Verven van metalen deuren. Tips??
vrijdag 13 september 2019 om 17:36
Wij hebben in huis metalen deuren en kozijnen. Ze zijn vrij egaal, maar niet spiegelglad. Kleine hele fijne structuur erin, zegmaar. Fijne zware deuren, voorgespoten in blauw. (Van kantoorpand woonhuis gemaakt, deze deuren zaten erin en hebben we er weer ingezeg tijdens verbouwen. Alleen, ik wil ze wit.
Vanmorgen bij de grote bekende doehetzelf- winkel geweest en het volgende advies gekregen;
Grondverf/ primer mee op acrylbasis en een aparte kwast hiervoor. 2 lagen grondverf en dan aflakken met gewone verf.
Heb net een stukje op mijn 'testdeur' gedaan (de grondverf) maar het blijft een beetje krasgevoelig. Piep ik hiermee te snel??
En als iemand nog tips heeft? Dank!
Vanmorgen bij de grote bekende doehetzelf- winkel geweest en het volgende advies gekregen;
Grondverf/ primer mee op acrylbasis en een aparte kwast hiervoor. 2 lagen grondverf en dan aflakken met gewone verf.
Heb net een stukje op mijn 'testdeur' gedaan (de grondverf) maar het blijft een beetje krasgevoelig. Piep ik hiermee te snel??
En als iemand nog tips heeft? Dank!
vrijdag 13 september 2019 om 17:47
vrijdag 13 september 2019 om 17:49
Neig ik ook naar, maar het gaat om 13 deuren en dat wordt een duur grapje dan. Heb nu 1 deur 'over' waar ik op kan testen... wil het echt proberen en als ik alles zowat geprobeerd heb, en het lukt niet, dan zoek ik misschien wel iemand die ze kan spuiten...
vrijdag 13 september 2019 om 17:51
Dat ben ik ook van plan inderdaad... vindt het nogal spannend. Op de grondverf/ primer staat sat het geschikt is voor aluminium, metaal en ijzer.jo12345 schreef: ↑13-09-2019 17:47Ik zou eerst eens het hele programma op je testdeur smeren en een weekje afwachten. Als het dan echt goed droog is, kun je bepalen of het echt zo krasgevoelig blijft.
Waarschijnlijk zit er poedercoating op het metaal. De vraag is of jouw primer daar op blijft hangen.
vrijdag 13 september 2019 om 18:02
Echt over laten spuiten. Zelf krijg je nooit een egaal en goed hechtend resultaat. Geloof me: ervaringsdeskundige met een lege beurs na zelf geklooid te hebben en er dus nieuwe deuren nodig waren.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 13 september 2019 om 18:03
Aiiiij... ook metalen deuren? Mag ik vragen wat het spuiten ongeveer gekost heeft?
vrijdag 13 september 2019 om 18:04
Oh en als een bedrijf beweert dat ze het netjes bij jouw thuis (hangend) kunnen spuiten: Dat klopt. Het resultaat is netjes. Echter ligt je hele huis vol verfstof. Ik heb nadat er 1 deur in de hal gespoten was schoon moeten maken tot in de servieskasten in de woonkamer. En na maanden kwam ik nog stof tegen op plekken waar ik niet vaak kom.
vrijdag 13 september 2019 om 18:05
Oeh, daar heb ik geen idee meer van. Het is een paar jaar geleden en ik heb de prijs denk ik 'geblokt'.nadine1988 schreef: ↑13-09-2019 18:03Aiiiij... ook metalen deuren? Mag ik vragen wat het spuiten ongeveer gekost heeft?
vrijdag 13 september 2019 om 18:09
nadine1988 schreef: ↑13-09-2019 17:49Neig ik ook naar, maar het gaat om 13 deuren en dat wordt een duur grapje dan. Heb nu 1 deur 'over' waar ik op kan testen... wil het echt proberen en als ik alles zowat geprobeerd heb, en het lukt niet, dan zoek ik misschien wel iemand die ze kan spuiten...
Maar 13 nieuwe deuren moeten kopen omdat je ze er niet meer uit zien na de verfbeurt is nog veel duurder
Er zijn vast uitzonderingen, maar ik heb persoonlijk niet zo'n vertrouwen in het advies van medewerkers in de bekende doe-het-zelf-winkels. Als je het echt zelf wil doen, zou ik naar een verfwinkel of groothandel gaan waar ook professionele schilders hun materiaal kopen en daar advies vragen. Hier zijn we ook aan het verbouwen en om kosten te besparen doen we wat we zelf kunnen zelf, maar we besparen nooit op fatsoenlijk materiaal. Dus de kosten die we besparen zijn eigenlijk vooral de arbeidskosten.
Ik zou gewoon eens een offerte opvragen, want misschien vallen de extra (arbeids)kosten wel heel erg mee. Die 13 deuren klinkt als heel erg veel, maar hoe lang is een professionele schilder hier mee bezig? Lijkt mij een klus die toch vrij snel gedaan zou moeten zijn.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 13 september 2019 om 18:09
Pfff... mijn doemscenario... was aanvankelijk zo blij met deze deuren; sterk, geluiddempend en ze zaten erin en scheelde veel geld. Achteraf liever niet gedaan, maar het is nu zo... ik zal de man die onze keuken heeft gespoten, eens vragen... rottige is dan ok het deurkozijn zelf (dus niet de sierranden daar weer omheen) zelfde materiaal is, en er niet uit kan...
vrijdag 13 september 2019 om 18:17
Laat die plakfolie niet los? Mijn schoonmoeder heeft spijt van haar keuken met plakfolie om deze reden.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 13 september 2019 om 18:20
Geen idee. Ik schreef al dat ik er geen onderzoek naar gedaan heb en ik heb er verder geen ervaring mee.
vrijdag 13 september 2019 om 18:24
vrijdag 13 september 2019 om 19:10