verkoop styling advies
donderdag 26 november 2009 om 09:43
Heeft er iemand al een keer een verkoop styliste ingeschakeld voor het verkopen van een huis?
Je ziet het nu veel op tv en ik werk bij een makelaar en we overwegen om een keer zo'n rapport op te laten maken voor een bepaald huis wat al een tijd in de verkoop staat.
Wie weet wat je krijgt voor zo'n rapport, wat staat erin, hoe ziet het eruit en wat kost het.
Ik heb al e.a. gegoogeld maar er staat nergens duidelijk wat je dan krijgt in zo'n rapport en de prijzen zijn ook heel verschillend.
Van 125 euro tot 400 euro voor een rapport.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen. Wie heeft het laten doen en kan me er meer over vertellen.
alvast bedankt.
Je ziet het nu veel op tv en ik werk bij een makelaar en we overwegen om een keer zo'n rapport op te laten maken voor een bepaald huis wat al een tijd in de verkoop staat.
Wie weet wat je krijgt voor zo'n rapport, wat staat erin, hoe ziet het eruit en wat kost het.
Ik heb al e.a. gegoogeld maar er staat nergens duidelijk wat je dan krijgt in zo'n rapport en de prijzen zijn ook heel verschillend.
Van 125 euro tot 400 euro voor een rapport.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen. Wie heeft het laten doen en kan me er meer over vertellen.
alvast bedankt.
donderdag 26 november 2009 om 10:00
Ik doe het weleens. Heb beroepshalve veel te maken met het inrichten van huizen. Het komt in het algemeen op het volgende neer: Ruim alles op, alle rare gordijnen, gekke stoeltjes, allemaal weg. Verf alles wit (ral 9001 op je hout, witte latex op de muren. Zorg dat er overal dezelfde vloer ligt (per verdieping). Zorg dat het overal fris ruikt. en dat alles heel is. En nu komt de troef van de verkoopstyliste: je kunt bij haar meubels huren á 70,- per vierkante meter. Dan maken ze 1 kamer, vaak de woonkamer, helemaal Riviera Maison stijl . Dus alles creme en beige en houten meubels, en ze hangen lichte gordijnen op. Vaak kan je dat zelf ook. Ik verbaas me altijd over de rapporten die ze schrijven en dat mensen zelf niet inzien wat er niet goed is aan het huis.
donderdag 26 november 2009 om 10:50
Kijk even op het topic: "Hoe trek ik kopers voor mijn huis". In de openingspost staat volgens mij een link naar "Hoe trek ik kijkers voor mijn huis".
In die topics staan veel tips, en het advies van Katherina is ook heel goed.
En de foto's, die maken of breken bij een standaardhuis waar genoeg van te koop staat de interesse. Dus geen smoezelige handdoekjes en bijna lege plastic zeeppompen op het toilet e.d.
In die topics staan veel tips, en het advies van Katherina is ook heel goed.
En de foto's, die maken of breken bij een standaardhuis waar genoeg van te koop staat de interesse. Dus geen smoezelige handdoekjes en bijna lege plastic zeeppompen op het toilet e.d.
donderdag 26 november 2009 om 10:58
bedankt voor de reacties, ik zal gelijk even kijken.
Ik heb inderdaad ook overwogen om het zelf te gaan doen. Ik heb ooit mijn diploma binnenhuisarchitectuur gehaald maar doe er eigenlijk niets mee. En omdat ik op verkoopstyling aan het googelen was zag ik dat je ook een korte cursus bij de nvm kan doen dus wie weet.
Maar er is dus veel mogelijk, dat is duidelijk.
Ik heb inderdaad ook overwogen om het zelf te gaan doen. Ik heb ooit mijn diploma binnenhuisarchitectuur gehaald maar doe er eigenlijk niets mee. En omdat ik op verkoopstyling aan het googelen was zag ik dat je ook een korte cursus bij de nvm kan doen dus wie weet.
Maar er is dus veel mogelijk, dat is duidelijk.
vrijdag 27 november 2009 om 17:40
je hebt gelijk dat zal niet erg verkopen zo.
Onze makelaar had ook niet verteld dat ze al foto's kwamen maken..stonden ineens onverwachts voor de deur...balen..
heb bij iedere kamer waar ze foto's gingen maken snel dingen uit beeld gezet.
Wij hebben idd ook de huiskamer/ gang en slaapkamer die buiten gebruik was wit geverfd. Nieuwe brede vensterbank gemaakt met paar leuke potten/planten en toen was het snel verkocht...raar eigenlijk dat mensen af en toe niet door kleuren heen kunnen kijken.
( is ons zelfs gezegd..dit huis kopen we niet want hier moeten we de muren verven...tja lijkt me dat dat altijd wel moet)
Onze makelaar had ook niet verteld dat ze al foto's kwamen maken..stonden ineens onverwachts voor de deur...balen..
heb bij iedere kamer waar ze foto's gingen maken snel dingen uit beeld gezet.
Wij hebben idd ook de huiskamer/ gang en slaapkamer die buiten gebruik was wit geverfd. Nieuwe brede vensterbank gemaakt met paar leuke potten/planten en toen was het snel verkocht...raar eigenlijk dat mensen af en toe niet door kleuren heen kunnen kijken.
( is ons zelfs gezegd..dit huis kopen we niet want hier moeten we de muren verven...tja lijkt me dat dat altijd wel moet)
vrijdag 27 november 2009 om 17:56
quote:moppetoet schreef op 26 november 2009 @ 11:00:
De makelaar die zulke foto's durft te plaatsen zou onmiddellijk uit zijn "vak" moeten worden gezet. De muffe lucht komt je tegemoet door je beeldscherm.
[afbeelding]
[afbeelding]Maar denk je dat het beter is wanneer het opgeruimd is? Ik zou de eventuele koper gewoon een breekijzer cadeau geven.
De makelaar die zulke foto's durft te plaatsen zou onmiddellijk uit zijn "vak" moeten worden gezet. De muffe lucht komt je tegemoet door je beeldscherm.
[afbeelding]
[afbeelding]Maar denk je dat het beter is wanneer het opgeruimd is? Ik zou de eventuele koper gewoon een breekijzer cadeau geven.
dinsdag 24 augustus 2010 om 17:09
Er zijn meeeer dan genoeg gratis tips te vinden. Iemand met een beetje gevoel voor stijl kan dit ook zelf.
Bijvoorbeeld: http://www.verkoopstylingtips.nl/101-ve ... ylingtips/
Bijvoorbeeld: http://www.verkoopstylingtips.nl/101-ve ... ylingtips/