Verven van metalen deuren. Tips??
vrijdag 13 september 2019 om 17:36
Wij hebben in huis metalen deuren en kozijnen. Ze zijn vrij egaal, maar niet spiegelglad. Kleine hele fijne structuur erin, zegmaar. Fijne zware deuren, voorgespoten in blauw. (Van kantoorpand woonhuis gemaakt, deze deuren zaten erin en hebben we er weer ingezeg tijdens verbouwen. Alleen, ik wil ze wit.
Vanmorgen bij de grote bekende doehetzelf- winkel geweest en het volgende advies gekregen;
Grondverf/ primer mee op acrylbasis en een aparte kwast hiervoor. 2 lagen grondverf en dan aflakken met gewone verf.
Heb net een stukje op mijn 'testdeur' gedaan (de grondverf) maar het blijft een beetje krasgevoelig. Piep ik hiermee te snel??
En als iemand nog tips heeft? Dank!
Vanmorgen bij de grote bekende doehetzelf- winkel geweest en het volgende advies gekregen;
Grondverf/ primer mee op acrylbasis en een aparte kwast hiervoor. 2 lagen grondverf en dan aflakken met gewone verf.
Heb net een stukje op mijn 'testdeur' gedaan (de grondverf) maar het blijft een beetje krasgevoelig. Piep ik hiermee te snel??
En als iemand nog tips heeft? Dank!
vrijdag 13 september 2019 om 20:08
Grondverf heb je zeker niet nodig, want je verft op een bestaande verflaag. De vraag is dan wat voor laag dat is, en welke verf daarop hecht.
Voor je zelf aan de slag gaat, zou ik eens contact opnemen met een autoschadeherstelbedrijf. Die kunnen alles spuiten en de voorbehandeling zal wel meevallen. Daar een prijs vragen - als die prijs afschrikwekkend hoog is, kun je overwegen om zelf aan de slag te gaan.
Voor je zelf aan de slag gaat, zou ik eens contact opnemen met een autoschadeherstelbedrijf. Die kunnen alles spuiten en de voorbehandeling zal wel meevallen. Daar een prijs vragen - als die prijs afschrikwekkend hoog is, kun je overwegen om zelf aan de slag te gaan.
vrijdag 13 september 2019 om 20:12
NorthCape schreef: ↑13-09-2019 19:10Wat staat er op de pot voor welke ondergrond je het kan gebruiken?
Grondverf bevat meer kalk, waardoor het vult met de onderlaag. Kalk krast meer. Als
Je straks de laklaag aanbrengt zal het minder kras gevoelig zijn.
Moet je zeker lukken! Verf heeft 27 dagen nodig voordat het echt uitgehard is.
Als er talent voor hebt. Voor mij is schilderen echt zo'n klus die heel makkelijk lijkt, maar in de praktijk toch behoorlijk tegenvalt. Het dekkend krijgen lukt de meeste mensen wel, maar het mooi egaal en strak krijgen zoals een vakman of -vrouw niet. Ik weet dat wij het in ieder geval niet voor elkaar hebben gekregen in ons voormalige huurappartement, dus bij de verbouwing van onze koopwoning gaan we dat uitbesteden. Ik vind het zonde om na zoveel tijd, inspanning en geld het eindresultaat te niet te doen door matig schilderwerk. Voor een professioneel resultaat waar ik iedere dag plezier van heb, daar spaar ik dan graag wat extra voor. Maar wellicht vindt niet iedereen dat even belangrijk (en mijn mening is ook wel gekleurd, doordat de vorige eigenaar van onze woning zichzelf ook heel handig vond en het schilderwerk er dus echt niet uit ziet).
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
vrijdag 13 september 2019 om 22:23
Ik heb onze deuren ook geverfd. Ze waren allemaal lelijk geel en ik wilde ze wit hebben.
Wij hebben zelf gegrond en vervolgens gelakt. En als ik wij bedoel ik eigenlijk ik in mijn eentje, want ik wilde het zelf gedaan hebben om alleen mezelf kwalijk te nemen als het niet goed gelukt is. Het is zeker niet mijn vak, maar ik denk wel dat ik een boven gemiddelde schilder ben.
Wat je ziet is dat er een heel enkele druiper zit in de hoekjes van de kozijnen, maar dat valt niet op als de deuren dicht zijn. De deuren lijken in het meeste licht heel netjes, echter bij strijklicht in de verkeerde hoek zie je toch dat ik geen prof ben. Wij hadden niet echt een andere optie dan het zelf te doen qua budget, maar..... als ik ooit een ander huis koop wat echt mijn droomhuis is wat ik helemaal tip top ga inrichten, dan zou ik of laten spuiten of gewoon helemaal nieuwe deuren laten plaatsen.
Wij hebben zelf gegrond en vervolgens gelakt. En als ik wij bedoel ik eigenlijk ik in mijn eentje, want ik wilde het zelf gedaan hebben om alleen mezelf kwalijk te nemen als het niet goed gelukt is. Het is zeker niet mijn vak, maar ik denk wel dat ik een boven gemiddelde schilder ben.
Wat je ziet is dat er een heel enkele druiper zit in de hoekjes van de kozijnen, maar dat valt niet op als de deuren dicht zijn. De deuren lijken in het meeste licht heel netjes, echter bij strijklicht in de verkeerde hoek zie je toch dat ik geen prof ben. Wij hadden niet echt een andere optie dan het zelf te doen qua budget, maar..... als ik ooit een ander huis koop wat echt mijn droomhuis is wat ik helemaal tip top ga inrichten, dan zou ik of laten spuiten of gewoon helemaal nieuwe deuren laten plaatsen.