Tuin verknald

26-09-2010 21:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n schoonzus voelde zich dit weekend geroepen om onze tuin te snoeien (mijn man lag ziek op de bank, ik was aan het werk). Ze had vorige week al een keer gezucht dat we nodig eens moesten snoeien. Daar heb ik toen niet op gereageerd.

Nu heeft ze alles gekortwiekt (met m'n bloemenschaar)! En dat terwijl er welgeteld maar twee planten zijn die in het najaar gesnoeid moeten worden. De rest moet in het voorjaar (of gedurende de zomer). Ben bang dat m'n hele tuin deze winter doodvriest of volgend jaar niet in bloei staat...

Het voelt ook als een verwijt naar mij toe dat ik mijn tuin laat verwoekeren, terwijl ik zelfs een bestand heb wanneer welke plant gesnoeid moet worden. En dat is nu niet!

Wat moet ik hier nu mee?

Reactie opties

Totaal aantal stemmen: 50

Ze bedoelt het vast goed, dus bedanken (2%)
Aangeven dat het lief bedoelt is, maar dat een groot deel va (42%)
Mail sturen met daarin het overzicht wanneer welke plant ges (6%)
Haar duidelijk laten weten dat je er niet van gediend bent a (50%)
@Nummerzoveel: dat is het lastige. Aan de ene kant wil ik haar wel laten weten dat het lief (bedoeld) is dat ze ons komt helpen. Maar aan de andere kant ben ik gewoon heel pissig dat ze als een kip zonder kop onze tuin is gaan snoeien.

Hoe maak ik haar dat duidelijk zonder haar voor het hoofd te stoten.

Tsja, m'n man zag haar met dat knippertje naar buiten gaan, dus dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.

Het enige wat ze niet gesnoeid heeft zijn de blauwe regen en de bessenstruik. Die zijn juist nu aan de beurt.
Waar is je man in dit verhaal. Hij lag ziek op de bank? Misschien kwam je schoonzus langs voor een bakkie en vroeg ze aan je man, zal ik je tuin ff snoeien? Misschien heeft je man wel gezegd, Ja is goed. Is toch wel relevant in deze, het is niet dat je schoonzus heeft ingebroken ofzo? Vraag eerst maar eens opheldering aan je man voordat je je schoonzus gaat beschuldigen.
Zij stelde het idd voor. Man heeft ja gezegd (hij doet altijd het onkruid, ik het snoeiwerk).

Maar dan ga je er wel vanuit dat als iemand met de snoeischaar te werk gaat, wel weet hoe het moet!
@TO

Dan denk ik dat mijn eerdere suggestie de beste oplossing is. Misschien is het zelfs raadzaam om nu ook alvast haar aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen om eventuele later zichtbare schade te kunnen verhalen.
Maak je niet zo druk. Ik snoei mijn tuin 2x per jaar. Alles in 1x en volledig tegen de wetten van het tuincentrum. Alles groeit en bloeit, en het groeit zelfs zo hard dat het kortwieken gewoon nodig is.

Al mijn buren doen trouwens hetzelfde. Gewoon met de electrische heggenschaar, want onze tuin is eh... zo´n 350m2.
Oef, dat je man toestemming heeft gegeven, maakt de aansprakelijkheid wel lastiger denk ik.
Nou, dan is het niet je schoonzus die je terecht moet wijzen, maar je man. Hij heeft haar toestemming gegeven, dus de fout ligt niet bij schoonzus.
@TO

Dan denk ik dat mijn eerdere suggestie de beste oplossing is. Misschien is het zelfs raadzaam om nu ook alvast haar aansprakelijkheidsverzekering in te schakelen om eventuele later zichtbare schade te kunnen verhalen.
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 21:58:

Tsja, m'n man zag haar met dat knippertje naar buiten gaan, dus dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.Ik ken je man niet maar dit lijkt mij sterk. Als zijn zus zo bijdehand is om zich in jullie tuin te begeven, dan weet hij ook waar ze toe in staat is. Hij kent zijn zus langer dan vandaag...Ik denk dat jij je boosheid of irritatie op hem moet ventileren, want hij heeft de weg van de minste weerstand gekozen en laat jou het opknappen.
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 21:32:

Ze had vorige week al een keer gezucht dat we nodig eens moesten snoeien. Daar heb ik toen niet op gereageerd.

Nu heeft ze alles gekortwiekt (met m'n bloemenschaar)! En dat terwijl er welgeteld maar twee planten zijn die in het najaar gesnoeid moeten worden.

Tussen "niet gereageerd" en "Nu heeft ze alles gekortwiekt", zit toch nog een deel van het verhaal. Ik neem niet aan dat schoonzus jullie tuin heeft overvallen toen er niemand thuis was?

En als er bijna niets gesnoeid hoefde te worden, waarom heb je dat niet tegen schoonzus gezegd op het moment dat ze constateerde dat er nodig eens gesnoeid moest worden, ipv haar te negeren?
quote:esbee schreef op 26 september 2010 @ 22:02:

Maak je niet zo druk. Ik snoei mijn tuin 2x per jaar. Alles in 1x en volledig tegen de wetten van het tuincentrum. Alles groeit en bloeit, en het groeit zelfs zo hard dat het kortwieken gewoon nodig is.

Al mijn buren doen trouwens hetzelfde. Gewoon met de electrische heggenschaar, want onze tuin is eh... zo´n 350m2.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het zo grappig dat iedereen aanneemt dat het de zus van de man van TO is. Het kan ook de vrouw van de broer van TO of haar man zijn.
ik zou volledig uit mijn plaat gaan, denk ik.

sowieso zou niemand bij ons aan de tuin durven komen; mijn man is hovenier en ik ben plantaardig vormgever..

mensen komen dus bij ons om advies.

maar het soort mensen dat ongevraagd dingen voor je doet waar je niet op zit te wachten, ken ik.

het is altijd goed bedoeld, maar dat maakt de schade niet minder.

ik had zo'n schoonmoeder ooit.....
Goed bedoeld of niet, je gaat toch niet zomaar ongemanierd en brutaal iemands tuin snoeien? Ongevraagd, zonder overleg, in een tuin die NIET van jezelf is en waar je dus ook niets te zoeken hebt? En dan óók nog terwijl je er kennelijk totaal geen verstand van hebt? Ik zou uit mijn vel springen.
1. Het zou nooit bij mezelf opkomen om voor te stellen om iemand anders tuin te snoeien (dat is z'n eigen pakkie an);

2. Dat zou ik al helemaal niet doen als ik niet zou weten wanneer welke plant gesnoeid zou moeten worden.

We zien het resultaat van het snoeiwerk volgende zomer wel. Komende week eerst maar eens het prutswerk bijwerken, de planten snoeien die wel gesnoeid moesten worden en onkruid verwijderen (dat nu zichtbaar is door het snoeien).
Edit: ze liep met een bloemenknippertje naar buiten (i.p.v. snoeischaar). Daarom dacht m'n man dat het niet zo'n vaart zou lopen. Bovendien heeft hij er ook echt geen verstand van. Daarom snoei ik altijd.
Tja, als je man gezegd heeft dat het mocht, dan heeft je schoonzus niet onrechtmatig gehandeld. Dom van je man; wat heb je tegen hem gezegd?

Verder zou ik je schoonzus nog steeds duidelijk maken dat je niet gediend bent van haar bemoeizucht, al is het maar om toekomstig vandalisme uit te sluiten.
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 22:07:

Edit: ze liep met een bloemenknippertje naar buiten (i.p.v. snoeischaar). Daarom dacht m'n man dat het niet zo'n vaart zou lopen. Bovendien heeft hij er ook echt geen verstand van. Daarom snoei ik altijd.Maar ze vraagt aan je man of 't goed is dat ze gaat snoeien. Ongeacht waarmee ze dan naar buiten loopt, je man had toen gewoon nee moeten zeggen. Zit je man erg onder de plak van z'n zus?
quote:Zoomix schreef op 26 september 2010 @ 22:05:

Goed bedoeld of niet, je gaat toch niet zomaar ongemanierd en brutaal iemands tuin snoeien? Ongevraagd, zonder overleg, in een tuin die NIET van jezelf is en waar je dus ook niets te zoeken hebt? .

Maar haar man was thuis en de schoonzus heeft het aan hem gevraagd.

Ik vind dat je pissig moet zijn op je man , hij heeft toestemming gegeven.
Had ik maar zo´n schoonzus...

En dan ook nog een zwager die mijn huis ongevraagd komt schoonmaken. Ach...dromen mag.
Eh, Nouschi, de buren doen hun eigen tuin he

Buurvrouw heeft een vader met een boerderij. Een echte. Dus af en toe komt er een grote aanhanger, snoeien we allemaal de tuin en dan is alles in 1x weg. Gratisssss.

Maar TO, ik denk niet dat je planten zomaar omvallen hoor. Misschien dat eentje het niet overleeft, maar over het algemeen kunnen ze wel tegen een stootje.
quote:elninjoo schreef op 26 september 2010 @ 22:03:

Nou, dan is het niet je schoonzus die je terecht moet wijzen, maar je man. Hij heeft haar toestemming gegeven, dus de fout ligt niet bij schoonzus.Dit dus!
Ben wel even boos geweest op m'n man, maar die ligt voor pampers op de bank (ziek). Hij vond op dat moment alles best.

Het voelt voor mij als een verwijt: ik snoei je tuin wel even, want je laat het verslonzen. Zo kwam het ook op mij over toen ze die opmerking maakte: je mag nodig je tuin eens snoeien .

De vaatwasser uitruimen omdat je broer ziek is en je hem wilt helpen vind ik heel iets anders dan iemands tuin snoeien.
abcd etc je moet je kerel op z'n falie geven dat hij zijn zus toestemming heeft gegeven voor deze klus.

Hij kan weten dat iedereen anders snoeit. Mijn man mag de tuin ook niet snoeien (tuin weg............)
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 22:17:

Ben wel even boos geweest op m'n man, maar die ligt voor pampers op de bank (ziek). Hij vond op dat moment alles best.

Het voelt voor mij als een verwijt: ik snoei je tuin wel even, want je laat het verslonzen. Zo kwam het ook op mij over toen ze die opmerking maakte: je mag nodig je tuin eens snoeien .

Waarom heb je er dan niets van gezegd? :

- nou truus, dat valt best mee hoor, ik heb een heel schema van de tuinman en de meeste planten mogen pas in het voorjaar worden gesnoeid.

of

- nou truus, dat ben ik niet met je eens, het bevalt mij wel zo

of

- nou truus, dat ga ik in de komende weken aanpakken

Dan was je schoonzus vermoedelijk niet aan het snoeien geslagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven