Visite krijgen of op bezoek gaan?

24-10-2021 06:18 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
In elk woonprogramma wil men die fantastische woonkeuken met die lange eettafel met veel stoelen.

Zodat er gezellig gegeten kan worden met vrienden. En dan niet wat makkelijks maar een ingewikkeld recept want iedereen houdt van koken en lekker eten.

In de tuin moet een grote loungeset zodat er op lange hete zomeravonden geborreld kan worden met vrienden en dan mag de vuurkorf en of barbecue nier ontbreken.

Maar volgens de viva topics is het een beetje gechargeerd helemaal niet leuk om bezoek te krijgen.

Bezoekers zijn viezerikken die hun schoenen aan willen houden met kinderen komen die je huis afbreken en vies maken die vooral niet te lang mogen blijven. Ongezellige mensen die altijd wat te zeuren hebben en bakken met energie kosten.

Krijg jij graag visite of ga je liever op bezoek bij anderen?

Blijft het dan bij een uurtje wat drinken en dan wieberen of blijf jij of je bezoek uren lang plakken?
Alle reacties Link kopieren
Nu met kleine kinderen ontvang ik graag mensen thuis. Dat is relaxter want dan kunnen de kinderen gewoon naar bed als ze moe zijn. Bij anderen op bezoek is wat minder relaxt want misschien is het huis daar niet in gericht op kleine kinderen. Bovendien moeten we dan meer op de tijd letten.

Buiten de deur afspreken doe ik heel graag, ergens wat gaan eten of drinken of naar het theater gaan. Zeker als ik een vriendin een keer echt even wil spreken is het vaak fijn om samen ergens te gaan eten zonder gezin.

Koken vind ik enorm stressvol en dat doe ik niet. Ik zet graag allerlei hapjes en drankjes klaar maar geen echte maaltijd. Of mijn man kookt (want die vind koken leuk) of we bestellen wat.

Koken voor vrienden doe ik echt heel heel zelden, ik ben geen goede kok en ik vind het ook niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bezoek krijgen veel leuker dan op bezoek gaan, maar ik hou er niet van als het onverwachts is.

Buiten de deur afspreken vind ik ook leuk. Uit eten gaan of naar het theater ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd niet van onverwachte visite. Ik vind het gek dat mensen komen binnenvallen en maar verwachten dat je alles uit je handen laat vallen, terwijl ik bezig ben. En dan wordt hier op VF geroepen: als het niet past, moet je het zeggen, maar dat zeg je niet heel gauw als iemand ineens voor je neus staat.

Daarbij ga ik liever op visite dan ik krijg, want zo bepaal ik wanneer ik wegga.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
24-10-2021 15:08
Maar als mensen om een uur of drie zouden komen heb je het einde van de dag toch sowieso niet voor jezelf? Of gaan die mensen dan om 17 uur weer weg? Zulke korte bezoekjes heb ik nooit met vrienden. Als wij eenmaal zitten te praten, dan gaat dat gewoon uren door. Ik houd niet echt van bezoek thuis, maar ik heb wel veel lol met m’n vrienden, dat is niet even anderhalf uur keuvelen en weer weg.
Ik was niet helemaal duidelijk… dit sloeg op mensen met kinderen…dan vind ik het na 1,5 uur wel weer genoeg hoor. Bij vriendinnen of een ander volwassen stel maakt me het minder uit. En ik houd niet van afspreken op zondagavond , dan moet ik me echt even voorbereiden op de nieuwe week, beetje aanrommelen en opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
25-10-2021 07:46
Ik houd niet van onverwachte visite. Ik vind het gek dat mensen komen binnenvallen en maar verwachten dat je alles uit je handen laat vallen, terwijl ik bezig ben. En dan wordt hier op VF geroepen: als het niet past, moet je het zeggen, maar dat zeg je niet heel gauw als iemand ineens voor je neus staat.
Eens. Ik vind visite krijgen heel leuk, maar wel als we het hebben afgesproken of er eerst even gebeld is of het uitkomt. Ik ben namelijk altijd wel bezig met dingen en die wil of kan ik idd niet zomaar uit mijn handen laten vallen.

En waar ik ook echt een hekel aan heb, is wanneer mijn man een vriend op bezoek krijgt en hij is zelf nog niet thuis. Dan zit ik met die vriend “opgescheept” tot hij er is, super irritant. Zelfs al zijn het aardige kerels en ken ik ze heel goed, ik zit er niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
25-10-2021 12:09
Eens. Ik vind visite krijgen heel leuk, maar wel als we het hebben afgesproken of er eerst even gebeld is of het uitkomt. Ik ben namelijk altijd wel bezig met dingen en die wil of kan ik idd niet zomaar uit mijn handen laten vallen.

En waar ik ook echt een hekel aan heb, is wanneer mijn man een vriend op bezoek krijgt en hij is zelf nog niet thuis. Dan zit ik met die vriend “opgescheept” tot hij er is, super irritant. Zelfs al zijn het aardige kerels en ken ik ze heel goed, ik zit er niet op te wachten.
Dit inderdaad. Giftig word ik ervan. Juist omdat dit vaker gebeurt. Soms gaat man nou gauw wat doen en elke keer zeg ik dat hij dan wél op tijd terug moet zijn voor zijn bezoek. Om dan toch weer zelf te laat te komen. Is een opgestapelde irritatie ondertussen.
Oh ja, wat irritant. Als man alleen had gewoond hadden die vrienden dus voor een dichte deur gestaan (niet echt natuurlijk, want dan zorgen ze wel dat ze er zijn).
Alle reacties Link kopieren
Verbaast me, hoeveel mensen hun eigen optrekje als veilige veste zien, en daar liever niemand ontvangen. Dacht dat ik erin de enige was.
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
25-10-2021 07:46
Ik houd niet van onverwachte visite. Ik vind het gek dat mensen komen binnenvallen en maar verwachten dat je alles uit je handen laat vallen, terwijl ik bezig ben. En dan wordt hier op VF geroepen: als het niet past, moet je het zeggen, maar dat zeg je niet heel gauw als iemand ineens voor je neus staat.

Daarbij ga ik liever op visite dan ik krijg, want zo bepaal ik wanneer ik wegga.

Haha, mijn moeder wipt nog altijd onaangekondigd aan, wanneer het 'haar' uitkomt,, of het mij ook uitkomt doet er niet toe. Ze is een keer vreselijk beledigt geweest omdat ik toen na een half nog geen koffie of thee had aangeboden..
Terwijl haar bezoek niet afgesproken was en ik potverdorie mijn eettafel stond af te lakken.
Ze is op hoge poten weer vertrokken. Jammer dan, ik ken haar langer dan vandaag en ze waaide vanzelf weer 'onaangekondigd' aan!😄
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel visite ontvangen maar dan niet onverwachts.

Ik ga ook liever op visite bij iemand anders, want dan kan ik zelf weer opstappen als ik dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
25-10-2021 16:30
Haha, mijn moeder wipt nog altijd onaangekondigd aan, wanneer het 'haar' uitkomt,, of het mij ook uitkomt doet er niet toe. Ze is een keer vreselijk beledigt geweest omdat ik toen na een half nog geen koffie of thee had aangeboden..
Terwijl haar bezoek niet afgesproken was en ik potverdorie mijn eettafel stond af te lakken.
Ze is op hoge poten weer vertrokken. Jammer dan, ik ken haar langer dan vandaag en ze waaide vanzelf weer 'onaangekondigd' aan!😄

Oh, wat erg. Zo te lezen is ze erg hardleers.
Denkt ze dat alles om haar draait en kinderen ten dienste van de ouders staan? Zo dacht men vroeger nl. en ik herken het wel een beetje.

Degene die hier zo binnen kan komen vallen is zich van geen kwaad bewust en is het zelf het type: alles kan, altijd, en hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ik zit niet zo in elkaar en vind het mooi om te lezen dat er mensen zijn bij wie alles kan, altijd. Ik zou me daar vast erg welkom voelen, maar helaas pindakaas zit ik niet zo in elkaar.
Ik hou niet van visite en kan er vooral niet tegen als dit onverwachts gebeurt.
Op visite gaan vind ik ook niet leuk , hoe erg ook , ik verveel mij erg snel.
Ik kan me de laatste keer dat iemand op bezoek kwam omdat het zo was afgesproken met agenda’s enzo, niet herinneren. Gelukkig maar. Ik vind gepland bezoek verschrikkelijk. Ik heb helemaal geen zin om vanalles te organiseren. Bij ons moet je gewoon lekker komen aanwaaien. Mensen die wat verder weg wonen appen of we thuis zijn. Maar vrienden dichtbij komen gewoon langs. En als we wat anders moeten doen heb je pech. Volgende week beter.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 26-10-2021 23:50
12.71% gewijzigd
Hou er allebei niet van.

Mijn moeder en ik steken ook altijd de draak met die 'grote tafel om gezellig te dineren met vrienden', zo aanstellerig altijd.
Alle reacties Link kopieren
OliveHoover schreef:
26-10-2021 23:50
Hou er allebei niet van.

Mijn moeder en ik steken ook altijd de draak met die 'grote tafel om gezellig te dineren met vrienden', zo aanstellerig altijd.
En altijd met vrienden hé. Nooit met je bejaarde ouders of je suffe zwager met zijn vrouw. Het zijn de vrienden die je de ogen moet uitsteken je wereld vormen.
Ik vind hier dingen van.
kindrebel schreef:
26-10-2021 23:45
Bij ons moet je gewoon lekker komen aanwaaien.
Ergens vind ik dat ook wel fijn. Dat scheelt een hoop stress om op te ruimen van tevoren en gezellig is het toch wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven