Verbouwen

27-01-2014 23:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner gaat zijn appartement verbouwen (duurt nog even maar beslist dit jaar) en de badkamer is als eerste aan de beurt. Het is erg leuk om mee bezig te zijn vinden we.

Die badkamer is 2,5 m x 3 m, alles gaat eruit ( bad, wastafel met ombouw) en er moet een mooie doucheruimte en wastafel met evt een ombouw komen, ombouw niet noodzakelijk.

Deur in het midden vd muur waar je binnenkomt , diep 2,5 m, breed 3 m.

Douche: muurtje plaatsen en 1 deur, aan 2 kanten een glazen wand waarvan één een deur?

Opstaand randje of een goot waar het water in weg kan lopen?

Het komt er op neer dat zijn eis en mijn wens ( ik woon er immers niet) is dat niet de rest vd badkamer onder wordt gespetterd of blank staat na het douchen.

Misschien is hier iemand met een hele leuke, mooie en praktische badkamer?

Tegels is ook nog wat. Mijn ouders hebben 3-4 jaar geleden hun badkamer verbouwd en op de vloer liggen prachtige matzwarte tegels. Helaas zie je daar elke spetter op als kalkaanslag en het water in hun gemeente is 'zacht'.

Tips? Goede ideeën? Go's en nogo's?
Je bent zelf een theepot
wij hebben in beide badkamers een easydrain gelegd, dat is een langwerpig putje zeg maar over de breedte van de douche. In de ene douche tegen de achtermuur, in de andere aan de voorzijde van de inloopdouche. Beiden werken goed, de laatste geeft iets meer nattigheid maar daar hebben we dan ook geen deur dus kan je niet helemaal vergelijken. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen (lange aanloop) is dat je die drains veel vaker schoon moet maken dan het ouderwetse putje. Weet niet hoe vaak jullie het putje helemaal loshalen maar met de drain moet dat toch zeker eens in de 6 weken. Op zich gaat het makkelijk en de drab laat zich met de douchestraal goed wegspoelen maar toch is het een vies klusje.Misschien iets om nog eens rond te vragen bij anderen..drain of putje? Maar ze zijn wel mooi, die drains, en je hebt ze ook in diverse varianten. Bij ons ligt er bv in eentje een strip van de vloertegel, de andere is roestvrijstaal. (of zoiets).

Spiegel; kopen met spiegelverwarming erachter, ideaal. Goed zoeken naar goede verlichting bij je spiegel ivm opmaken maar je wilt ook niet direct verblind worden door dat licht. Sommige spiegels hebben interne verlichting, dat is mooi licht. Goed zoeken op internet scheelt veel geld!

Bespaar niet op de kranen, goede kranen zijn duur. Goedkope kranen zien er van de buitenkant net zo mooi uit maar het gaat om het binnenwerk..

Grijze tegels zijn ook mooi en dat tekent veel minder. Wij hebben in 1 van de badkamers een zwarte vloer en een zwart wandje en ja dat wandje moet ik boenen, vloer valt mee.

Oh ja en zet geen vloertegels tegen de wand, hoe mooi ze ook zijn. Omdat ze veel dikker zijn is het een ramp er doorheen te boren om iets op te hangen..

Succes, het is leuk en vooral goed zoeken op internet kan je veel geld besparen!
Wij hebben deze cabine

Lekker ruim. Wel gekozen voor een (hoge) douchebak omdat we, bij verstopping, anders niet meer bij de sifon kunnen.

Vloer is mozaiek natuursteen, niet glad.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Oh ja, en wat Ambra zegt. Kijken in de showrooms, bestellen op internet.
quote:Tickel schreef op 27 januari 2014 @ 23:53:

Oh ja, en wat Ambra zegt. Kijken in de showrooms, bestellen op internet.

Daar kwam mijn partner idd al achter.

Grijze vloertegels klinkt niet gek,wel opvallend dat we die weinig zagen tnt. Voordeel is ook nog dat daar veel bij past qua kleuren.
Je bent zelf een theepot
Tickel: loopt de ronde deur op rails? Daar hebben we nl in beide huizen ( ik in de douche, partner ' op ' het bad slechte ervaring mee: deur vaak uit de rail)
Je bent zelf een theepot
Je moet ervan houden, maar wij hebben een houten vloer in de badkamer.
Kijken op online veilinghuizen. Wij hoefden niet te renoveren maar hebben voor een tientje een badkraan met thermostaat gekocht van een gerenommeerd merk (nieuw ruim driehonderd euro). toilet verbouwd en tegels en hangtoilet etc. voor paar honderd euro en doen alles zelf als je dat kunt scheelt het enorm.
Doe ik niet aan....
whoo pimpelmeesje houten vloer in de badkamer, is die dan speciaal afgelakt? ivm vocht? over een tijdje moet onze badkamer en dat lijkt me wel geweldig. De vloer is dan buiten de douchekabine en naast bad of is het mogelijk om gewoon op de houten vloer te douchen? (Ja, krijg zo ineens rare ideen)
Doe ik niet aan....
Erop douchen kan helaas niet...

Het bad (op pootjes) staat er wel gewoon op.

Goed aflakken met botenlak.
Wij hebben een inloopdouche, zonder deur dus, de goot zit onder in de muur verwerkt, die zie je dus niet. Vind zelf die easydrains niet zo mooi.

Grote matgrijze vloertegels met elektrische vloerverwarming (heel goedkoop, maar echt fijn), en hoogglans witte tegels od muur.
quote:SuzanneSuus schreef op 28 januari 2014 @ 00:16:

Tickel: loopt de ronde deur op rails? Daar hebben we nl in beide huizen ( ik in de douche, partner ' op ' het bad slechte ervaring mee: deur vaak uit de rail)Nee, is een draaideur. Rechte stukje glas is een vast paneel. De deuren draaien naar binnen en naar buiten.
quote:Penelope_ schreef op 28 januari 2014 @ 09:21:

Wij hebben een inloopdouche, zonder deur dus, de goot zit onder in de muur verwerkt, die zie je dus niet. Vind zelf die easydrains niet zo mooi.

Grote matgrijze vloertegels met elektrische vloerverwarming (heel goedkoop, maar echt fijn), en hoogglans witte tegels od muur.Wat versta je onder een inloopdouche? Hoe voorkomen jullie gespetter in de rest vd badkamer?
Je bent zelf een theepot
Wij hebben vloertegels met houtprint.
Wij wilden de badkamer ook gaan verbouwen, maar we wachten nog even (beetje sparen nog). Maar wij kregen de tip om voor grijze vloertegels te gaan, daar zie je minder op dan een zwarte tegel (wilde geen lichte tegel). Tevens eens een wens voor een grote douche en daarvoor was de tip dat je met een douchebak minder snel kans hebt op lekkages dan met een 'gootje' en tevens is dat makkelijker schoon te houden (wel iets minder mooi vind ik zelf, maar niet heel onbelangrijk)
Nog een tipje: Als er een optie is om voor Anti-Plaque glas te kiezen, doen! Water stroomt er zo af, even een trekkertje er overheen halen en je bent klaar. Met een microvezeldoek wrijf je zo eventuele kalk er vanaf.
Hüppe heeft wel grote douches met deuren.

http://www.hueppe.com/index.php/nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven