Uurtarief huishoudelijke hulp
maandag 3 november 2025 om 22:14
Klinkt heel gangbaar. Wij zijn voor 3uur net van 50 naar 60 euro per keer gegaan.
Betreft wel een zeer ervaren iemand, niet een student (die ook ervaring kan hebben, maar dat is niet altijd zo en dan is in onze ervaring het niveau heel wisselend van vrij matig tot geweldig).
Betreft wel een zeer ervaren iemand, niet een student (die ook ervaring kan hebben, maar dat is niet altijd zo en dan is in onze ervaring het niveau heel wisselend van vrij matig tot geweldig).
Heb lief, houd moed. Komt goed.
maandag 3 november 2025 om 22:25
Hier precies dezelfde ervaring en prijs.Fietsertje89 schreef: ↑03-11-2025 22:14Klinkt heel gangbaar. Wij zijn voor 3uur net van 50 naar 60 euro per keer gegaan.
maandag 3 november 2025 om 22:57
Ditishet25 schreef: ↑03-11-2025 22:34Ik betaal 20 euro p uur. Ze is wel prima en op zich ervaren. Ze zegt alleen vaak af helaas.
Ik betaal inmiddels zelfs 21 euro en ook zij zegt vaak af de laatste tijd. Zelf ziek, kind ziek (nog te jong om alleen te laten). Maar ook dat de cv stuk is en ze op de monteur moet wachten. Toen ze minder per uur vroeg, was ze meer gedreven om te komen.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
maandag 3 november 2025 om 23:01
Want?
Studenten hebben geld genoeg?
Studenten mogen niet meer vragen want ze hebben nog weinig ervaring, maar mogen wel jouw kutklusjes doen?
maandag 3 november 2025 om 23:04
maandag 3 november 2025 om 23:06
maandag 3 november 2025 om 23:07
Als je tevreden bent over haar waarom dan geen loonsverhoging geven als blijk van waardering?
maandag 3 november 2025 om 23:15
toulouse_74 schreef: ↑03-11-2025 23:06Ik mis hierboven nog afhankelijk of het wit of zwart is. Oftewel houdt ze netto wat je haar geeft, of gaat er nog vanalles af?
Wel relevant aangezien heel veel mensen hun schoonmaakster zwart betalen.
Je mag je schoonmaakster gewoon zo betalen. Dat heeft niks met ‘zwart betalen’ te maken. De schoonmaakster is er zelf verantwoordelijk voor dat ze het opgeeft.
Ik betaal €60,- voor 3 uur.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
maandag 3 november 2025 om 23:52
We hebben haar sinds een paar maanden pas, maar dat zou zeker een mogelijkheid zijn. We hebben haar wel al aan drie andere adressen geholpen, ze wilde graag meer werken dus we hebben haar aanbevolen.
dinsdag 4 november 2025 om 01:00
Heel veel mensen betalen niet ‘zwart’ maar vallen gewoon onder de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Het is aan de poetshulp, tuinhulp of oppas zelf of ze het opgeven aan de belasting.toulouse_74 schreef: ↑03-11-2025 23:06Ik mis hierboven nog afhankelijk of het wit of zwart is. Oftewel houdt ze netto wat je haar geeft, of gaat er nog vanalles af?
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
dinsdag 4 november 2025 om 01:14
Ik vind het ook wel het minimum eigenlijk.
Die 17.50 is bruto. En vakantiegeld en vakantiedagen zitten er ook bij. En iemand moet zich laten verzekeren voor arbeidsongeschiktheid.
Maar ook: een schoonmaker krijgt meestal geen reistijd en reiskosten vergoed. Dat betekent dat een schoonmaker langere dagen moet draaien voor een minimaal salaris. Want de reis van klant naar klant is voor eigen rekening.
Er zullen altijd mensen zijn die voor minder komen poetsen. Maar ik vind dat je dat niet kan maken als opdrachtgever. Betaal die mensen behoorlijk als je zelf te beroerd bent om schoon te maken.
dinsdag 4 november 2025 om 06:08
Paradise schreef: ↑04-11-2025 01:14Ik vind het ook wel het minimum eigenlijk.
Die 17.50 is bruto. En vakantiegeld en vakantiedagen zitten er ook bij. En iemand moet zich laten verzekeren voor arbeidsongeschiktheid.
Maar ook: een schoonmaker krijgt meestal geen reistijd en reiskosten vergoed. Dat betekent dat een schoonmaker langere dagen moet draaien voor een minimaal salaris. Want de reis van klant naar klant is voor eigen rekening.
Er zullen altijd mensen zijn die voor minder komen poetsen. Maar ik vind dat je dat niet kan maken als opdrachtgever. Betaal die mensen behoorlijk als je zelf te beroerd bent om schoon te maken.
Mijn schoonmaakster begint bij de eerste om 8:30. Daar gaat ze 10:25 weg om om 10:30 bij mij te zijn. Bij mij vertrekt ze om 12:25. Etc etc
Twee uur is dus eigenlijk 115 minuten.
Drie uur is 175 minuten.
Ze heeft reistijd dus wel betaald. Reiskosten niet, net als vakantiegeld, etc. Ik maak altijd wel een kerstpakketje enzo.
dinsdag 4 november 2025 om 06:11
Dan kun je als ze er een jaar is natuurlijk zelf voorstellen om iets meer te geven. Dan gaat ze hopelijk niet weg omdat ze elders meer kan krijgen.
dinsdag 4 november 2025 om 06:58
Ben jij ook Belgische? Ik vroeg me dit ook af...toulouse_74 schreef: ↑03-11-2025 23:06Ik mis hierboven nog afhankelijk of het wit of zwart is. Oftewel houdt ze netto wat je haar geeft, of gaat er nog vanalles af?
Blijkt een heel andere regeling dan 'hier' te zijn.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in