Vettige glans vlekken in jas.
donderdag 6 november 2014 om 09:51
Hallo allemaal,
even een huishoudelijk vraagje: ik heb zo'n donkerblauwe winterjas met dons erin. Het is geen glimmende jas zoals die van Moscow, maar een matte.
Nu heb ik deze vorig jaar gedragen en kwamen er op de plekken waar mijn handen veel komen (boorden, zakken, ritssluiting) van die glimmende vettige vlekken. Ik heb hem al een keer gewassen volgens de gebruiksaanwijzing, alleen die vlekken gaan er niet uit...
Ik heb al eens gegoogled maar wordt er niet echt wijzer van hoe ik die vlekken weg kan krijgen. Vind het er een beetje viezig uitzien
Hoop dat een van jullie wellicht een tip heeft!!
alvast bedankt
even een huishoudelijk vraagje: ik heb zo'n donkerblauwe winterjas met dons erin. Het is geen glimmende jas zoals die van Moscow, maar een matte.
Nu heb ik deze vorig jaar gedragen en kwamen er op de plekken waar mijn handen veel komen (boorden, zakken, ritssluiting) van die glimmende vettige vlekken. Ik heb hem al een keer gewassen volgens de gebruiksaanwijzing, alleen die vlekken gaan er niet uit...
Ik heb al eens gegoogled maar wordt er niet echt wijzer van hoe ik die vlekken weg kan krijgen. Vind het er een beetje viezig uitzien
Hoop dat een van jullie wellicht een tip heeft!!
alvast bedankt

donderdag 6 november 2014 om 11:55
Ik zie echt niet in op welke wijze het agressief kan zijn voor kleding. Het is agressief voor vet, het tast geen vezels aan en er zit zelfs geen bleekmiddel in en wordt zelfs door dasty zelf geadviseerd voor vette kragen en manchetten. Ik zelf zou het echt met dasty of een andere keukenontvetter inspuiten. Ik heb zo vaak vetvlekken op kleding met dasty ingespoten, zonder problemen.

donderdag 6 november 2014 om 12:43
Ja, van de deuren, het lost verf op vanwege zijn sterke ontvettende eigenschappen. Maar geloof me maar Marjo, ik sta er voor in dat het je wasgoed niet beschadigd. Dasty adviseert het zelf ook voor de volgende vlekken op kleding:
Vlekken verwijderen
Kragen en manchetten shirts, Voorbehandeling overalls, Vlekken van: Boter - Chocolade - Mayonaise - Sauzen - Olie - Inkt - Lipstick
Vlekken verwijderen
Kragen en manchetten shirts, Voorbehandeling overalls, Vlekken van: Boter - Chocolade - Mayonaise - Sauzen - Olie - Inkt - Lipstick

donderdag 6 november 2014 om 12:57
En ik lees dit : Het product moet direct op het oppervlak gespoten worden en als het vuil hardnekkig is 4-5 min. laten inwerken en dan naspoelen.
N.B. Voor gekleurde oppervlakken of stoffen dient U, om onverwachte verkleuringen te voorkomen, het materiaal eerst op kleurechtheid te testen op een niet zichtbare plek voordat U het product op het gehele oppervlak gebruikt.
Zomaar erop sprayen zou ik dus niet doen idd.
N.B. Voor gekleurde oppervlakken of stoffen dient U, om onverwachte verkleuringen te voorkomen, het materiaal eerst op kleurechtheid te testen op een niet zichtbare plek voordat U het product op het gehele oppervlak gebruikt.
Zomaar erop sprayen zou ik dus niet doen idd.
donderdag 6 november 2014 om 16:27
Ik heb hele goede ervaringen met Dasty op vetvlekken in kleding. Zelfs oude vetvlekken gaan weg als je ze een paar minuten in laat werken. Nog nooit verkleuringen gekregen.
Bij heel erge vlekken soms 2 keer ingespoten met Dasty en dan nog een keer in de wasmachine. Ook op donzen jas gebruikt, werkte prima.
Bij heel erge vlekken soms 2 keer ingespoten met Dasty en dan nog een keer in de wasmachine. Ook op donzen jas gebruikt, werkte prima.