Verfvraag

01-09-2010 21:23 8 berichten
Ik sta op het punt mijn huis van boven tot beneden te gaan schilderen. Maar ik twijfel bij iedere pot verf. Zijdeglans vs hoogglans en wit vs antraciet. En dan niet te spreken over de tig kleuren wit....

Ik wil de plinten in de kleur van de vloer verven (antraciet). De deurkozijnen wit. Of is het een beter idee om de plinten dan ook wit te verven?

En wat ziet er beter uit: kozijnen en deuren allebei in zijdeglans of de kozijnen in hoogglans? De deuren wil ik in zijdeglans. Dat weet ik dan weer wel

Of heeft iemand nog betere ideeën?

Jullie advies is zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk kun je alle kleuren doen doe je noemt, als je maar netjes verft. Dus als je die plinten grijs doet, plak de muur dan af. Anders krijg je van die lelijke randjes, dat staat erg armoedig. Als je alles lekker strak verft, dan kunnen de combi's die noemt heel goed, imho.
Ik zou de deuren in zijdeglans verven, simpelweg omdat zulke grote oppervlakten best moeilijk zijn om netjes hoogglans te verven, je ziet al snel strepen.

Ik zou de plinten wit doen om de grijze vloer te accentueren...maar ja, t is jouw huis.

Succes ermee!
Ik zou de kozijnen en deuren in elk geval het zelfde maken en niet hoogglans voor het een en zijdeglans voor het ander gebruiken.

De kleur van de plinten zou ik afstemmen op het effect wat je wilt bereiken. Als je ze grijs maakt, dan krijg je optisch een groter vloeroppervlak en worden de wander optisch korter. Als je liever de hoogte wilt benadrukken, dan zou ik er voor kiezen om de plinten te schilderen in de kleur van de muur.
Bij hoogglans vallen foutjes en een niet-perfecte techniek eerder op. Strepen en zo. Ik zou zijdeglans kiezen, ik vind hoogglans alleen mooi als je een echt gladde ondergrond hebt en superstrak kunt werken.
Ik ben fan van hoogglans omdat het er zo schoon uitziet. Moet je inderdaad wel goed kunnen verven. Je ziet oneffenheden wel eerder, dat klopt. Plinten zou ik wit doen, omdat dan de andere kleuren (vloer en muren) beter uitkomen en dan de muren weer in een kleur grijs/creme ofzo. Doordat de raamomlijsting en de plinten wit zijn, krijg je eenheid.
wij zijn ook aan het verven geslagen,en onze houten vloer word dus ook een grijstint. De plinten hebben we wit gedaan,en de muren krijgen ook nog een tintje. De witte plinten steken dan prachtig af! En de deuren,zoals anderen al zeggen,zijdeglans.
Ik ga voor alles in zijdeglans en deur en kozijn in dezelfde kleur. Het houtwerk heeft hier en daar een kleine beschadiging dus dan is het verstandiger om het mat te houden.

De plinten worden donker, omdat de kamer best wel wat groter qua oppervlak mag lijken.

Dankje voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven