Vieze wasmachine

11-06-2011 12:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vandaag achtergekomen dat de wasmachine van mijn huisgenoot, die wij ook gebruiken, heel vies is. De ruimte onder het (de?) deurrubber (die je dus pas ziet als je het deurrubber terugvouwt) is helemaal zwart en smerig, omdat er water in blijft staan. Het deurrubber kan niet zo ver teruggevouwen dat ik het schoon kan maken.

Hoe krijg ik dit weer schoon?
.
Met huishoudazijn op 90 graden wassen. Dan met een oude theedoek of iets anders proberen de rest nog een keer schoon te maken.
Kun je geen stoomreiniger van iemand lenen? Daarmee kun je het als het waarschijnlijk wegspuiten. Ook kunnen de meeste rubbers los gehaald worden.
Wassen met azijn heb ik al twee keer gedaan, maar het blijft zo vies... Ik kan er ook echt niet bij, het rubber gaat net zo ver terug dat je het kunt zien. Ik heb nog een hele berg was, maar ik durf eigenlijk niet meer te wassen

@Nummerzoveel: misschien werkt dat wel!
Google even op merk en type, misschien kun je via een gebruiksaanwijzing op internet er achter komen of en hoe het rubber eruit kan (en er weer in!)
Heb ik ook al gedaan, het is één of ander obscuur merk en de ene handleiding die ik gevonden heb zegt niets over het rubber...
Dit is eenvoudig te voorkomen, door na iedere wasbeurt een doekje door het rubber te halen. Als je dat vanaf het begin doet, blijft het ook schoon!

Als het niet lukt om te reinigen kan er ook een nieuwe rubber-rand geplaatst worden, maar dat kost dan wel weer . . . . .
Kun je er ook niet bij met bijvoorbeeld een wattenstokje? Zo heb ik heel wat kiertjes en lastige hoekjes schpoongekregen! (oa rubbers van koelkast..)
Een eenvoudige handstoomreiniger is het begin van gemakkelijk & hygiënisch huishouden.
Als je het rubber kunt optillen om te zien hoe vies het is, kun je er toch ook tussenkomen met een doekje wat je opvouwt of op de achterkant van een pollepel ofzo 'prikt'?

Ik kan er zelfs met mijn hand tussen om het schoon te maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
giet je wat sodawater in spleet van het rubber, laat je dat weken....

En dan evt. met wattenstokje of oude tandenborstel of ragger het verwijderen?

En als je al 2x nu hebt gedaan met azijn....

Kan je toch wel je kleding wassen? Hij is op zich schoon toch?
Is het geen dotje?

Als je eenmaal begint met je spiegels en ruiten dan kan je niet meer stoppen.
quote:Bahco schreef op 11 juni 2011 @ 13:22:

Is het geen dotje?

Als je eenmaal begint met je spiegels en ruiten dan kan je niet meer stoppen.Geloof me, dat kan ik heul snel ...
quote:himalaya schreef op 11 juni 2011 @ 13:25:

[...]

Geloof me, dat kan ik heul snel ... Je vriend dan. Die verandert onmiddellijk in een schoonmaakmaniak. Schone keukendeurtjes, schoon aanrecht, schone achterwand, schone eettafel. Je bent hem de rest van de dag kwijt.
quote:Bahco schreef op 11 juni 2011 @ 13:33:

[...]

Je vriend dan. Die verandert onmiddellijk in een schoonmaakmaniak. Schone keukendeurtjes, schoon aanrecht, schone achterwand, schone eettafel. Je bent hem de rest van de dag kwijt.Mijn stiefvader kreeg met dat ding ook ineens een schoonmaak-manie. Totdat hij de verf van de keukenkastjes er af stoomde
quote:Bahco schreef op 11 juni 2011 @ 13:33:

[...]

Je vriend dan. Die verandert onmiddellijk in een schoonmaakmaniak. Schone keukendeurtjes, schoon aanrecht, schone achterwand, schone eettafel. Je bent hem de rest van de dag kwijt.Oh, je krijgt er een vriend bij!? Ik ben om!!!
quote:Jorina schreef op 11 juni 2011 @ 13:36

Mijn stiefvader kreeg met dat ding ook ineens een schoonmaak-manie. Totdat hij de verf van de keukenkastjes er af stoomde

Na een hoop gepiel met soda, doekjes en zo is de wasmachine min of meer schoon (het is nu donkerbruin zonder stukjes ipv zwart met stukjes) en stinkt ook een stuk minder Bedankt voor de tips!
quote:Jorina schreef op 11 juni 2011 @ 13:36:

[...]

Mijn stiefvader kreeg met dat ding ook ineens een schoonmaak-manie. Totdat hij de verf van de keukenkastjes er af stoomde

Wat heeft-ie dan in godsnaam op de deurtjes gesmeerd? Ik krijg zelfs de groezilige onderkant van een witte latexmuur nog schoon. En behang. Hoewel je op de laatste niet al te lang moet richten, anders raakt het los. Maar spetters en zo, gaat perfect.

@himalaya, je bent hopeloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven