Vertellen over gift? [Lege OP]

19-01-2021 09:17 92 berichten
Opgelost
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-01-2021 10:21
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
98.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou het wel vertellen. Maar dat is wel in een relatie waarin mijn partner mij dit soort dingen ook gunt. Het is een cadeau aan jou, niet aan jou en je partner, toch? Als hij vindt dat je daarvan de helft aan hem moet afstaan, zou ik het toch wel bijzonder vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit wel vertellen, omdat ik mijn partner vertrouw dat hij hier eerlijk mee omgaat. Stel ik krijg geld voor mijn verjaardag, dan telt dat toch ook niet als inkomsten. Mocht hij wel meteen een deel opeisen dan weet je meteen wat je aan hem hebt...
Als jij een gift krijgt van je ouders en je bent bang dat je partner zegt dat je het in de huishoudpot moet storten, dan heb je geen leuke relatie, lijkt me zo.

Je mag zelf weten wat je met 'extra' geld doet, tenzij je daar vooraf afspraken over maakt (als in 'wat doen we met ons vakantiegeld').
ja uiteraard maar we zouden beide vinden dat dit extra is en niet voor de vaste lasten maar ik zou dan ook wel weer iets leuks ermee doen wat ook leuk voor ons beide is.
viamia schreef:
19-01-2021 09:19
Nou, ik zou het wel vertellen. Maar dat is wel in een relatie waarin mijn partner mij dit soort dingen ook gunt. Het is een cadeau aan jou, niet aan jou en je partner, toch? Als hij vindt dat je daarvan de helft aan hem moet afstaan, zou ik het toch wel bijzonder vinden.
Klopt, het is een cadeau aan mij en ik mag zelf weten wat ik ermee doe; Maar tegelijkertijd verwacht hij misschien dat het vanzelfsprekend is dat ik het met hem deel omdat hij meestal meer betaalt.
Als je twijfelt of je dit moet vertellen omdat je bang bent dat je dus meer moet betalen zou ik gaan twijfelen over je partnerkeuze... blijkbaar voelt de relatie zo onveilig dat je dit niet eens zorgeloos kan delen.

Waarom zou je bij een financiele meevaller meer moeten betalen? Mag je ook minder betalen bij een financiele tegenvaller?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker vertellen. Het 'risico' dat ik extra geld die maand moet bijleggen voor de vaste lasten loop ik niet. Vriend zou blij voor me zijn en niet willen dat ik extra bijleg. Gaat lekker op de spaarrekening of we gaan er iets leuks van doen samen.
hoe is je relatie ?

en ga zeker sparen voor jezelf
en hou dit geld :)
We zijn bijv. ook toe aan een nieuwe bank (als de woonwinkels straks weer open zijn). Normaal zouden we beiden een deel daarvan betalen van onze eigen rekening maar misschien verwacht hij nu dat ik dat geld nu volledig kan inzetten voor de bank.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit niet met mijn partner zou kunnen delen, zou dat voor mij toch niet helemaal goed voelen. Zit de relatie verder wel goed?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hier zou ik het gewoon vertellen, maar partner zou mij een leuk extraatje gunnen. En ik zou dan op mijn beurt weer zeggen dat we er iets leuks van gaan doen.
Muurbloempje115 schreef:
19-01-2021 09:21
Klopt, het is een cadeau aan mij en ik mag zelf weten wat ik ermee doe; Maar tegelijkertijd verwacht hij misschien dat het vanzelfsprekend is dat ik het met hem deel omdat hij meestal meer betaalt.
Oh ik zou zeggen succes met uitgeven.
Maar misschien kan je apart houden voor studie afbetalen.
Dank voor de reacties! Ik ga het vertellen en houd het geld op mijn eigen (spaar)rekening.
Ik zou geen relatie willen waarin dit soort dingen niet eerlijk gedeeld worden. Dan is er echt gebrek aan vertrouwen.
En gewoon zeggen voor je het weet vragen je ouders zomaar een keer wat je er mee hebt gedaan.
Of je er iets leuks mee hebt gedaan.
Kan je rijbewijs mee starten?
Het is ook omdat ik me best schuldig voel om het zelf te houden; een aantal jaar geleden hebben we van zijn ouders een groot bedrag gekregen en dat hebben we vrijwel helemaal gebruikt voor de verhuizing toentertijd... En het voelt het een beetje egoistisch dat ik dit nu wel zelf wil houden en dat vindt hij misschien ook.
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 09:26
19.48% gewijzigd
Muurbloempje115 schreef:
19-01-2021 09:23
We zijn bijv. ook toe aan een nieuwe bank (als de woonwinkels straks weer open zijn). Normaal zouden we beiden een deel daarvan betalen van onze eigen rekening maar misschien verwacht hij nu dat ik dat geld nu volledig kan inzetten voor de bank.
Ken je NIVEA? Niet Invullen Voor Een Ander.
Je vult vanalles in over wat je partner zou verwachten. Dat kan op ervaringen gebaseerd zijn natuurlijk, maar eigenlijk doet het er niet toe. Jullie hebben afgesproken de financieën gescheiden te houden dus hebben niks te zeggen over geld van de ander (wat buiten de afspraken valt).

Als hij je vraagt om het geld daarvoor in te zetten mag je gewoon zeggen dat niet te doen omdat het jouw geld is, en jullie hebben afgesproken de bank 50/50 te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
19-01-2021 09:23
We zijn bijv. ook toe aan een nieuwe bank (als de woonwinkels straks weer open zijn). Normaal zouden we beiden een deel daarvan betalen van onze eigen rekening maar misschien verwacht hij nu dat ik dat geld nu volledig kan inzetten voor de bank.
Je hebt het steeds over misschien e.d. Je vult zelf zijn reactie in zonder deze echt te kennen kennelijk. Vertel het gewoon en zie hoe hij reageert. weet je gelijk of je wel of niet bij deze man wilt blijven. Zoals je het nu verteld lijkt het mij geen leuke man als hij je dit niet gunt.
Muurbloempje115 schreef:
19-01-2021 09:25
Het is ook omdat ik me best schuldig voel om het zelf te houden; een aantal jaar geleden hebben we van zijn ouders een groot bedrag gekregen en dat hebben we vrijwel helemaal gebruikt voor de verhuizing toentertijd... En het voelt het een beetje egoistisch dat ik dit nu wel zelf wil houden en dat vindt hij misschien ook.
Ja maar misschien was dat toen er ook voor bedoeld.
Jullie hebben gelijk! Ik ga het straks gewoon vertellen en laat jullie zijn reactie weten.
Natuurlijk vertellen. Het is nogal lullig als hij het bijv door een vraag van je ouders of zo hoort en dan dus merkt dat jij zoiets voor hem verzwijgt.

Denk je echt dat hij verwacht dat je meer op de gezamenlijke rekening stort? Dat zou ik heel bizar vinden. Als je ouders jou een fiets van die waarde hadden gegeven had je ook niets bij kunnen storten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vraag waarom je zo bang bent voor je partner een veel interessantere!
Je lijkt weinig vertrouwen in hem te hebben.

Ook ik heb laatst geld van mijn moeder gekregen en vanzelfsprekend heb ik dat mijn lief verteld. Met de belofte erbij om van een deel van dat geld iets leuks te doen samen.
Zoiets hou je toch niet achter? Het idee alleen al.
...
Muurbloempje115 schreef:
19-01-2021 09:25
Het is ook omdat ik me best schuldig voel om het zelf te houden; een aantal jaar geleden hebben we van zijn ouders een groot bedrag gekregen en dat hebben we vrijwel helemaal gebruikt voor de verhuizing toentertijd... En het voelt het een beetje egoistisch dat ik dit nu wel zelf wil houden en dat vindt hij misschien ook.


Ging jij er toen vanuit dat het voor gezamenlijk gebruik was? Heb jij toen gevraagd om het gezamenlijk op te gebruiken? Of deed hij dat vanuit zichzelf?
Marana schreef:
19-01-2021 09:29
Ging jij er toen vanuit dat het voor gezamenlijk gebruik was? Heb jij toen gevraagd om het gezamenlijk op te gebruiken? Of deed hij dat vanuit zichzelf?
Hij zei toen al gelijk 'wij' hebben geld gekregen... Wij als stel dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven