Verwarming/warm water doet het niet

14-11-2015 10:25 63 berichten
Mijn verwarming werkt niet en daardoor ook geen warm water... Iemand enig wat ik moet doen, een monteur is vanaf de 170 euro ( weekend) en heb geen familielid/vrienden die in de buurt wonen om ff te kijken dit weekend dan, wellicht ergens van de week... echt balen. Wil geen monteur bellen vanwege de toren hoge kosten. Heb mn cv al gereset maar dan werkt dan even en valt tie weer uit. Bestaat er geen leer/beginnendmonteur ofzo die voor een goedkoopprijsje langs kan komen :p
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de kosten voor lief nemen en toch een monteur laten komen...
Staat er een fout melding op het apparaat? Meestal een cijfer of cijfer en letter combinatie. Misschien kun je opzoeken wat het is. Misschien moet er alleen water bij dan kun je misschien wel een handig familielid of buurman vinden die het kan doen. Anders zit er niets anders op dan een monteur bellen (vraag in je omgeving of iemand er een kent) of in de kou zitten. Balen zeg.
Nou ¤170 of niet, ik ga echt niet een weekend zonder warm water zitten

Ik vind eigenlijk ¤170 nog niet eens zo gek duur voor een monteur in het weekend

Zou ze in ieder geval bellen

Misschien hebben zij nog een tip
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wachten tot maandag, dan ben je al minstens van het verhoogde tarief vanaf. 2 dagen zonder warm water toch ook geen ramp? Lekker ouderwets de waterkoker gebruiken.
Lees de handleiding van het apparaat! Misschien moet je water bijvullen oid. Kun je zelf als je weet wat er mis is.
quote:mwcactus schreef op 14 november 2015 @ 10:31:

Staat er een fout melding op het apparaat? Meestal een cijfer of cijfer en letter combinatie. Misschien kun je opzoeken wat het is. Misschien moet er alleen water bij dan kun je misschien wel een handig familielid of buurman vinden die het kan doen. Anders zit er niets anders op dan een monteur bellen (vraag in je omgeving of iemand er een kent) of in de kou zitten. Balen zeg.

Dat is niet zo moeilijk toch?

Slang aan de verwarming hangen, kraan aan, wachten tot hij weer op het juiste aantal Bar staat en dan de kraan weer uit

Althans zo gaat het bij mij.

Maar dat zijn idd ook vragen die je telefonisch kan stellen aan een monteur
quote:fietsie schreef op 14 november 2015 @ 10:34:

Lees de handleiding van het apparaat! Misschien moet je water bijvullen oid. Kun je zelf als je weet wat er mis is.Dat dus! Er staan ook allerlei instructiefilmpjes op youtube voor bv. het bijvullen van je cv.
Wat is de druk van je CV? Als die onder de 2 bar is kan het warm water uitvallen.

Dan kan je inderdaad op internet even opzoeken hoe je moet bijvullen, dat is niet zo'n ingewikkeld klusje.
Stekker uit de cv 5 min wachten stekker er weer in. Vaak reset hij hem dan.
Vaak is het te weinig druk in je expansievat, dat is dat rode vat bij je ketel. De druk moet ongeveer 2,1 bar zijn, dat kun je op dat metertje zien. Als je op youtube zoekt op expansievat bijvullen, kun je dat zelf. je hebt wel een tuinslang nodig, want met een gietertje lukt het niet. Succes!
quote:slwhisper schreef op 14 november 2015 @ 10:40:

Wat is de druk van je CV? Als die onder de 2 bar is kan het warm water uitvallen.

Dan kan je inderdaad op internet even opzoeken hoe je moet bijvullen, dat is niet zo'n ingewikkeld klusje.HEt is inderdaad onder de 2 dus denk dat dat het is! Heb het al meerder keren gereset maar dat heeft weinig zin er staat code 8 maar kan nergens vinden wat dat betekend? Maar klinkt misschien dom maar ik hem geen slang aan mn cv ketel hange hoor die ik op de kraan kan zetten
quote:Janvdb schreef op 14 november 2015 @ 10:40:

Stekker uit de cv 5 min wachten stekker er weer in. Vaak reset hij hem dan.Heb ik al gedaan ook zelf gereset werkt niet, ik heb geen tuin slang, maar vul je hem dan in die rode ketel? Ik heb zn oud cv
Of de klus op werkspot zetten als je weet wat er moet gebeuren. Misschien iemand die het goedkoper wil/kan doen..
volgens mij heeft het ook te maken dat er lucht in de buizen zit wnat ik hoor het water lopen zeg maar
quote:mwa schreef op 14 november 2015 @ 10:45:

[...]

HEt is inderdaad onder de 2 dus denk dat dat het is! Heb het al meerder keren gereset maar dat heeft weinig zin er staat code 8 maar kan nergens vinden wat dat betekend? Maar klinkt misschien dom maar ik hem geen slang aan mn cv ketel hange hoor die ik op de kraan kan zetten

Dan heeft resetten inderdaad geen zin, er moet water in

Ik zet ook de slang niet op mijn CV hoor

In mijn badkamer zit een radiator met een wateraansluiting en daar sluit ik de slang op aan, de andere kant van de slang op mijn wasmachine aansluiting, dan kraan aan, kijken tot wanneer er weer genoeg Barretjes zijn, kraan weer uit, radiator kraan weer dicht, wasmachinekraan weer dicht en klaar
De rode ketel is je expansievat, dat moet bijgevuld worden. Het is echt zonde als je daar 170 euro voor gaat betalen. Heb je geen buren die je even om raad kunt vragen? Als je één keer gezien hebt hoe het moet, dan weet je het voor altijd.

Resetten heeft geen zin, er moet gewoon water bij. Als je op youtube kijkt, begrijp je dan hoe het werkt?
Was bij mij een pakking. Kon ik online terugvinden als een veelvoorkomend probleem bij mijn type ketel van voor een bepaald jaar. Kijk even in je boekje wat de code van de storing betekent en evt Google je die samen met je keteltype. Als je de monteur maandag de juiste informatie geeft kan die er ook al rekening mee houden qua materialen.

Kun je douchen op de sportschool? Koud is het nog niet, dus als je budget beperkt is kun je gerust wachten tot maandag.

[...]

HEt is inderdaad onder de 2 dus denk dat dat het is! Heb het al meerder keren gereset maar dat heeft weinig zin er staat code 8 maar kan nergens vinden wat dat betekend? Maar klinkt misschien dom maar ik hem geen slang aan mn cv ketel hange hoor die ik op de kraan kan zettenStaat er ergens een merk/typenummer op je cv? Dan moet je gewoon ff online de gebruiksaanwijzing ervan zoeken. Maar bij de meeste ketels werkt het allemaal hetzelfde hoor: dus even youtuben. Deze bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=BGgMknsi8Uo
Hangt de slang niet in je meterkast? Of vraag je buren of ze dezelfde ketel hebben en leen hun slang.
Oh, inderdaad, wat summerdance zegt kan ook. Ga op zoek naar een radiator met een bout aan de bovenkant, daar kun je ook op bijvullen.
Laat jij je ketel ook niet elk jaar controleren MWA?

Ik heb een servicecontract afgesloten

Kost me ¤80 per jaar, maar ze komen ook binnen 24 uur (ook in het weekend) als er iets mis is
quote:mwa schreef op 14 november 2015 @ 10:48:

volgens mij heeft het ook te maken dat er lucht in de buizen zit wnat ik hoor het water lopen zeg maarhttps://www.youtube.com/watch?v=AiILIfC7G6I Filmpje over radiatoren ontluchten.
ik vind dit trouwens echt iets waarvoor je bij je buren kunt aankloppen. Voor de meeste mensen is het een koud kunstje dat elk jaar een keer moet gebeuren. Voor mijn man zou het een kleine moeite zijn.

[...]

HEt is inderdaad onder de 2 dus denk dat dat het is! Heb het al meerder keren gereset maar dat heeft weinig zin er staat code 8 maar kan nergens vinden wat dat betekend? Maar klinkt misschien dom maar ik hem geen slang aan mn cv ketel hange hoor die ik op de kraan kan zetten

Heb je geen boekje? Anders op internet het model opzoeken en kijken of je een beschrijving vindt, die staan van veel dingen ook online. Geen handige buurman, vriend of oom in de buurt die er naar kan kijken? Bijvullen is inderdaad niet moeilijk maar je moet er wel spullen voor hebben en even weten hoe het moet.

Laat je hem regelmatig onderhouden? Wij laten dat juist aan het begin van de herfst doen zodat hij klaar is voor de winter. Kan er altijd wat gebeuren natuurlijk maar lage druk zal niet snel gebeuren als hij goed gevuld de winter in gaat (tenzij je lekkage hebt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven