Vaatwasser kiezen

02-08-2010 15:51 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het wordt tijd voor een nieuwe vaatwasser. Maar welke?

Volgens de consumentenbond is de Bauknecht GSFS 6440 het beste, maar deze krijgt juist ook veel negatieve beoordelingen door consumenten.

De vaatwasser die ik zoek mag de afmetingen 85x60x60 cm hebben en moet vrijstaand (geen inbouw) zijn.

Welke vaatwasser zou jij me (niet) adviseren en waarom?
Bosch
Levensduur van Bauknecht schijnt aanmerkelijk korter te zijn. Bosch is de RollsRoyce onder de vaatwassers.

Wij hadden hiervoor een Bauknecht, maar die is een paar keer gerepareerd en viel ook constant in storing. Wij hebben goede hoop dat onze Bosch langer meegaat.
@Dahlia

Waarom (volgens jou)?

@Sanmi

Hoe lang hebben jullie de Bosch nu? Ook vrijstaand model? Welke?
.
anoniem_107508 wijzigde dit bericht op 13-08-2010 17:02
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
Ik zeg Bosch, ik heb de mijne al 8 jaar en die doet het prima! Nog nooit iets kapot gehad....effe afkloppen!

Oh ja, en ik gebruik 'm echt iedere dag.
Bosch, er is geen betere (of van welk merk was die slogan ook al weer ) Serieus, ik vond het een geweldig ding. Ben naar het buitenland verhuisd dus hij kon niet mee en ik merk met mijn nieuwe hier weer hoe goed hij was.
Ik ben niet echt fan van een of ander merk.

Wat ik wel heel fijn vindt, is het speciale platte laatje bovenin de vaatwasser waar je je bestek in kunt leggen. Volgens mij is dat alleen maar bij Siemens ofzo, maar weet ik niet zeker.

Wat ik ook belangrijk vindt is de zuinigheid (AA-label) en de stevigheid van de korven.

We hebben er een aantal in handen gehad recentelijk en de een was nog wiebeliger dan de ander.

We vinden een in hoogte verstelbare bovenkorf prettig omdat je soms beneden hogere of minder hoge dingen wilt plaatsen.

En instelbaarheid van klepjes en bordenrekjes is ook wel handig, zodat je soms veel pannen en soms juist bijna alleen maar borden in de vaatwasser kunt plaatsen.
Wij hebben een Baumatic, voldoet prima! Nog nooit problemen meegehad en maakt super schoon. Wast beter dan menig afwasautomaat die ik bij anderen weet te staan. Maar misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat we 'm op de heetwater-toevoer aangesloten hebben
Nou, de voorkeur is duidelijk

Wollepop, dat is wel een goede ja! Ik denk alleen niet dat dat hier kan. Jammer.
Nou we hebben onze Bosch nu een maand of 3 maar afgaande op recensies is Bosch gewoon het beste merk. Wij hebben een inbouw.

Verder moet je idd goed kijken naar energielabel en ook het geluid. Onze Bauknecht maakte een hels lawaai en als we de nieuwe aan hebben dan moeten we er bijna voor liggen willen we hem horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven