Vacuum apparaat/vacumeer machine

25-11-2012 12:38 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met zo'n huis-tuin- en keuken (vooral dat laatste) apparaat? Wij kwamen er gisteravond achter dat je heel veel lucht invriest, en verpakkingsmateriaal, als je het vlees/vegetarisch spul zo van de winkel de diepvries ingooit.

Hoe handig is zo'n vacumeerapparaat, en staan de kosten van bv de folie die je later weer bij moet kopen in verhouding tot het gebruiksgemak?

Met andere woorden: is het een slimme investering of eindigt hij onderin het keukenkastje? Iemand ervaring met die dingen, en zo ja welk merk heb je en kun je dat aanbevelen?
Ik zag ze bij AH in de aanbieding. Verder geen ervaring mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi, dat had ik nou weer niet gezien. Blijkbaar te druk met bonus aanbiedingen scoren

Ik zal eens gaan kijken. Als ze dan ook zelf de navullingen verkopen is dat wel handig.
Huh? Dan doe je het toch gewoon in n boterhamzakje ofzo? Of je drukt de lucht er een beetje uit.. Of begrijp ik je vraag niet?
Carpecarpediem, we doen het ook vaak over in diepvrieszakjes, mijn man is hier de enige vleeseter dus ik hou vaak wat over. Maar in die zakjes zie je toch na enige tijd ijsvorming, en het vlees droogt een beetje uit. Dus vandaar dat ik op het idee van dat apparaat kwam.

Bij sommige dingen krijg ik de lucht er ook niet goed tussenuit, bv bij pompoenblokjes, daar zit overal nog lucht tussen omdat ik ze niet plat wil drukken.
Ik haal even dit topic omhoog, want ik ben er ook nieuwsgierig naar. Ambra, had je er toevallig al eentje gehaald?

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de smaak. Ik vind zo'n ingevroren en weer ontdooide, opgewarmde prak vaak nergens meer naar smaken. Het schijnt, althans, dat zeggen de bedrijven die ze maken natuurlijk , dat bij vacumeren het gewoon net zo lekker smaakt als wanneer het in het zakje ging? Verder zou je er bijvoorbeeld vast verse ingrediënten in kunnen doen, bijvoorbeeld , je hebt plakjes appel nodig, dan zou je die zo kunnen bewaren dat ze niet bruin worden... Je zou dan vast de avond van tevoren de boel kunnen snijden wat je de volgende avond in de pan wil gooien. Als dat zo is vind ik het de investering waard...
may the bridges I burn light the way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven