Verhuizen na 3 jaar
dinsdag 26 mei 2020 om 19:46
Ik overweeg om te verhuizen
In het kort: ik woon 3 jaar in een flatje. 2 hoog. Lieve buren om mij heen etc. Maar toch knaagt er iets aan mij. Niet dat ik me ongelukkig voel maar wil graag verhuizen. Ook omdat ik een tuin mis en mij erg beperkt voel in mijn flat. Net alsof ik geen kant op kan. En er zit ook drugsdealers in de flat op de begane grond en soms overlast.
In mijn vorige huis een appartement op de begane grond had ik een tuin en mocht ik graag tuinieren. Maar na 4 jaar wou ik daar weg omdat mijm buurman vervelend begon te doen. Was alcoholverslaafde en bedreigde mij met de dood, stond vaak voor mijn raam en het werd erger. En politie en woningbouw deed niks. Ik had het geluk dat ik allang stond ingeschreven bij de woningbouw. En deze flat was de eerste mogelijkheid en dat was in de wijk waar ik ook ben opgegroeid. Prima.
Maar nu 3 jaar verder merk ik wel dat ik mijn vrijheid mis. Kan ook niet echt buiten zitten, klein balkon en heb 2 katten die ik ook graag ruimte wil geven. En ik mis het tuinieren, lekker buiten zitten en de ruimte.
Maar wil ook geen overhaaste beslissingen maken.
Wie heeft ook zoiets gedaan, van een fkzt8weer terug verhuist naar een normale woning? Wat zijn jullie ervaringen?
In het kort: ik woon 3 jaar in een flatje. 2 hoog. Lieve buren om mij heen etc. Maar toch knaagt er iets aan mij. Niet dat ik me ongelukkig voel maar wil graag verhuizen. Ook omdat ik een tuin mis en mij erg beperkt voel in mijn flat. Net alsof ik geen kant op kan. En er zit ook drugsdealers in de flat op de begane grond en soms overlast.
In mijn vorige huis een appartement op de begane grond had ik een tuin en mocht ik graag tuinieren. Maar na 4 jaar wou ik daar weg omdat mijm buurman vervelend begon te doen. Was alcoholverslaafde en bedreigde mij met de dood, stond vaak voor mijn raam en het werd erger. En politie en woningbouw deed niks. Ik had het geluk dat ik allang stond ingeschreven bij de woningbouw. En deze flat was de eerste mogelijkheid en dat was in de wijk waar ik ook ben opgegroeid. Prima.
Maar nu 3 jaar verder merk ik wel dat ik mijn vrijheid mis. Kan ook niet echt buiten zitten, klein balkon en heb 2 katten die ik ook graag ruimte wil geven. En ik mis het tuinieren, lekker buiten zitten en de ruimte.
Maar wil ook geen overhaaste beslissingen maken.
Wie heeft ook zoiets gedaan, van een fkzt8weer terug verhuist naar een normale woning? Wat zijn jullie ervaringen?
dinsdag 26 mei 2020 om 20:06
Ik zou er zelf nog niet veel zin in hebben.
Telkens heel die verhuis, al dat inpakken, weer een nieuwe tent inrichten, weer een nieuwe vloer, verf, ...
Maar als je daar wel zin in hebt én je komt in aanmerking ... Waarom niet?
Telkens heel die verhuis, al dat inpakken, weer een nieuwe tent inrichten, weer een nieuwe vloer, verf, ...
Maar als je daar wel zin in hebt én je komt in aanmerking ... Waarom niet?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 26 mei 2020 om 20:12
Maar hoezo ervaringen dan?
dinsdag 26 mei 2020 om 20:22
Ik heb nog niks geaccepteerd. Maar ik mag 2 keer weigeren daarna wordt ik uitgeschreven
dinsdag 26 mei 2020 om 20:35
Ik!
We kochten een prachtig huis, mega grote tuin, grote overkapping
Het had alles!
Nieuwe badkamer en nieuwe keuken geplaatst, het was een paleisje.
Maar me er thuis voelen deed ik niet.
We zijn getrouwd in onze tuin, ook een beetje met de stille hoop dat mooie herinneringen ons huis een thuis zou maken.
Niet dus.
Binnen 2 jaar stond er weer een te koop bord in de tuin.
Gelukkig binnen een week verkocht
En in ons nieuwe huis voelde ik me na de eerste keer bezichtigen al thuis.
We wonen er nu 4 maanden en prijs mezelf nog elke dag gelukkig dat we deze stap hebben genomen
We kochten een prachtig huis, mega grote tuin, grote overkapping
Het had alles!
Nieuwe badkamer en nieuwe keuken geplaatst, het was een paleisje.
Maar me er thuis voelen deed ik niet.
We zijn getrouwd in onze tuin, ook een beetje met de stille hoop dat mooie herinneringen ons huis een thuis zou maken.
Niet dus.
Binnen 2 jaar stond er weer een te koop bord in de tuin.
Gelukkig binnen een week verkocht
En in ons nieuwe huis voelde ik me na de eerste keer bezichtigen al thuis.
We wonen er nu 4 maanden en prijs mezelf nog elke dag gelukkig dat we deze stap hebben genomen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 26 mei 2020 om 21:09
dinsdag 26 mei 2020 om 21:10
Wij zijn van een apoartement naar een eegezinswoning gegaan.
Appartement had dakterras van 4 bij 6 meter. Flink dus.
Nu hebben we een.klein voortuintje en grote achtertuin.
HEERLIJK.
We zitten veel vrijer...lekker harken, wieden, onkruid plukken en grasmaaien. En de ultieme rustgever: sproeien.
We wonen er nu anderhalf jaar en ik wil voor geen geld meer terug.
DOEN!
Appartement had dakterras van 4 bij 6 meter. Flink dus.
Nu hebben we een.klein voortuintje en grote achtertuin.
HEERLIJK.
We zitten veel vrijer...lekker harken, wieden, onkruid plukken en grasmaaien. En de ultieme rustgever: sproeien.
We wonen er nu anderhalf jaar en ik wil voor geen geld meer terug.
DOEN!
Nope
dinsdag 26 mei 2020 om 21:18
Ja klopt. Wij hebben hier 2 woningbouwvereningen. Bij beide sta ik ingeschreven. Heb mij gelijk weer ingeschreven toen ik deze woning kreeg.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:22
Je bent uit je vorige, ideale, woning vertrokken vanwege een buurman. Nu wil je weer verhuizen want tuin, schrijf je. Maar je noemt ook drugs en buren.
Ik weet niet of verhuizen gaat helpen. Buren heb je namelijk overal en als je er nu al 2x last van hebt gehad weet ik niet of dat gaat veranderen.
Ga voor jezelf eerst echt goed na wat je verwacht van een nieuwe woning en kijk of dat realistisch is.
Ik weet niet of verhuizen gaat helpen. Buren heb je namelijk overal en als je er nu al 2x last van hebt gehad weet ik niet of dat gaat veranderen.
Ga voor jezelf eerst echt goed na wat je verwacht van een nieuwe woning en kijk of dat realistisch is.
dinsdag 26 mei 2020 om 21:35
Oh maar hier heb ik niet echt last van die overlast. Ik heb goed contact met iedereen hier. Maar 1 woning wordt wel eens drugs gedeald of politie komt er vaak. En er loopt hier regelmatig een dronken iemand midden in de nacht te schelden maar ik maak mij daar niet druk om. Dat is het grootste probleem niet. Alleen ik mis een beetje die vrijheid en bewegingstrings-attached schreef: ↑26-05-2020 21:22Je bent uit je vorige, ideale, woning vertrokken vanwege een buurman. Nu wil je weer verhuizen want tuin, schrijf je. Maar je noemt ook drugs en buren.
woensdag 27 mei 2020 om 08:04
Wie heeft ook zoiets gedaan, van een flat weer terug verhuist naar een normale woning? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik begrijp je vraag niet zo goed. Je weet zelf toch hoe het was om in een 'normale woning' te wonen en zo lang geleden was dat niet, dus dan weet je toch of je dat weer graag wil of niet? Waar twijfel je over?
donderdag 28 mei 2020 om 08:11
Nou ja normale woning... was toen alleen een beneden appartement met 1 slaapkamer... En nu in een flat... wil gewoon ervaringen van mensen weten die toen ook zijn gaan wonen in een flat maar weer zijm verhuist naar een normale woning met bovenverdieping, een tuin en meer slaapkamer. Meer voor de vrijheid