken

Een helemaal zonloze tuin wil ik ook niet
Met tuin op het zuiden heb je heel veel zon en op het noorden minder.

Hier een tuin op het noordoosten. Er is altijd wel ergens een plekje met wat zon. Vooral middag en avond. Dus uit het werk, lekker in de tuin in de zon. Zou het niet andersom willen hebben.
Juist ideaal, wij hebben altijd ergens zon in de tuin maar ook schaduw, gelukkig, want ik houd er niet van om in de zon te zitten. Scheelt wel dat wij in een bungalow wonen, dus huis is niet heel erg hoog. Zou geen tuin op het zuiden willen hebben.
In principe heb je dan ruim voldoende zon. Maar veel hangt af natuurlijk van de bebouwing in de omgeving, de diepte van de tuing e.d..

Ik heb ook een tuin op het NO. Geen enkel probleem, je kunt zomers zowel in de zon als in de schaduw zitten.
als je tuin diep genoeg is dan is het geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven