Van Auping naar Ikeabed, doen?

17-08-2011 20:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons Auping bed is aan nieuwe bodems en matrassen toe. De ombouw wil ik graag houden, die is nog in uitstekende staat. Maar ik wil nu graag een electrisch verstelbare bodem (nu hebben we handverstelbaar met een gasveer). Voor de prijs van 1 zo'n bodem koop je bij Ikea bij wijze van spreken een compleet bed dat ook verstelbare bodems heeft en de matrassen daar zelfs nog bij.

Manlief wil voor een compleet Ikeabed gaan (dus ombouw, bodems en matrassen) ik twijfel nog heel erg. Ik heb gewoon erg goede ervaringen met Auping en je slaapt wel 1/3 van je leven dus een matras/bed moet goed zijn, en bovendien hebben we de ombouw dus. Aan de andere kant lees ik dat Ikea hun bedden uitgebreid laat testen en eerlijk is eerlijk, er zijn best mooie ombouwbedden/boxspringbedden bij.

Wat denken jullie, doen of niet doen? Graag ervaringen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Jullie maken het ons wel moeilijk zo.... Manlief vroeg zich overigens af of een Ikea electrische bodem in een Auping ombouw zou passen.....? Ik dacht zelf van wel mits de maat goed is natuurlijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb momenteel een matras van Ikea (sultan maar ik weet niet precies welke) en ik lig daar al 3 jaar op. Heerlijk matras, geen problemen mee gehad (op een rare bolling na). Wel ga ik binnenkort een nieuwe kopen, een van de duurdere.



Ik raad Ikea aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jirelle schreef op 24 augustus 2011 @ 10:45:

Ik heb momenteel een matras van Ikea (sultan maar ik weet niet precies welke) en ik lig daar al 3 jaar op. Heerlijk matras, geen problemen mee gehad (op een rare bolling na). Wel ga ik binnenkort een nieuwe kopen, een van de duurdere.



Ik raad Ikea aan.

Lijkt me héérlijk liggen, hahaha! Dat is dus kut, zo'n rare bolling, dat heb je bij Auping niet, de kans zal een stuk kleiner zijn. En na 3 jaar ga je toch een nieuwe kopen? TO wil 10 jaar met een matras doen.



Ik zou liegen als ik zeg dat ik geen Ikea matras heb, maar ik heb er nog nooit op geslapen. Mijn logés zeggen dat het lekker ligt.



Ik zou als ik jou was naar een beddenzaak gaan en kijken wat er nog meer is behalve Auping en Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt van mijn IKEA matras. Krijg er rugpijn van...
Alle reacties Link kopieren
Ga je nu ook boodschappen doen bij Lidl en Aldi ipv AH?
Ik heb geen ervaring met Ikea, maar je krijgt mij m'n Auping niet meer uit. Heerlijk bed!
Alle reacties Link kopieren
Voor prijs-kwaliteitverhouding: Ikea!



Ik heb op een bed van Beter Bed een (duurder) matras van 25 cm van Ikea gelegd en slaap er al 5 jaar heerlijk op! Kan nog nergens kuilen of bobbels ontdekken.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
@sito1970, ik doe al jaren boodschappen bij én de Aldi, én de Lidl én de AH. Met alle winkels is niets mis.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben zo'n duur auping bed. En het beste slaap ik op de grond op een luchtbed van nog geen tientje.

Op het bed, heb ik 'last' van mijn heupen.
Alle reacties Link kopieren
slaap al jaren op een Ikea bed en het ligt nog steeds heerlijk. Heb wel een top matras erop liggen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een duurder matras van Ikea (Sultan nog wat) was ruim 300 euro per stuk (80 x 200). Slaapt top!
Je vergelijkt wel 2 uitersten firefly, dat realiseer je je vast wel. Voor beide is wat te zeggen. Maar als je nu een Auping bed hebt, zou ik niet overstappen naar Ikea, die stap is echt te groot, de verkeerde kant op.

Het is waar dat Auping en Ikea beide goed uit de test kwamen, maar de consumentenbond heeft getest op levensduur en niet op ligcomfort. Zeg ze, als beddenverkoper.

Als je nu zo'n prachtige Auronde ombouw hebt, zou ik die zeker niet vervangen voor een Ikea bed. Je hebt een designklassieker in huis staan!

Als ik je zou mogen adviseren: koop een goede elektrisch verstelbare lattenbodem bij een slaapspeciaalzaak, voor zo'n 350 á 450 euro heb je die. Matrassenfabrikant Norma heeft nu een actie waarbij je de 2e matras gratis krijgt, ingedeeld naar gewichtsklassen. Dan lig je er de komende jaren weer heerlijk bij.

Niets ten nadele van mensen die heerlijk slapen op een Ikea matras hoor, maar de heenreis in een leuke porsche en terug in een fiat panda is toch een flink verschil!
Alle reacties Link kopieren
mij is verteld dat auping goed is in spiralen maar niet in matrassen.

Ik heb dus auping spiralen met pullman matrassen.

Dat is me aangesmeerd dus maar het slaapt prima!
quote:nikki_28 schreef op 26 augustus 2011 @ 14:36:

mij is verteld dat auping goed is in spiralen maar niet in matrassen.

Ik heb dus auping spiralen met pullman matrassen.

Dat is me aangesmeerd dus maar het slaapt prima!Hahahahaha! vertelde exact hetzelfde ook, tot zo'n jaar of 4 5 geleden. Toen waren Auping matrassen echt bagger. Maar tegenwoordig hebben ze zich behoorlijk goed gerevancheerd.
Ons ikeamatras was na 5 jaar echt op. Het lag 3 jaar prima, maar daarna kwamen de kuilen, ondanks herhaaldelijk draaien. En het was de duurste die ze hadden.

Nu een traagschuimmatras....zalig! Helaas paste auping niet in het budget
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Ikea matras. Ben er erg tevreden mee. Slaap er heerlijk op! Na een paar maanden heb ik wel een topmatras erbij gekocht omdat het voor mij (53 kg) toch iets te hard was.

Met Auping heb ik geen ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven