Van rijtjeshuis naar flat met lift

25-04-2019 13:03 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie hebben dit ook gedaan en hoe bevalt het?

Wij zijn een gezin met twee tieners en ze zijn opgegroeid in een groot huis maar vanwege financiële redenen en het alsmaar aan het klussen zijn in ons huidige oude (1950) huis, gaan we nu verhuizen naar een flat met lift, woning zelf heeft 2 etages. We hebben een flinke hypotheek, en mede daardoor gaan we nooit eens een weekendje weg met de kids of doen we grote uitgaven. Na 8 jaar zijn we dit zat. Huis was snel verkocht.

Familie uitgelegen wat de situatie is maar wij krijgen iedere keer opmerkingen naar ons hoofd. Of we al spijt hebben, dat we veel ruimte in moeten leveren, of de vogelkooi wel mee gaat want daar heb je straks geen plek meer voor....etc...heel frustrerend en de gevoelens voor ons nieuwe huis zijn nu ver te zoeken (bij mij vooral) ik had er heel veel zin in maar heb nu echt een beetje het idee of wij dom bezig zijn ofzo.... wonen in een groot huis is blijkbaar belangrijker voor vele.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je steeds alles uit moeten leggen? Dat snap ik niet. Verder lijkt het mij in deze huidige verkopersmarkt een prima moment om van een huis af te komen dat als een molensteen om je nek hangt qua financiën en onderhoud.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ripley schreef:
25-04-2019 19:49
Nee, het is puur omdat het in een "flat gebouw" is. Deze mensen hebben zelf een hekel aan een flat en denken dat wij er niet gelukkig kunnen zijn.
Dan zou ik me er al helemaal niks meer van aantrekken!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt dat jullie op alle fronten vooruit gaan... geniet van jullie nieuwe leven
Ik zou echt nooit een rijtjeshuis met tuin willen. Ik kan niet eens een cactus onderhouden, laat staan een tuin.

Daarnaast zou ik nooit in de tuin gaan zitten, omdat ik het gewoon saai vind en ik zou me constant bekeken voelen.

Verder heb ik genoeg gezeik gelezen hier op de viva over schuttingen en erfgrenzen :proud:

En ik wil geen benedenwoning.

TO geniet van je nieuwe huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven