Twijfels na uitbrengen (geaccepteerd) bod Marktplaats

17-08-2010 16:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een bod gedaan op Marktplaats en exact 3 seconden later kreeg ik een mail dat het geaccepteerd was.

Nu word ik door kennissen die in de buurt van de adverteerder wonen afgeraden om in zee te gaan met dit adres. En er in ieder geval niet alleen heen te gaan.

Ook heb ik even gestreetviewd en schrok nogal van de buurt. Ik laat het dus liever voor wat het is.

Wat doen? Niet meer reageren of zeggen dat man het te duur vond en ik van de koop af zie?
quote:hinde schreef op 17 augustus 2010 @ 16:19:

[...]

Eh, ik heb om het bod uit te brengen mijn e-mailadres moeten ingeven .. en toen werd ik al teruggemaild door adverteerder.Je mailadres heb je in moeten geven om je aan te melden bij martkplaats. Als de verkoper een melding krijgt dat er een bod is, dan krijgt hij een melding van mp zelf. Als hij daar dan op reageert, gaat dat via mp en ziet hij niet jouw emailadres.
quote:Tinkeldel schreef op 17 augustus 2010 @ 16:28:

Sleeplessdreamer: dat klopt niet. Als je mailt via marktplaats ziet de verkoper wel je emailadres. Ik heb het nog even gecheckt in mijn eigen mailbox.

Als je een bod uitbrengt volgens mij niet.Dat zegt sleeplessdreamer ook, als jij zelf mailt via mp dan ziet hij jouw mailadres wel. Als je alleen een bod uitbrengt en de verkoper mailt jou, maar je reageert niet, dan ziet hij jouw mailadres niet.
Er kan inderdaad altijd iets tussenkomen, waardoor je liever van een artikel afziet. Maar laat dat dan even netjes weten.
quote:makeupyourmind schreef op 17 augustus 2010 @ 16:31:

[...]

Dat zegt sleeplessdreamer ook, als jij zelf mailt via mp dan ziet hij jouw mailadres wel. Als je alleen een bod uitbrengt en de verkoper mailt jou, maar je reageert niet, dan ziet hij jouw mailadres niet.Klopt, makeupyourmind, je emailadres is voor mp zelf.
Als je bang bent dat je belazerd gaat worden, zou ik het bod ook intrekken. Kan via Marktplaats en daar hoef je geen reden voor op te geven of de verkoper te mailen.
Ow ja inderdaad, ik moest het even een paar keer lezen voor ik het begreep.
quote:hinde schreef op 17 augustus 2010 @ 16:19:

[...]

Eh, ik heb om het bod uit te brengen mijn e-mailadres moeten ingeven .. en toen werd ik al teruggemaild door adverteerder.Adverteerder heeft dan nog steeds jouw email- adres niet.
Pfff.. heel interessant topic: "Wat zal ik doen, niets meer laten horen/ zeggen dat ik er van af zie".
quote:mylenevalerie schreef op 17 augustus 2010 @ 16:26:

Of het officieel mag weet ik niet, volgens mij is een overeenkomst een overeenkomst.

Op MP mag je je bod altijd je bod intrekken, het is nl geen veilingsite (itt Ebay).
Er zit zelfs een knop "intrekken bod" of zoiets, dus dit kan zonder problemen. Heb ik pas geleden ook een keer gedaan.
Ik trek zo vaak een bod in, en dan bedoel ik niet wanneer ik overboden ben. Soms trek ik 'm pas in als ik een reactie van de verkoper krijg. Soms mail ik diegene dan ook, heel soms niet en dan zet ik mijn reactie bij het intrekken op MP.

Zag laatst een verkoper die in haar advertentie had staan dat ze het zat was, al die intrekkers en dat ze daar melding van maakte op MP. Grapjas. Als je dat vervelend vindt, moet je maar naar Ebay gaan.
maar waarom zou je je bod intrekken als de verkoper reageert? Of bedoel je dat je wat je wilt al bij een ander gekocht hebt en vergeet al je andere biedingen weg te halen?
Omdat je het bij nader inzien toch niet wilt hebben, of omdat de verkoper in de eerste mail akkoord gaat met het bod en direct het rekeningnr mailt, of omdat je iets te enthousiast geboden hebt, of omdat je het ondertussen bij een ander al veel goedkoper hebt kunnen kopen (en idd vergeten bent je biedingen te verwijderen), of omdat de verkoper veel te veel verzendkosten berekent...

Dat dus
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 00:51:

..., of omdat de verkoper in de eerste mail akkoord gaat met het bod en direct het rekeningnr mailt, .....

Dat dus ??? Eh... ja. Heel idioot inderdaad , daar moet eerst degelijk over heen en weer gemaild worden...
Zeggen dat je meerdere biedingen had lopen en al eerder een andere acceptatie hebt gehad. Die dichterbij is ofzo? Dat je er daarom vanaf ziet. Heb ik wel vaker meegemaakt als ik iets verkocht via mp. Vond dat eigenlijk ook nooit raar.
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 00:51:

omdat de verkoper in de eerste mail akkoord gaat met het bod en direct het rekeningnr mailtDat snap ik ook niet. Wat is hier mis mee? Ik heb ook wel eens wat verkocht, en als mensen dan genoeg boden stuurde ik hen ook meteen een mailtje dat ik het bod wilde accepteren en dat ze het op konden komen halen en of ze maar even wilden aangeven wanneer ze zouden komen. Jij zou je bod dan weer verwijderen?
quote:Ashton65 schreef op 18 augustus 2010 @ 21:20:

[...]

??? Eh... ja. Heel idioot inderdaad , daar moet eerst degelijk over heen en weer gemaild worden...

Over het algemeen mailen oplichters direct hun rekeningnr. En over het algemeen vraagt een betrouwbare verkoper eerst jouw adres en mailt dáárna het rekeningnr.

Er wordt afgeraden meteen je rekeningnr te mailen als verkoper zijnde. Er wordt ook afgeraden in zee te gaan met mensen die direct hun rekeningnr mailen zonder dat ze weten of jij het als bieder daadwerkelijk wilt kopen.
quote:Capibara schreef op 18 augustus 2010 @ 22:37:

[...]

Dat snap ik ook niet. Wat is hier mis mee? Ik heb ook wel eens wat verkocht, en als mensen dan genoeg boden stuurde ik hen ook meteen een mailtje dat ik het bod wilde accepteren en dat ze het op konden komen halen en of ze maar even wilden aangeven wanneer ze zouden komen. Jij zou je bod dan weer verwijderen?

En jij stuurde dan meteen je rekeningnr mee, in dat eerste mailtje? Zo'n mailtje dus:

beste bieder,

Ik ga akkoord met je bod. Je kunt het bedrag overmaken naar 1234888888.

groet,

Capibara.

Zoiets?

Want die mensen vragen over het algemeen niet jóuw gegevens, das natuurlijk ook al een veeg teken.
Met af komen halen is het wel weer een ander verhaal. Ik laat dingen niet afhalen, en ik haal ook vrijwel nooit op. Maar als verkoper zelf aangeeft dat het opgehaald kan worden, dan is het over het algemeen wel betrouwbaar, lijkt me.
Nee, ik heb tot nu toe alleen grote dingen verkocht (keukenapparatuur, fiets, grasmaaier, konijnenhok met ren), dus die heb ik niet opgestuurd, dat moest echt allemaal afgehaald worden. En dan meldde ik dus dat ik akkoord ging met hun bod en vroeg ik meteen wanneer ze het wilden komen ophalen (vaak zette ik er dan een dag of tijd bij dat we thuis waren).
Dat ophalen vind ik weer anders, al zou ik wel wachten op reactie van bieder als ik mail dat ik akkoord ga, voordat ik mn adresgegevens mail. Maar ophalen is idd wel anders dan versturen.

Ikzelf verkoop liever niet aan huis; heb twee keer een groot ding laten ophalen, omdat verzenden een beetje lastig werd. Ik verzend alles dus, en eigenlijk zou ik alles met pakketpost moeten verzenden, dan is het helemaal betrouwbaar én dan ben ik ook niet meer aansprakelijk, wat ik wel ben en blijf als het brievenbuspost is. Maar ja, niemand zal 6.76 verzendkosten betalen voor een shirtje van ¤5...
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 22:53:

[...]

Over het algemeen mailen oplichters direct hun rekeningnr. En over het algemeen vraagt een betrouwbare verkoper eerst jouw adres en mailt dáárna het rekeningnr.

Er wordt afgeraden meteen je rekeningnr te mailen als verkoper zijnde. Er wordt ook afgeraden in zee te gaan met mensen die direct hun rekeningnr mailen zonder dat ze weten of jij het als bieder daadwerkelijk wilt kopen.

Vandaar al die afhakers!

Ik let er meestal niet zo op, wie als eerste zn gegevens mailt. Maar als de verkoper reageert, vind ik het wel zo netjes om even te replyen. Zouden meer mensen moeten doen. De wereld is al onaardig genoeg.
quote:fleurtje schreef op 18 augustus 2010 @ 23:06:

Dat ophalen vind ik weer anders, al zou ik wel wachten op reactie van bieder als ik mail dat ik akkoord ga, voordat ik mn adresgegevens mail. Klopt, dat doe ik ook. Het is me inderdaad wel eens gebeurd dat mensen hun bod introkken als ik had gemeld dat ze het artikel mochten komen halen voor het bedrag wat ze geboden hadden, dus dan ben ik blij dat ze verder nog geen gegevens van me hebben (op misschien een 06-nummer na, dat heb ik wel eens gegeven).
Over het algemeen reageer ik wel op mail van verkoper (als ik het uiteindelijk niet wil kopen, bedoel ik. Dat je reageert als je het wel wilt kopen, lijkt me logisch ). Maar soms reageer ik ook via MP, als ik de verkoper niet vertrouw.
Wat ik als koper ook altijd doe: printscreen maken van de advertentie. Oplichters verwijderen meestal direct de advertentie nadat je hebt gemaild dat je het geld hebt overgemaakt (soms ook voordat het geld is overgemaakt, en dan maak ik het ook niet meer over). Via de mail is de advertentie dan niet meer terug te vinden, en dus ook niet de link naar al de advertenties van de verkoper (hoewel, soms nog wel via google in cache). Door die printscreen heb je nog wel de link naar de advertenties én.... mocht het misgaan, een kopie van de advertentie die altijd nog van pas kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven