Verjaardag vieren?

21-06-2016 23:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Ik zal me even voorstellen: ik ben Lily en ben nieuw op dit forum. Binnenkort word ik 21 dus vond het eens tijd om een volwassener forum te zoeken, dus hopelijk vind ik hier raad en advies.

Zoals ik al zei staat mijn verjaardag weer voor de deur. Omdat ik 21 word en mijn moeder dit een speciale leeftijd vindt, wou ze iets groot doen (parachutesprong, luchtballonvaart, feest met vrienden, ..). Ik vind het heel lief van haar dat ze zoveel moeite wilt doen, maar eigenlijk vier ik mijn verjaardag liever niet. Ik heb weinig vrienden en gezien ik in de grote vakantie verjaar, zijn de weinige vrienden die ik heb vaak op reis of hebben ze geen tijd. Enkele jaren probeer ik toch een paar mensen bij elkaar te krijgen om eens iets te komen drinken, maar vaak blijf ik alleen en teleurgesteld achter. Het alternatief is dan dat ik met familie iets ga eten. Heel gezellig en lief dat ze dat willen doen, maar vaak zit ik er dan maar bij en kan niet participeren in het gesprek. Ik zou me er over heen moeten zetten, maar ik word automatisch droevig wanneer iemand mijn verjaardag vermeld. Al de nare ervaringen van afgelopen jaren komen dan boven. Dus ik laat het liever zo. Ik heb dit voorzichtig tegen mijn moeder verteld maar ze leek gekwetst. Nu wilt ze eens zoveel moeite doen om mij een leuke verjaardag te geven, en dan wil ik het helemaal niet vieren. Ik wil haar natuurlijk niet teleurstellen of ondankbaar overkomen. Ik heb haar al bedankt voor de moeite die ze wilt doen en uitgelegd waarom ik verjaardagen niet zo leuk vind, maar ze leek echt teleurgesteld. Zal ik dan toch maar ingaan op haar wilde en grote ideeën?
quote:Lillerd_101 schreef op 22 juni 2016 @ 00:07:

Ik denk dat ze al die grote dingen wilt om mij te troosten. Zoals ik al zei heb ik niet veel vrienden en voel me vaak droevig hierdoor op momenten zoals nieuwjaar, verjaardag, ... Momenten die in mijn ogen leeftijdsgenoten onder elkaar vieren. Wat natuurlijk niet perse zo is, maar ik krijg het maar moeilijk uit mijn hoofd. Mijn moeder ziet dit en wilt het compenseren. Heel lief, maar ik voel me er nog zieliger door. Dat ze haar 21 jarige dochter moet troosten omdat ze geen vrienden heeft om dingen mee te doen. Hoewel ze het goed bedoelt, voel ik me er zelfs slechter door :/

Mmm niet leuk dus, maar begrijpelijk dat je moeder je een speciale dag wil maken ook al valt dat verkeerd uit. Geef gerust aan, dat dit niet is wat jou gelukkiger maakt en dat je graag het anders wil.

ik zou je verjaardag als dag markeren dat je vanaf dan je leven gaat herinrichten. Een andere koers, namelijk een koers naar nieuw avonturen met nieuwe contacten en nieuwe vrienden en relaties.

Neem de tijd om plannen te smeden, hoe je dat gaat doen, maar neem voor, nooi tmeer dit gevoel, is helemaal niet nodig, ik ga het nu anders doen.

De clue ligt ook in door andere keuzes te maken, dus je gaat niet meer doen zoals je nu steeds doet, je gaat je comfortzone uit en doet andere dingen, zodat je nieuwe ervaringen krijgt ipv steeds meer van hetzelfde.

Dat houdt ook in, nu voor jezelf invullen, wat heb ik nodig voor mijn verjaardag, wat wil ik, wat maakt mij blij. En niet, wat maakt mijn moeder blij. Ik denk dat je een lieve moder hebt, klopt dit? Zij is blij als jij blij bent denk ik, en het verdriet om hoe het nu gaat met jou, is er, ze wil denk ik ook dat het goed met je gaat en je vrienden hebt etc.

Dus, dat nare gevoel is niet in 1 dag weg, maar kan wel omslaan in vertrouwen in jezelf, in je leven. Net als het herinrichten van je kamer, kan je ook je leven inrichten.

Echt! Wellicht sneller dan je denkt, en zit je over drie maanden op een gezellig feestje bij nieuwe vrienden.

Als je niet precies weet hoe dit aan te pakken, je kan om tips vragen hier, genoeg die je willen helpen!
Wat doe je eigenlijk in het dagelijks leven ? Studeer je of werk je al?
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Super bedankt voor de tips en positieve reacties!

Ik ga voorstellen om een dagje te gaan shoppen in Nederland (ben van België) en achteraf een hapje eten ofso. Ja, met een mooie ring zou ik zo veel meer gelukkiger zijn. Is ook een langer aandenken, iets om te koesteren. Meer dan een 'activiteit'.
Als je moeder nu al teleurgesteld is. Vanwege je verjaardag. Hoe moet het dan als je het huis uit wilt. Dan regel je ook alles zelf.
Veel plezier, en ja een ring, heel symbolisch ook om te markeren voor liefde voor jezelf, je leven, trouw zijn voor wat voor jou belangrijk met nieuwe doelen en nieuwe vrienden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven