vieze lucht in bekleding

16-11-2012 20:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Denk ik lekker goedkoop tweedehands stoeltjes te kopen, komen we thuis blijkt er een vieze vette lucht van de stoelen af te komen.

Alsof de vorige bezitters constant aan het gourmetten zijn geweest.

Ik heb ze al ingespoten met febreze, maar dat helpt niet echt.

De stof lijkt een soort geschuurd leer (nubeck, maar dan heel dun.

Zou ik deze geur echt nog uit de stoelen kunnen krijgen en hoe zou me

dat dan moeten gaan lukken. Weet iemand raad?
odi et amo
Stomen in de douche?
tsja.....
Is hem vannacht buiten in de (vries)kou zetten een idee?
Zou misschien kunnen helpen, net als bijvoorbeeld kleding in de

mist hangen, maar dan moeten we wel die zware stoelen naar boven sjouwen
odi et amo
Ik heb een toptip gehad. Het werkt bij kattenurine, wat een vrij hardnekkige geur is, dus wellicht ook bij jou:

Strooi waspoeder erover, laat het 24 uur intrekken en dan goed uitstofzuigen!

Ik hoop dat het bij jou ook werkt, groetjes!
Dream it, Wish it, Do it!
Klinkt goed al die tips tot nog toe.

Die waspoeder lijkt me ook wel wat maar eerst dan wel proberen

op een onopvallende plaats.
odi et amo
Azijn is je vriend!

Furniture can start to create some odors over time. As your furniture ages it can get some smells that you would rather not have in your house. If you have pets that you allow on your furniture then your furniture is very susceptible to odors. You can get furniture deodorizers in various forms from stores but I prefer using vinegar. Vinegar does a very nice job of neutralizing unpleasant odors in a way that is natural and easy to use.

When I use vinegar to deodorize my furniture I like to put the vinegar in a spray bottle. That way you can spray the vinegar consistently over the furniture in a nice even amount. The vinegar does a better job of deodorizing the furniture when it is spread out evenly. I like to use an all purpose vinegar when I use it to deodorize furniture.

After you have checked to make sure the fabric will not be damaged by the vinegar you can spray the whole piece of furniture with the vinegar. Try to get the underside of the furniture too as it can accumulate odors. Spray the piece of furniture once and if the odor is still present you can spray it again. The furniture may smell like vinegar afterwards but that will disappear. When you use a commercial brand of furniture deodorizer it too will leave an odor of it's own after you use it.
Iets verdund:

How to Remove the Odor:

Begin by mixing a solution of one part vinegar and one part water in the spray bottle. For severe cases, you may want to use two parts vinegar with one part water. It will remove more of the odor, but may also take longer for the vinegar smell to go away.

Spray the solution on the furniture piece to moisten the surface.

Open the windows (the vinegar smell WILL dissipate) and allow the piece to dry completely.

Repeat as necessary until the odor is gone.
Ik zou eerst de baking soda doen, daarna de azijn:

How to Remove the Odor:

Begin by testing the vacuum to ensure the suction is powerful enough to remove the baking soda. To do this, simply sprinkle baking soda on a small area of the furniture piece and vacuum.

Cover the entire piece with baking soda by sprinkling it and rubbing it in gently to get to deeper odors.

Allow the baking soda to sit on the piece overnight.

Vacuum thoroughly to remove.

Repeat as necessary.
Azijn is niet zo yakky als deze lucht.
odi et amo
Hahahaha is het zo erg??

Baking soda hebben ze bij de toko, oranje pakje, kost ongeveer een euro.
Heb je weleens aan je kleren geroken na een gezellig avondje gourmetten Septembergirl? Echt vies is dat. Als je op de stoel zit ruik je constant die vieze lucht.
odi et amo
Hahaha ik ken die lucht wel ja.

Overigens is dat (zeker met gourmetten) echt goed op te vangen, door een flink mok gevuld met azijn, in een pannetje water op het fornuis te zetten.

Echt, azijn is een wonder-ontgeurder!
quote:SeptemberGirl schreef op 16 november 2012 @ 21:03:

Hahaha ik ken die lucht wel ja.

Overigens is dat (zeker met gourmetten) echt goed op te vangen, door een flink mok gevuld met azijn, in een pannetje water op het fornuis te zetten.

Echt, azijn is een wonder-ontgeurder!

Bedoel je dan een soor au bain marie? Dus niet gewoon wat met azijn in het pannetje.

Wij gourmetten nogal graag, dus vind dit wel een handige tip.

(ik verkoop geen stoelen, nee)
Bij de action heb je een spuitbus voor de bekleding van je auto. Hiermee heb ik mijn bank weer geurvrij gekregen. Die was ook tweedehands en rook naar muf café.. Heb hem wel een aantal keer ingespoten.
quote:bubbelwijn schreef op 16 november 2012 @ 21:12:

[...]

Bedoel je dan een soor au bain marie? Dus niet gewoon wat met azijn in het pannetje.

Wij gourmetten nogal graag, dus vind dit wel een handige tip.

(ik verkoop geen stoelen, nee)

Ja! Pannetje water op het vuur, laag pitje. Mok vullen met azijn. Deze mok in het pannetje water zetten. En zorgen dat het niet droogkookt (maar dat loopt niet zo hard).

Een soort au bain marie inderdaad! Werkt echt heel goed.

En voor stinkende kleding: in je douche (onze badkamer is niet zo groot ) hangen, paar bakjes azijn eronder, en alle geur is eruit. (Kleding in de wasmachine hangen mag natuurlijk ook )
Goed luchten, geur gaat na verloop van tijd wel weg.

Wij kochten een tweedehands koelkast. Keurige mensen, prima koelkast. In de auto met dat ding. We zijn een minuut of 5 onderweg als ik denk; wat ruik ik toch? Een zoetige geur, beetje zoals Chinees eten the day after.

Geen idee wat die mensen gesnoven-geblowd-gerookt-gestoomd hebben, maar zelfs azijn hielp voor geen meter. Binnen een maand was de buitenkant geurloos, maar de ijsjes in het vriesvak hebben nog zeker 4 maanden naar de oude eigenaar geroken. Luchten binnen in een vrieskast is niet echt mogelijk.
Lamaatje, laat even weten, als je wilt, welke je gekozen hebt en welke werkt ;) Ben wel benieuwd...En gelijk handig om te weten gezien de gourmette dagen er weer aankomen :P
Dream it, Wish it, Do it!
Dat wil ik wel doen Lena, maar je moet wel even in de gaten houden

dat de stoeltjes van Nubeck zijn (geschuurd leer).

Weliswaar heel dun, maar wel zo dat de met het waspoeder niet werkt omdat ik het niet meer uitgezogen kreeg. Nadat ik het een beetje nat heb gemaakt is het waspoeder wel weg.

Als je waspoeder gebruikt op gewone stof werkt het wel denk ik.

Mijn tweede poging is met schoonmaakazijn en een licht vochtige handdoek. Ik heb nu 1 stoel gedaan die staat te drogen.

Ik hoop echt dat het gaat werken, want als je binnenkomt ruik je de stoelen al in de gang. Die ene stoel die ik met Febreze heb gedaan

stinkt ook niet zo heel erg meer, maar de geur is nog niet helemaal weg. En dan ga ik nu dat pannetje met azijn maar opzetten om die walgelijke lucht uit de kamer te krijgen.
odi et amo
Zhero AirCleaner, een biologische niet schadelijke oplossing. kun je gewoon over de bekleding spuiten, het vlekt niet. Binnen 20 minuten is de lucht weg. www.zhero.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven