van vloer naar gordijn..

15-09-2010 16:26 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
vloerendilemma opgelost.. maar nu gordijnen

we hebben nu luxaflex voor de ramen en die gaan eruit, de stofnesten. Hiervoor in de plaats komen rolgordijnen (grijs met werkje).. Maar dan is het wel erg open, dwz je kan makkelijk binnenkijken.

nu dacht ik om dan van die paneelgordijen van Ikea op te hangen.

Wie kent deze dingen of heeft ze zelf ? Bevallen ze ?

En.. hoeveel hang je er voor je raam ? ik heb 1 smal raam van ong. 1 meter breed en 1 raam van ong. 2 meter breed. Die dingen zijn 60 cm breed en nu dacht ik om 3 voor het smalle raam te hangen (samen dus 180) en 4 van die dingen (2.40) voor het grote raam.. Is dat logisch ?

Ik wil eigenlijk 2 verschillende achter/bijelkaar hangen zodat het niet zo saai is..

Of moet je een veelvoud van 4 kiezen (Zodat je 2 van ieder paneel hebt)..

wie weet het ?
Wij hebben de paneelgordijnen op de slaapkamer gehad. Na een jaar was ik ze zat en na vier jaar was ik ze spuugzat. Ik ben blij dat ze weg zijn nu! Als je ze vaak open en dicht doet zou ik ze niet aanraden of je moet écht alleen de stangetjes gebruiken om ze open en dicht te doen. Wij deden dat niet altijd en al vrij snel zag je echt een vouw in het gordijn waar we we altijd aan trokken. Een soort bobbel.

Wij hadden trouwens 3 kleuren. Aan de buitenkant zilver (beide kanten 1) dan aan beide kanten 1 donkerblauwe en dan aan beide kanten 2 lichterblauwe. Had ik achteraf ook spijt van. 1 kleur is toch rustiger.
Ik had in mijn vorige huis ook panelen van ikea, vond het super.

Enige nadeel was dat ze niet gewassen konden worden. ik had 2 kleuren, en dan om en om.

In mijn nieuwe huis heb ik ze ook, maar dan van een interieurwinkel die gordijnen op maat maakt. Deze kan ik wel wassen, ik heb effen en een geblokte. Ik vind ze ideaal!

Stangetjes gebruikte ik nooit...
Ik heb nu 3.5 jaar paneelgordijnen van de Ikea. Ze zijn erg leuk! Maar de stof gaat wel een beetje kreuken. Er komen vouwen in. Erg lelijk!
hoe hebben jullie de aantallen verdeeld ?

het zou gaan om deze :

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60083318

en http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20078111

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven