Uh...?

22-09-2013 18:56 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net voor het eerst gegeten bij de nieuwe vriendin van mijn broertje, ontzettend aardige meid met hier en daar misschien wat aparte trekjes.

Merkte op het begin al dat als ze bij ons thuis naar het toilet was geweest (en ook 'lange toilet bezoeken' jaja) haar handen niet wastte, loopt overal met haar kat heen te sjouwen, ook naar hier, haar kleren zitten onder de haren, gaat zonder pardon gewoon overal zitten met die kat op schoot en bereid net zo makkelijk haar eten zonder even de handen weer te wassen.

Nou gingen we net samen even de keuken opruimen, geeft ze me een vies doekje uit de gootsteen om de tafel af te doen.

Vroeg al of ze geen nieuw doekje had omdat deze er gewoon echt vies uit zag en tenslotte gooide ze er tijdens het eten klaarmaken gewoon haar mes en vork waar ze de kip mee had gesneden op zonder te wassen.

Maar goed, ik dacht, relax adem in, adem uit het is haar keuken

Dus ik ga maar gewoon poetsen...

Zegt ze seconde later, wacht maar even.... zet ze haar (!) kat op tafel om de 'laatste restjes' eraf te likken..

En toen mocht ik weer verder gaan..

Ik stond echt versteld..

Heb eigenlijk niet veel meer gezegd, gewoon aardig gedaan maar ik weet niet, voel me toch niet op me gemak nu...

Ligt het aan mij? Ik ben de laatste tijd gestrest en zie dingen misschien erger als ze zijn maar dit is al bij al toch gewoon niet hygiënisch?
quote:thaorchid schreef op 22 september 2013 @ 19:35:

[...]

Já, fris maaltje Salmonella O, ik had blijkbaar moeten loepen. Niet gedaan. Misschien is het een verkapte poging tot aanslag op TO?
Oh bah, dit zou ik ook heel smerig gevonden hebben. Weerstand krijg je niet van dit soort toestanden hoor, weerstand krijg je van normale hygiëne in combi met wat stof, haren van huisdieren, etc. Niet van smerige vaatdoekjes. Ik pak soms wel 3 keer per dag een schoon vaatdoekje! En die kat, dat vind ik ook smerig. Lepel dan de restjes op een schoteltje ofzo. Nee, ik zou daar echt niet meer gaan eten, in mijn ogen overdrijf je absoluut niet! Handen wassen na het plassen is mij altijd geleerd. De een doet dat met veel zeep, de ander niet, maar een plens water na een toiletbezoek is op zijn plaats.
Als je 3 vaatdoekjes per dag gebruikt, waarom dan niet gewoon keukenrol? Ik gebruik die van Lotus Maestro die nat ook heel stevig is. Vind het smerig om zo'n doekje te gebruiken wat je moet hergebruiken of met al die vettige troep er op bij m'n niet zo smerige gewone was te gooien.
Typisch dat juist jij dit dan weer meemaakt. Ik vind dit ook wel erg ver gaan. Maar ik heb ook vrienden die hun hond de borden laten aflikken voor ze in de afwasmachine gaan, ach ja...
Handen wassen na het plassen vind ik onzin. Ik raak niks aan. Ik gebruik een dik genoege laag wc papier om mijn handen niet vies te maken.
Raak je ook geen deurklinken aan elninjoo? En hoe trek je door? Ik vind het altijd fris, gewoon een plens water over de handen heen. Ik heb een aparte wasmand voor natte handdoeken, vaatdoeken etc. Keukenrol vind ik weer zo'n verspilling, vandaar die doekjes. Ik draai om de dag een handdoekenwas, dus ze liggen nooit lang in de mand.
quote:mirres schreef op 22 september 2013 @ 20:10:

Raak je ook geen deurklinken aan elninjoo? En hoe trek je door? Ik vind het altijd fris, gewoon een plens water over de handen heen. Als je je handen alleen met water 'wast', kun je het net zo goed niet doen - het wordt er zo echt niet schoner op. De bacteriën verdwijnen er in ieder geval niet van.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Bah. Ik had er ook niet veel gegeten denk ik..
Komt wel goed, schatje!
quote:sprokkelientje schreef op 22 september 2013 @ 19:36:

[...]

Ja, maar hoe verklaar je dan die diva yorkshire terriers in bugaboo's en borderline sjiewawa's in handtassen?

Ja maar wij als normaal gepeupel gaan dan ook wél normaal met onze honden om hè

Ze hebben volgens mij toch echt 4 pootjes gekregen om mee te lópen

Het zijn geen levende bontkragen maar ja, die "fashionista's" en zulks snappen dat niet, die komen iets onder hun ekstensjuns van Mari te kort
Ik vind dit ronduit smerig en objectief gezien is het dat ook gewoon. Het begint al met het niet wassen van de handen na het poepen. Gatver de gatver. De rest vind ik ook vies. De kat op zich eigenlijk weer niet, hoewel ik altijd mijn handen was als ik eten ga bereiden. Misschien niet als het alleen voor mijzelf is, maar wel als het voor mijn dochters is of andere mensen. Die schoonzus van jou is een viespeuk!!!!!!
quote:blue_yoshi schreef op 22 september 2013 @ 20:25:

[...]

Als je je handen alleen met water 'wast', kun je het net zo goed niet doen - het wordt er zo echt niet schoner op. De bacteriën verdwijnen er in ieder geval niet van.

Op toilet en in de keuken staan hier van die flesjes antibactierieel spul, vooral als anderen op mijn toilet zijn geweest ga ik daar kwistig mee om (vorig jaar de tuinmannen voor het halfjaarlijkse snoeiwerk, ééntje moest naar het toilet, no problem. Toen ze een half uur later weg waren trok ik de wcdeur open.......).aangezien sommigen hier nogal visueel ingesteld zijn zal ik maar niet vertellen hoe toilet,álle muren én de hele deur er uit zagen....(visualize, visualize

Sinds dit voorjaar heb ik dan ook een ander hoveniersbedrijf, het was nl niet de eerste keer.

Ajakkiebah
quote:elninjoo schreef op 22 september 2013 @ 20:04:

Handen wassen na het plassen vind ik onzin. Ik raak niks aan. Ik gebruik een dik genoege laag wc papier om mijn handen niet vies te maken.

En dan gooi je dat wcpapier in de plee en moet doortrekken, de brilklep naar beneden én de deur open maken en wellicht ook het licht nog uit doen......

Of stop je die hap pleepapier dan in je handtasje
Ranzig zeg, persoonlijk had ik voor de dis nog werd opgediend, pleitte geweest.
quote:matroesjka_ schreef op 22 september 2013 @ 19:11:

Ach bgb....je hebt ze ook die een wandelwagen hebben voor hun huisdier Die heb ik bijna een wandelwagen voor mijn papegaai xD
Ik had daar dus echt niet gegeten. Handen niet wassen na toiletbezoek is zó smerig. En ja, ook na het plassen is het prettig om je handen te wassen. Je moest eens weten hoe veel urine resten er op je handen achterblijven terwijl je denkt dat je niks aanraakt.

Zelf heb ik ook een kat en die komt nevernooit op de tafel. Ze mag niet eens op de salontafel en soms als ze het in haar mooie koppie haalt om op de tafel te springen is één blik al genoeg. Ik wil geen huisdieren op de plekken waar ik moet eten.

Ik ben zelf wel heel kieskeurig als het gaat om eten en drinken bij anderen. Als ik al zie dat er met vieze doekjes wordt gewerkt, of dat er kip wordt gesneden met hetzelfde mes als de groente, eet ik liever thuis.

Ik ken ook mensen vanuit mijn werk die met het keukendoekje de wc schoonmaken.. Vreselijk!
Roaaarrrrr!
Nou, dan was dit eens maar nooit weer bij haar eten. Simpel.

Ik heb ook 1 vriendin waarbij ik NIET ga eten. Er ligt rustig een halve ui naast het fornuis weg te rotten, de pannen zijn zwart, de anti aanbak-laag is reeds in 1980 vergaan, Ze gooit afval niet weg, maar dat blijft rustig een week op het aanrecht liggen. Vuile en schone vaat samen in de vaatwasser, en het aanrecht is niet schoon en van snijplanken heeft ze niet gehoord. Heb de keuken welgeteld 2x schoon gezien: toen ze hem net 1 dag hadden en toen hun jongste was geboren en de kraamverzorgster er was.

Ik sla dus beleefd af als we worden uitgenodigd te blijven/komen eten.
Ik eet mijn kip ook liever zonder kattenharen.

Maar goed even serieus. Ik heb zelf van dichtbij mee gemaakt hoe verschrikkelijk ziek je kunt worden van alleen al het eten van een vork die op een snijplank heeft gelegen waar zowel rauwe kip als gebraden kip op heeft gelegen. Dus sinds dien let ik echt ontzettend goed op dat mij dat niet overkomt. En ik kan het ook iedereen aanraden om met meerdere snijplanken te werken en met verschillende kleuren doekjes. ( En om inderdaad je handen gewoon even te wassen na een bezoekje aan de wc. )
quote:bayrayx schreef op 22 september 2013 @ 18:56:

Merkte op het begin al dat als ze bij ons thuis naar het toilet was geweest (en ook 'lange toilet bezoeken' jaja) haar handen niet wastte,

Hebben jullie dan geen fonteintje/zeep/handdoek op het toilet? Da's dan ook niet goed hè?

Of heb je met je oor tegen de deur gelegen om te horen of je het fonteintje hoorde stromen?
quote:floriadonna schreef op 22 september 2013 @ 21:14:

en met verschillende kleuren doekjes. Enlighten me? Hoezo?
quote:.marty. schreef op 22 september 2013 @ 21:18:

[...]

Enlighten me? Hoezo?

-het rode doekje voor de kipsnijplank

-groene voor de slasnijplank

-gele voor de radijssnijplank

-blauwe voor de knoflooksnijplank

-oranje voor de plank waarop het rode doekje even weggelegd wordt

-paarse voor de plank waarop het groene doekje even weggelegd wordt

etcetera etcetera, dat snap je toch zeker wel

Uiteraard dient de kleur van het doekje overeen te komen met de kleur van de plank, gestickerd en wel anders raak je compleet in de war. Voor kleurendoven even een braillesticker erop)

(of zouden al die doekjes ondertussen gezellig op een hoopje op het blote aanrecht gedeponeerd worden? )

Tjonge, ik ben toch wakker
quote:.marty. schreef op 22 september 2013 @ 21:17:

[...]

Hebben jullie dan geen fonteintje/zeep/handdoek op het toilet? Da's dan ook niet goed hè?

Of heb je met je oor tegen de deur gelegen om te horen of je het fonteintje hoorde stromen? Camerabewaking?
Rauwe kip kan je flink ziek van worden. De rest is vooral vrij vies.

Zelf zal ze wel flinke immuniteit hebben opgebouwd,

Ach, niet ieder mens is hetzelfde.
quote:.marty. schreef op 22 september 2013 @ 21:17:

[...]

Heb ik ook niet hoor: oud huis, klein wc-tje. Toen dit huisje gebouwd werd zat er niet eens een wc in, dus die hebben ze later in de gang erbij gepropt. Menig lang mens zit bij mij al met zijn knieen tegen de deur, dus een fonteintje had never nooit niet gepast.

En dieren die van servies eten; mijn honden krijgen ook wel eens een restje van mij van mn bord. Waarom is dat vies, ik was het later toch weer af? Ik zet ook wel eens een bord onder een plantenpot, of snij met een mesje een verpakking open of gebruik een lepel bij het verpotten van kleine plantjes. Die was ik daarna allemaal weer af voor ik ze gebruik; zie daar geen bezwaar in.

Maar dat doekje en dat verhaal over de rauwe kip zijn wel vies :( En dat iemand een kat meeneemt snap ik ook niet helemaal; de kat van je schoonzus komt in jouw huis? Ik zeg: je zou bijna een grote herder aanschaffen (of lenen) om dat te voorkomen
Zeg maar Spijker.
quote:thaorchid schreef op 22 september 2013 @ 20:39:

[...]

En dan gooi je dat wcpapier in de plee en moet doortrekken, de brilklep naar beneden én de deur open maken en wellicht ook het licht nog uit doen......

Of stop je die hap pleepapier dan in je handtasje Dat pleepapier laat je gewoon onder je in de pot vallen na gebruik en de bril is hier standaard naar beneden (woon tenslotte alleen he) Deurklinken raak ik meermaal daags aan zonder dat ik naar de wc ga. Overigens was ik uiteraard wel m'n handen na 't poepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven