Uitbouwen voor beginners...

12-10-2019 13:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten al een tijdje te dubben, verbouwen of verkopen en ik geloof dat we toch op uitbouwen uitkomen. We hebben hier echter nul ervaring mee, als ik google vind ik vooral topics over de financiële kant en niet over de praktische kant.

Van de week ergens een NVM kaartje gezien waarin te zien was dat wij in de duurste regio van het land wonen en dat klopt ook wel. Als wij er op vooruit willen gaan moeten we zo'n 3 ton bijleggen en ik weet niet of we dat willen en kunnen betalen. Dus willen we een stuk aanbouwen en hier blijven.

Ons huidige huis in de top van de crisis gekocht in 2013, ook nog een ton zelf ingelegd dus de hypotheek is lekker laag. Veel dingen hebben we naar ons zin gemaakt en de buurt is fijn alleen beneden zou wat ruimer mogen.

We willen een uitbouw van 6 meter breed en 1,5 meter diep (dit is tot de garage) hierdoor zal de zijpoort naar de oprit verdwijnen. Eventueel kunnen we een deur plaatsten die op de oprit uitkomt. Het dak wordt plat, houten afwerking met een schuifpui.

Een bevriende architect gaat binnenkort voor ons aan de slag met schetsen dus dat is een mooi begin. Wellicht willen we binnen de draagmuur naar de keuken weghalen en de keuken is na 17 jaar sowieso aan vervanging toe.

Nog tips en trucs, dingen om op te letten? We blijven in het huis wonen en gaan zeker niet voor het voorjaar verbouwen.
Wij wilden graag dat het plafond gelijk liep met de bestaande bouw. Was veel werk (latei moest omhoog gezet worden) maar zo blij mee. Plafond loopt nu gelijk door waardoor het ook 1 kamer is en niet altijd “de uitbouw”.
Hier zijn vloer en plafond in de bestaande bouw en de uitbouw ook gelijk.
Ik vind een verspringing echt niet mooi.. of dat de bestaande bouw en de uitbouw beide een verschillende vloer hebben.
1 geheel vind ik mooier en ruimtelijker. Maar aan alles hangt natuurlijk een prijskaartje dus er zijn er misschien concessies nodig.
Mijn tip: blijf zoveel mogelijk aanwezig bij de verbouwing zodat je stopcontacten niet opeens rechtsonder zitten terwijl jullie links hadden afgesproken.. van di soort foutjes hoor je toch best vaak.
tess07 schreef:
12-10-2019 23:13
Wij wilden graag dat het plafond gelijk liep met de bestaande bouw. Was veel werk (latei moest omhoog gezet worden) maar zo blij mee. Plafond loopt nu gelijk door waardoor het ook 1 kamer is en niet altijd “de uitbouw”.
We gaan zeker kijken of dat mogelijk is.
Succes!
Het is ook best leuk om naar zoiets uit te kijken en te fantaseren hoe mooi het zal worden.
Pindakaasjes schreef:
13-10-2019 09:38
Succes!
Het is ook best leuk om naar zoiets uit te kijken en te fantaseren hoe mooi het zal worden.
Zeker! Nu ben ik ook best gehecht aan ons huis, meer dan gemiddeld geloof ik en het is verder helemaal geen bijzonder huis haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven