Verdwenen buren?

11-11-2010 17:53 75 berichten
Sinds een tijdje is er een nieuw gezin bij ons in de buurt komen wonen, maar de laatste 6/7 weken is het huis leeg. Meubels etc staan er nog, maar de post ligt hoog voor de deur. Ook wordt er elke week braaf een nieuwe leesmap gebracht, die vervolgens de week erop ongelezen weer wordt geruild.

Ik heb in de afgelopen weken ook nog niemand gezien die bijvoorbeeld de planten water geeft oid.

Het lijkt me stug dat ze op vakantie zijn, omdat er ook een aantal kinderen wonen, die natuurlijk gewoon naar school moeten.

Ik weet nu niet zo goed of ik iets moet doen, en zo ja, wat dan?!?

Iemand tips / adviezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je iets zou moeten doen, misschien zijn ze wel gewoon op vakantie of logeren ze ergens.

Er is toch niets engs of gevaarlijks aan de hand?
Wie ruilt de leesmap dan weer om als er niemand is?
En die kinderen zijn ook niet thuis?
Geen idee of er iets gevaarlijks aan de hand is, hoop het toch niet!

Het hele gezin was van de een op de andere dag verdwenen, wat vooral zo vreemd is omdat er een aantal (kleine) kinderen wonen. Die kunnen toch niet zomaar een aantal weken/maanden op vakantie.
Misschien is er wel beweging/leven op de momenten dat je niet aan het bekijken bent wat de buren aan 't doen zijn
quote:nostradame schreef op 11 november 2010 @ 17:59:

Wie ruilt de leesmap dan weer om als er niemand is?De eerste paar weken hebben de buren hem volgens mij binnen gehaald, maar de laatste tijd blijft hij gewoon aan de deurklink hangen. De leesmappenman komt hem elke week omruilen.
Waarvoor bemoeit iedereen zich toch met een andermans leven? Pff, zo vermoeiend. Als je je zorgen maakt dan is dat nog wat anders, dan bel je de politie.
quote:chicky012 schreef op 11 november 2010 @ 18:01:

[...]

De eerste paar weken hebben de buren hem volgens mij binnen gehaald, maar de laatste tijd blijft hij gewoon aan de deurklink hangen. De leesmappenman komt hem elke week omruilen.Wat vreemd
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 11 november 2010 @ 18:01:

Misschien is er wel beweging/leven op de momenten dat je niet aan het bekijken bent wat de buren aan 't doen zijn

Haha, ik gluur de hele dag door mijn gordijntjes vanachter mijn geraniums naar de buren ;)

Het viel me eigenlijk na een tijdje pas op dat er niemand was, en dat ik de kinderen niet op straat zag spelen, en toen ben ik er pas op gaan letten. Vind het gewoon een beetje een vreemde situatie, heb er geen fijn gevoel bij
Misschien zijn ze wel gevlucht.
quote:thesecret schreef op 11 november 2010 @ 18:02:

Waarvoor bemoeit iedereen zich toch met een andermans leven? Pff, zo vermoeiend. Als je je zorgen maakt dan is dat nog wat anders, dan bel je de politie.

Ze bemoeit zich toch nergens meer, ze vind het alleen vreemd en vraagt ons wat ze moet doen. En dan klaag je en kom je nog met de goude tip. Het is ook nooit goed, als je je buren in de gaten houdt dan is het niet goed als ze na 3 maanden die mensen van de grond moeten schrapen is het ook weer niet goed. pfff, jij bent vermoeiend.

Zou inderdaad ff bij de politie langsgaan.
quote:thesecret schreef op 11 november 2010 @ 18:02:

Dit is geen bemoeizucht, maar normaal sociaal gedrag lijkt me....

Zeker in een klein dorpje, wonend in een woonwijk.
Nou ik zou de politie waarschuwen, dit klopt niet.

Als die mense op vakantie waren hadden ze de leesmap wel afgebeld. Zijn het buitenlandse mensen dat je weet, Polen ofzo?

Nee, dit klopt echt niet, ik zou de politie bellen en het verhaal doen wat je hier hebt neergeschreven en vragen of ze eens polshoogte willen nemen, misschien ligt iedereen wel dood op de bovenste verdieping. Weet jij veel...
Ik neem aan dat de politie wel door de school gebeld zou zijn, als de kinderen onaangekondigd van school zijn weg gebleven.

Maar als je je toch zorgen maakt, bel je toch gewoon de politie. Zij kunnen even polshoogte kunnen nemen of contact opnemen met familie.
Kan je niet informeren bij de buren die de leesmap eerst naar binnen haalden? Misschien weten zij "wat" er is, en is er "paniek" om niks.

Ik zou het ook raar vinden hoor!
Heb je contact met je andere buren? Misschien daar even rond vragen? Als je het niet vertrouwt, idd even bij de politie informeren. Hebben jullie een wijkagent o.i.d?

Persoonlijk vind ik het ook normaal sociaal gedrag. Woon ook in een klein dorp, en kan me deze vraag goed voorstellen.
Vraag eens aan de buren die eerst de leesmap binnenhaalde of zij wat weten. Weet je niet of ze familie in de stad hebben wonen?

Anders even informeren bij de politie wat je zou kunnen doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh typte te langzaam hahahah. Idd even de wijkagent bellen. Misschien kunnen zij die mensen bellen. Zou ik eerst zelf proberen hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Juf_achterbak schreef op 11 november 2010 @ 18:06:

Als die mense op vakantie waren hadden ze de leesmap wel afgebeld. Zijn het buitenlandse mensen dat je weet, Polen ofzo?

Nope, gewoon oerhollandse kaaskoppen :-) Jong gezin, gescheiden moeder, nieuwe man

Nee, dit klopt echt niet, ik zou de politie bellen en het verhaal doen wat je hier hebt neergeschreven en vragen of ze eens polshoogte willen nemen, misschien ligt iedereen wel dood op de bovenste verdieping. Weet jij veel...

Dat lijkt me ook stug, want er kwam normaal veel familie/visite/vader v/d kinderen langs, en die zijn nu ook al weken niet meer geweest
Volgens mij is dit ook geen zuivere koffie, en ik vind het ook vreemd. Ik zou me, logisch ook... hetzelfde hebben af gevraagd als jij. Laat je nog weten hoe het is afgelopen?
quote:Chardonnay schreef op 11 november 2010 @ 18:07:

Ik neem aan dat de politie wel door de school gebeld zou zijn, als de kinderen onaangekondigd van school zijn weg gebleven.

Maar als je je toch zorgen maakt, bel je toch gewoon de politie. Zij kunnen even polshoogte kunnen nemen of contact opnemen met familie.

Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Het moet bij school toch ook bekend zijn waar de kinderen zijn neem ik aan.

Ga denk ik inderdaad even bij andere buren navragen of zij toevallig iets weten en als dit niet zo is even de politie bellen.

Had ik eigenlijk een maand geleden al willen doen, maar ik irriteer me zelf ook altijd aan die bemoeizuchtige buren vandaar dat ik even wilde horen dat ik me niet om niets zorgen maak
quote:chicky012 schreef op 11 november 2010 @ 18:10:

[...]

Als iedereen dood op de 1e verdieping ligt, zal er ook niemand meer langskomen, dus dat is niet zo raar....
Ik vind het eigenlijk wel top van je dat je niet onverschillig bent en denkt 'ach, een anders zal het wel weten'. Als meer mensen dat deden zouden er niet van die akelige berichtjes in de krant staan van mensen die wekenlang, of langer, dood in huis hebben geleden zonder dat iemand het merkte.
Maar als er echt wat aan de hand was had je toch wel familie of vrienden aan de deur gezien? Die gaan toch kijken als ze iemand niet kunnen bereiken?

Bij twijfel even naar de politie bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven