Verhuizen halverwege de maand
vrijdag 6 september 2019 om 20:17
We hebben onlangs ons huis verkocht en een ander huis aangekocht. Ons nieuwe huis wordt op de 2e van de maand opgeleverd en wij leveren onze woning de 16e van diezelfde maand op. We hebben dus te maken met dubbele lasten.
Iemand hier ervaring mee? Het liefst neem ik bijvoorbeeld ons huidige energiecontract mee naar de nieuwe woning, maar dat zou dan betekenen dat we een aantal dagen geen stroom hebben in een van de woningen. Betalen we van alle lasten de volle mep of dan alleen de helft?
Iemand hier met ervaring hiermee en eventuele tips om dit alles zo soepel mogelijk te laten verlopen?
Iemand hier ervaring mee? Het liefst neem ik bijvoorbeeld ons huidige energiecontract mee naar de nieuwe woning, maar dat zou dan betekenen dat we een aantal dagen geen stroom hebben in een van de woningen. Betalen we van alle lasten de volle mep of dan alleen de helft?
Iemand hier met ervaring hiermee en eventuele tips om dit alles zo soepel mogelijk te laten verlopen?
vrijdag 6 september 2019 om 20:24
Waarom zou je dubbele stroomkosten hebben? Als je niet meer in dat huis woont, betaal je geen verbruikskosten of zo (want je woont er immers niet, dus er wordt zga geen gas en stroom verbruikt). Het zelfde geldt voor water.
Die paar euro's die eventuele belastingen voor stroom/gas/water kosten, zijn toch te verwaarlozen?
Ik heb in ieder geval nog nooit dit soort dingen op de dag af aan laten sluiten; ik had altijd dubbele lasten van huurwoning naar huurwoning, of naar een koophuis, maar dat was dan alleen de huur die nog een paar weken (1 tot 3) doorliep, maar van de rest van de vaste lasten kan ik me niet meer herinneren dat dat nou bedragen waren waar ik van wakker lag, of wat ik de moeite waard vond....
Tv/internet kon ik wel van de één op de andere dag over zetten.
En anders gewoon even contact opnemen met je stroomleverancier
Die paar euro's die eventuele belastingen voor stroom/gas/water kosten, zijn toch te verwaarlozen?
Ik heb in ieder geval nog nooit dit soort dingen op de dag af aan laten sluiten; ik had altijd dubbele lasten van huurwoning naar huurwoning, of naar een koophuis, maar dat was dan alleen de huur die nog een paar weken (1 tot 3) doorliep, maar van de rest van de vaste lasten kan ik me niet meer herinneren dat dat nou bedragen waren waar ik van wakker lag, of wat ik de moeite waard vond....
Tv/internet kon ik wel van de één op de andere dag over zetten.
En anders gewoon even contact opnemen met je stroomleverancier
vrijdag 6 september 2019 om 20:29
Je gebruikt dan toch (bijna) niks in 1 van de woningen dan? Dan betaal je ook niks. Nouja, je betaalt je gewone maandelijkse voorschot. Ongeveer 6 weken na het doorgeven van de eindstanden van je oude huis krijg je de afrekening en dan krijg je waarschijnlijk een beetje terug. Die "dubbele lasten" voor de nutsvoorzieningen vallen dus wel mee en horen er helaas gewoon een beetje bij.
(en afgesloten wordt niet meer, dus er is altijd stroom. Moet ook, want dingen als CV en koelkast etc moeten toch aan blijven)
(en afgesloten wordt niet meer, dus er is altijd stroom. Moet ook, want dingen als CV en koelkast etc moeten toch aan blijven)
vrijdag 6 september 2019 om 20:31
De meeste bedrijven (energie, verzekeringen etc.) hebben een zgn verhuisregeling. Dan ben je dus tijdelijk voor 2 adressen ingeschreven. Begin, middenin of einde vande maand maakt niet uit, verhuizen kan op elke dag. Zorg wel dat je overal je tijdig verhzuizing doorgeeft. Denk bv ook aan opstal- en inboedelverzekering op beide adressen.
Ja dan betaal je dus een paar dagen 'dubbel' energie en premie (je hebt tenslotte 2 huizen), maar het is niet alsof je 2 contracten moet afsluiten met een hoop gedoe ofzo.
Ja dan betaal je dus een paar dagen 'dubbel' energie en premie (je hebt tenslotte 2 huizen), maar het is niet alsof je 2 contracten moet afsluiten met een hoop gedoe ofzo.
nootboek wijzigde dit bericht op 06-09-2019 20:35
30.61% gewijzigd
vrijdag 6 september 2019 om 20:32
Je bent echt niet de eerste met dit 'probleem' hoor: https://www.energieleveranciers.nl/verh ... e-adressen
vrijdag 6 september 2019 om 20:33
Je gaat niet zonder stroom zitten in een van de huizen. De netbeheerder blijft gewoon stroom (en/of gas) leveren. Je moet wel binnen een bepaald aantal dagen aangemeld zijn bij een leverancier om te zorgen dat je niet afgesloten wordt. Achteraf moet je gewoon betalen voor wat je verbruikt hebt in die periode.
Bij sommige leveranciers kun je een spoedaanvraag doen. Anders is het beter om het al voor de overschrijving van de woning te regelen omdat het bijvoorbeeld twee weken kan duren.
Bij sommige leveranciers kun je een spoedaanvraag doen. Anders is het beter om het al voor de overschrijving van de woning te regelen omdat het bijvoorbeeld twee weken kan duren.
vrijdag 6 september 2019 om 20:40
Toen ik twee maanden geleden verhuisde, kon ik bij Essent 2 datums aangeven online. Sleuteloverdracht (of welke datum dan ook) van het nieuwe huis, en sleuteloverdracht oude huis.
Zat bij ons een week tussen (huurwoning).
Jaar liep bij ons af in mei, dus wel nog het maandbedrag betaalt, maar netjes na enkele weken de eindafrekening gekregen van het oude huis.
Internet wel op de dag om laten zetten, dus een week geen internet in het oude huis, maar daar kwamen we alleen nog om de laatste dingetjes mee te nemen en op te ruimen voor de eindoplevering.
Zat bij ons een week tussen (huurwoning).
Jaar liep bij ons af in mei, dus wel nog het maandbedrag betaalt, maar netjes na enkele weken de eindafrekening gekregen van het oude huis.
Internet wel op de dag om laten zetten, dus een week geen internet in het oude huis, maar daar kwamen we alleen nog om de laatste dingetjes mee te nemen en op te ruimen voor de eindoplevering.
vrijdag 6 september 2019 om 21:13
Geen idee, ik stel daarom hier de vraag dr energieleverancier was eigenlijk een voorbeeld. Dit huis was ons eerste eigen huis dus we hebben er vrijwel geem ervaring mee. Dat we e.e.a. dubbel moeten betalen is logisch en ook geen probleem..vraag me alleen af hoe e.e.a. precies werkt.
vrijdag 6 september 2019 om 21:25
Toen ik destijds van huur naar koop ging heb ik op de huurwoning nog twee maanden mijn voorschot energie betaald en tegelijk uiteraard ook die nieuwe van de koopwoning.
Je krijgt uiteraard een afrekening, maar dat kan soms wel even duren.
Verhuizen brengt soms ook dit soort "kosten" mee. Ben je even je geld kwijt
Je krijgt uiteraard een afrekening, maar dat kan soms wel even duren.
Verhuizen brengt soms ook dit soort "kosten" mee. Ben je even je geld kwijt