Tuin verknald

26-09-2010 21:32 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n schoonzus voelde zich dit weekend geroepen om onze tuin te snoeien (mijn man lag ziek op de bank, ik was aan het werk). Ze had vorige week al een keer gezucht dat we nodig eens moesten snoeien. Daar heb ik toen niet op gereageerd.

Nu heeft ze alles gekortwiekt (met m'n bloemenschaar)! En dat terwijl er welgeteld maar twee planten zijn die in het najaar gesnoeid moeten worden. De rest moet in het voorjaar (of gedurende de zomer). Ben bang dat m'n hele tuin deze winter doodvriest of volgend jaar niet in bloei staat...

Het voelt ook als een verwijt naar mij toe dat ik mijn tuin laat verwoekeren, terwijl ik zelfs een bestand heb wanneer welke plant gesnoeid moet worden. En dat is nu niet!

Wat moet ik hier nu mee?

Reactie opties

Totaal aantal stemmen: 50

Ze bedoelt het vast goed, dus bedanken (2%)
Aangeven dat het lief bedoelt is, maar dat een groot deel va (42%)
Mail sturen met daarin het overzicht wanneer welke plant ges (6%)
Haar duidelijk laten weten dat je er niet van gediend bent a (50%)
Ik zou haar snoeien!

Wat een doos!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Rustig aan.. Ze heeft het gedaan vanuit een goed hart en met de intentie om je te helpen.

Je kunt haar vertellen dat ze het anders heeft gedaan als jij het altijd doet maar je planten krijg je er niet mee terug.
Ze bedoelde het vast goed. Ik zou haar eerst vriendelijk (en oprecht) bedanken voor de moeite en haar direct daarna eerlijk uitleggen dat je er niet blij mee bent omdat dit niet de snoeiperiode is voor zo goed als alle planten in je tuin.
Wat een muts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:NoahTd schreef op 26 september 2010 @ 21:35:

Rustig aan.. Ze heeft het gedaan vanuit een goed hart en met de intentie om je te helpen.

Je kunt haar vertellen dat ze het anders heeft gedaan als jij het altijd doet maar je planten krijg je er niet mee terug.

Ze zit ongevraagd aan de tuin van een ander en sloopt het ook nog eens.

Zou echt heel duidelijk maken wat ze fout heeft gedaan.

Je schoonzus vertellen dat je er niet van gediend bent dat ze wat bij je doet. En je man eveneens. Die zal er toch wel vanaf geweten hebben aangezien hij thuis was. Dus je zult je man moeten instrueren z'n zus onder controle te houden als ze hem bezoekt terwijl jij niet thuis bent.
Eens met nummerzoveel.
Oeps 4x

sorry
Wat je moet doen? Haar je sleutel ontnemen (want hoe komt het mens anders zomaar je tuin in?), en haar onvriendelijk verzoeken voortaan haar poten thuis te houden, anders bel je de politie wegens huisvredebreuk. Is ze nou helemaal van de pot gerukt.
Ik weet het niet , bedoelde ze het echt oprecht?

JIj kent haar beter dan wij.

Ik kan me jouw gevoel van verwijt van het verslonzen van je tuin nl wel voorstellen.

Ik heb ook een familielid dat zodra ze hier is me ,misschien met de beste intenties ,subtiel laat weten wat er allemaal mis is met ons huishouden door vanalles te gaan doen.

Aan de andere kant , niets meer aan te doen en dacht ze dat ze je een groot plezier deed.

En jij hebt je lesje geleerd , die tuin laat je nu niet meer verslonzen

Ik bedoel , je laat haar je tuin nooit meer doen.
hehehe Calvijn lukt het
Haar bedanken? 't Is 'n volwassen vrouw die zich ongevraagt en ongewenst opdringt bij haar familie. Ze had geen toestemming zich te bemoeien, dus mag ze daar best op aangesproken worden. Je kunt haar wel iets zeggen als 'bedankt voor 't verzieken van m'n tuin', dan is de boodschap hopelijk ook wel duidelijk. Als ze 'n sleutel heeft, die laten inleveren en alleen nog onder jullie toezicht welkom (alhoewel ik me afvraag hoe welkom zo'n bemoeial nog is)
Ik ga er vanuit dat de schoonzus en TO gewoon contact met elkaar hebben. Je kunt best vertellen dat je er niet blij mee bent en zelfs aangeven dat je verwacht dat ze de eventuele schade vergoed. Maar heel boos worden drijft dingen op de spits en zorgt wellicht voor langdurig scheve verhoudingen in de familie. Mij lijkt dat erg onprettig (maar daar kan TO natuurlijk anders over denken).
Volgens mij moet je niets aan je schoonzus doen maar aan je man. Die heeft het allemaal maar laten gebeuren. Durft hij niet tegen zijn zus in te gaan?
Ik heb een Excel-bestand met de namen van mijn planten in de tuin en wanneer het gesnoeid moet worden (de tuin hebben we twee jaar geleden aan laten leggen, dit bestand gekregen van de tuinman).

Ik heb de neiging om dit naar m'n schoonzus te sturen met de opmerking erbij: Als je je weer eens geroepen voelt om mijn tuin te snoeien, kijk dan eerst even in dit bestand.

Ze heeft de tuin trouwens gesnoeid met m'n bloemenknipper. Snoeischaar ligt gewoon in het schuurtje.

Het lelijkste is het siergras wat ze gewoon heeft afgeknipt (voor de helft). Dat spul moet je gewoon laten verdorren. In het voorjaar kun je dat gewoon er aftrekken en daarna groeit het weer als kool.

Ben trouwens heeeel blij dat ze van m'n olijfboom is afgebleven. Deze hebben we net cadeau gekregen op onze bruiloft...
Wat wil je, TO? Wil je dat ze voorgoed met de noorderzon uit jullie leven verdwijnt? Wil je haar op een normale manier blijven zien? Wil je de tuin vergoed krijgen? Wat is precies je doel?
Is ze helemaal betoeterd, ik zou woedend zijn als iemand als een kip zonder kop mijn tuin kaal zou knippen (als er wat te knippen zou vallen in mijn tuin dan, dus alleen bij wijze van spreken, wnat aan onze tuin kun je niets verknippen)
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 21:49:

Ik heb een Excel-bestand met de namen van mijn planten in de tuin en wanneer het gesnoeid moet worden (de tuin hebben we twee jaar geleden aan laten leggen, dit bestand gekregen van de tuinman).

Ik heb de neiging om dit naar m'n schoonzus te sturen met de opmerking erbij: Als je je weer eens geroepen voelt om mijn tuin te snoeien, kijk dan eerst even in dit bestand.

Ze heeft de tuin trouwens gesnoeid met m'n bloemenknipper. Snoeischaar ligt gewoon in het schuurtje.

Het lelijkste is het siergras wat ze gewoon heeft afgeknipt (voor de helft). Dat spul moet je gewoon laten verdorren. In het voorjaar kun je dat gewoon er aftrekken en daarna groeit het weer als kool.

Ben trouwens heeeel blij dat ze van m'n olijfboom is afgebleven. Deze hebben we net cadeau gekregen op onze bruiloft...

Tjee , als ik dit lees kan ik me voortstellen dat je aardig pissed bent.

Jij hebt een serieuze tuin.

Als je onze tuin ziet ....kun je je schoonzus niet eens een keertje hier langs sturen

hier mag ze los gaan
na serieus, wat denkt ze wel niet.. ik vind het echt van de zotte dat je bij iemand anders zo maar planten zou gaan snoeien (tenzij je tuinman bent en weet wat je doet)
Ook al bedoelt ze het goed, ik zou haar toch wel duidelijk maken dat ik er helemaal niet blij mee ben en vriendelijk verzoeken dit niet nog een keer te doen.
quote:abcdefg2009 schreef op 26 september 2010 @ 21:49:

Misschien kan je ook meteen een prijslijst meesturen zodat ze vast kan sparen voor nieuwe planten.

(misschien allemaal goed bedoelt, maar wel echt lullig voor jullie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven