Vettige glans vlekken in jas.

06-11-2014 09:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

even een huishoudelijk vraagje: ik heb zo'n donkerblauwe winterjas met dons erin. Het is geen glimmende jas zoals die van Moscow, maar een matte.

Nu heb ik deze vorig jaar gedragen en kwamen er op de plekken waar mijn handen veel komen (boorden, zakken, ritssluiting) van die glimmende vettige vlekken. Ik heb hem al een keer gewassen volgens de gebruiksaanwijzing, alleen die vlekken gaan er niet uit...

Ik heb al eens gegoogled maar wordt er niet echt wijzer van hoe ik die vlekken weg kan krijgen. Vind het er een beetje viezig uitzien

Hoop dat een van jullie wellicht een tip heeft!!

alvast bedankt
Inspuiten met dasty, tijdje in laten trekken en dan nogmaals wassen.
Thanks voor de tip!
Echt niet zomaar Dasty op je jas spuiten hoor. Het is een keukenontvetter en behoorlijk agressief spul. Ik zou wat vlekkenmiddel erop doen zoals biotex of ossengal en dan nog een keer wassen.
Ja, daar zit wel wat in Marjo41..

Dankje
Ik zie echt niet in op welke wijze het agressief kan zijn voor kleding. Het is agressief voor vet, het tast geen vezels aan en er zit zelfs geen bleekmiddel in en wordt zelfs door dasty zelf geadviseerd voor vette kragen en manchetten. Ik zelf zou het echt met dasty of een andere keukenontvetter inspuiten. Ik heb zo vaak vetvlekken op kleding met dasty ingespoten, zonder problemen.
Afwasmiddel op de plekken smeren en dan wassen.
Ik pak altijd vloeibare groene zeep, rechtstreeks op de vlek smeren. Schep vanish erop, dichtvouwen en in de machine. Waspoeder, schep vanish en een scheut groene zeep in het bakje en wassen maar. Heb er tot nu toe elke vlek uit gekregen op die manier
Ja istar, afwasmiddel werkt ook heel goed, vooral de echte Dreft.
quote:netniet schreef op 06 november 2014 @ 12:02:

Ja istar, afwasmiddel werkt ook heel goed, vooral de echte Dreft.Yep.
Nou met Dasty ging zomaar de verf van mijn deuren. Dus ik zou het echt nooit op kleding gebruiken. Daar zijn genoeg andere middeltjes voor. Groene dreft kan soms een lichtere vlek veroorzaken als de stof niet kleurecht is.
Ja, van de deuren, het lost verf op vanwege zijn sterke ontvettende eigenschappen. Maar geloof me maar Marjo, ik sta er voor in dat het je wasgoed niet beschadigd. Dasty adviseert het zelf ook voor de volgende vlekken op kleding:

Vlekken verwijderen

Kragen en manchetten shirts, Voorbehandeling overalls, Vlekken van: Boter - Chocolade - Mayonaise - Sauzen - Olie - Inkt - Lipstick
Dasty heeft een vlekkenverwijderaar. Als je met de gewone dasty vlekken eruit zou krijgen, waarom is er dan een speciale variant voor vlekken? Die verwijderaar werkt overigens niet super, heb ik ook staan maar hoe ik het nu doe werkt veel beter.
En ik lees dit : Het product moet direct op het oppervlak gespoten worden en als het vuil hardnekkig is 4-5 min. laten inwerken en dan naspoelen.

N.B. Voor gekleurde oppervlakken of stoffen dient U, om onverwachte verkleuringen te voorkomen, het materiaal eerst op kleurechtheid te testen op een niet zichtbare plek voordat U het product op het gehele oppervlak gebruikt.

Zomaar erop sprayen zou ik dus niet doen idd.
Ik heb het net achter op mijn fles zitten lezen. Alleen op kleurechte kleding dus eerst even testen.
Neen geen Dasty ! Ik had een vetvlek op mijn jeans, Dasty erop, eventjes laten inweken en de machine in. Toen mijn jeans uit de wasmachine kwam was de vetvlek weg maar had ik een gele vlek in ruil gekregen.
Ik heb hele goede ervaringen met Dasty op vetvlekken in kleding. Zelfs oude vetvlekken gaan weg als je ze een paar minuten in laat werken. Nog nooit verkleuringen gekregen.

Bij heel erge vlekken soms 2 keer ingespoten met Dasty en dan nog een keer in de wasmachine. Ook op donzen jas gebruikt, werkte prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven