Viva kattenvraagbaak deel 6

09-07-2007 23:19 2770 berichten
Hier kunnen we weer verder!! bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
ha....ha.... nou een aansteller heb ik ook hoor! Eentje met verlatingsangst ook nog.

Enne.. Perel, de mijne stinkt ook zit ik me te bedenken. Ze ruikt niet echt fris van haar achterkantje...

Zouden dat haar anaalklieren kunnen zijn Wen? Ik heb haar al een keer gewassen maar dat helpt niet echt... en ze is wel heel schoon en mooi wit.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Pff, geen idee. Volgens de dierenarts hoeven die dingen bijna nooit uitgeknepen, bij die van mij natuurlijk twee keer in een half jaar wel. Normaal gesproken zou het bij een kat niet hoeven. Het puilt uit aan de achterkant als ze vol zitten.

Je moet ook niet ruiken aan de kat z'n kont!
Ha...ha...

Je ruikt het helaas ook als ze op schoot heeft gezeten.....
Oh, da's wel vervelend. Misschien eens vragen aan de dierenarts als je er toch bent voor inentingen of zo? Ik ben nu ook wel nieuwsgierig wat het kan zijn.
Ik denk dat ik haar maar mee moet nemen. Ik moet bekennen dat ik al een paar jaar niet voor haar inentingen ben geweest. Omdat ze zo oud is en amper buiten komt doe ik het eigenlijk niet meer. De grootste reden is omdat ze zo gestrest raakt als ik haar moet vervoeren. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze onderweg aan een hartaanval zal bezwijken....

Misschien dat het ook wel aan het schoonmaken ligt en aan het gebruik van de kattenbak. Ik merk dat nu ze ouder is ze zichzelf van achteren niet meer zo goed kan wassen. Al is ze nog superschoon (ze is namelijk een grootdeel wil) merk ik dat de haren van achteren niet zo mooi glad zijn als de rest. Ik moet haar ook echt een paar keer per week goed borstelen anders ziet ze er niet uit. Ze krijgt al die losse haren gewoon niet meer weg gelikt. Ze vind het veeeeeeeeeel lekkerder om te slapen.
Hallo, ik heb ook een kattenvraag: onze kater drinkt de laatste tijd veel water en plast vaak. Verder is hij de oude, zeker niet suf of ziek. Hij is trouwens ongeveer 12 jaar, zeker weten we dat niet omdat we hem van de dierenbescherming hebben, waar hij verzwakt was aan komen lopen. Maar toen ik ging googlen kwam ik tegen dat de symptomen op suikerziekte wijzen. Op internet lees ik dat hij dan om de zoveel uur met insuline ingespoten moet worden enz. Behoorlijk belastend in ons drukke gezinnetje, hoewel we het er natuurlijk voor over hebben. Het is een superlieve kater. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor volgende week. Wie heeft ervaring met een kat met suikerziekte en hoe verliep dat?
Gewoon snel even langs de dierenarts. Dan heb je snel duidelijkheid. Misschien is het wel iets anders.

Toen mijn poezebeest veel dronk bleek het haar schildklier te zijn maar het is maar gissen. Wel is het zo dat een kat normaal gesproken niet erg veel drinkt. Al vind ik dat mijn poezebeest ook periodes heeft dat ze binnen meer drinkt. Katten drinken vaak liever buiten dan binnen. Water uit plassen is nl veel lekkerder dan vers kraanwater. Dus misschien is hij nu meer binnen en valt het dus meer op dat hij drinkt??? Maar ik zou zeker even langs de dierenarts gaan want hoe eerder je er bij bent des te beter het vaak te behandelen is.

Succes

ps

laat je nog even weten hoe het afloopt?
Verstandig dat je langs de dierenarts gaat, veel drinken kan namelijk ook wijzen op falende nieren, dat is met een bloedtest redelijk snel te vinden.

Katten zijn ( over het algemeen ) echte bikkels, je merkt vaak pas dat ze iets mankeren zijn als ze echt, echt heel ziek zijn..
eh... klopt kat maar ze kunnen zich ook best een beetje ''aanstellen'' lees een paar berichtjes terug maar over keelpijn en kiespijn

Maar ik ben het met je eens hoor, als de kat anders is dan anders hup naar de dierenarts of bij twijfel even bellen!!
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik hoop echt dat het meevalt en er geen sprake is van suikerziekte, schildklieren of nierfalen... Na ruim 10 jaar een lieve, gezonde en gelukkige kater bij ons te hebben gehad zou ik het erg vinden als hij pijn of ongemak zou krijgen. En we zouden hem absoluut niet willen missen! Ik laat nog weten wat de dierenarts ervan zegt.
quote:mika65 schreef op 17 september 2008 @ 01:20:

[...]

Ik had ook 2 broertjes (inmiddels overleden) en die hadden ook wel eens strijd met elkaar, zo erg dat het haar door de lucht dwarrelde.

Ik heb nu 3 katers (geen familie) en de oudste kat (4 jaar) gaat bovenop de andere kat (3 jaar) zitten. Nou en die vind dat natuurlijk niet leuk. Maar ik laat het gewoon begaan ze vinden hun eigen weg wel. Maar als die oudste van mij op die andere gaat liggen maakt hij ook bepaalde bewegingen erbij. Hij bijt hem in de nek en wil hem er volgens mij wel in stoppen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik noem hem mijn homo katJuist dat bedoel ik dus...een soort verkrachting
Poezebeest net onder handen genomen....

- anti-worm spul gegeven = vieze derrie in spuit

- eerst ''natspuiten met anti-klit en toen geborsteld.

Ze is nu een beetje boos op me geloof ik.... al is ze wel heel vergevingsgezind vandaag. komt vast omdat vriend er niet is. Meestal gaat ze naar hem toe als ik haar van alles heb aangedaan). Nu ligt ze lief aan mijn voeten... oké ietsjes verder dan normaal maar de rust is wedergekeerd.

Ze ruikt in ieder geval weer lekker!

Helaas voor haar morgen staan nagels knippen en anti vlo spul op het programma
quote:Perel schreef op 19 september 2008 @ 13:43:

Het is toch wel een kat? Ik heb toch niet zonder dat ik het weet een vermomde bunzing in huis?

Mijn katten laten volgens mij nooit scheten. Ze stinken alleen af en toe als ze uit de bak komen huppelen.
Het kleintje stinkt vreselijk . Als ie ontspannen is laat ie scheetjes. Ik denk ook wel eens, heeft ie stiekem een stinkdier als vader?
Een van mijn katten liet ook scheten als kitten, maar inmiddels heeft ie nergens meer last van.

en mijn katten (broertjes) vechten ook regelmatig zo erg dat de plukken door de lucht dwarrelen en ze tegen elkaar lopen te blazen en te grommen.

De ene gromt trouwens ook als ie een speeltje heeft en de ander te dichtbij komt. Die sjouwt altijd alles mee, zelfs pasta :D

Mijn katten zijn sowieso raar, want vlees lusten ze niet, maar wel andijvie, boerenkool enzo.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Als ze chagrijnig zijn of ruzie hebben gaan ze trouwens ook ruiken. Het is net alsof je de testosteron ruikt of zo...
quote:AnneDaisyMay schreef op 19 september 2008 @ 13:34:

Oh Martie niet doen!!! Er zijn al zoveel katten op de wereld en in het asiel... Gewoon laten steriliseren als ze een maand of 7 is!!!!Nou, één nestje is toch wel leuk. Zelf willen we dan een kleintje houden en bij ons in de buurt ben je de poesjes zo kwijt hoor!
Marty tuurlijk is een nestje ontzettend schattig en leuk. En natuurlijk raak je de katjes kwijt. Probleem is alleen dat omdat iedereen er zo over denkt er veel lieve poezen en katten in het asiel blijven zitten. En ook daar zitten lieve jonge katjes. Dus vandaar mijn reactie. Daarbij komt er veel meer bij kijken dan op het eerste gezicht lijkt.
Beetje jammer Martie, want die mensen in de buurt kunnen ook een kitten uit het asiel halen... dat betekent dat er drie tot zes lieve kittens in het asiel achter de tralies blijven zitten omdat jij zo graag een nestje wilt.

Je kunt je ook opgeven als pleegouder voor een nestje kittens uit het asiel, dan heb je wel de lol van een nestje kleintjes, zonder dat er nog meer katten bijkomen.

En vergeet ook niet de risico's voor je eigen kat: niet elke poes komt goed door de bevalling heen, zeker als ze nog jong is, er liggen ziektes op de loer als de kat gedekt wordt enz.
Onze poes is al ruim een maand vermist, ze gaat weleens vaker een weekje op ''vakantie'', maar dit duurt wel erg lang. We missen haar vreselijk en hopen uiteraard dat ze nog terug komt. Ze is nog wel gesignaleerd in de buurt en we hebben ook nog geen bericht van de dierenambulance en het asiel. Ik vraag me nu alleen af waarom ze niet meer thuis komt. Misschien een beetje een vreemde vraag, maar het zit me toch dwars. We hebben altijd goed voor haar gezorgd en ze was ook altijd erg knuffelig. En nu ineens komt ze niet meer thuis. Wat denken jullie dat de reden zou kunnen zijn?
Boepie, misschien krijgt ze ergens anders te eten de laatste tijd... Schijnt dat katten dan nog wel eens een nieuw huis willen aannemen...

Vraagje: Hoe kun je zien of je katten echt vechten of alleen maar stoeien?
Biebeltje, vind ik soms lastig om in te schatten. Maar grommen en platte oren wijzen op écht vechten.
quote:wen schreef op 21 september 2008 @ 10:44:

Beetje jammer Martie, want die mensen in de buurt kunnen ook een kitten uit het asiel halen... dat betekent dat er drie tot zes lieve kittens in het asiel achter de tralies blijven zitten omdat jij zo graag een nestje wilt.

Je kunt je ook opgeven als pleegouder voor een nestje kittens uit het asiel, dan heb je wel de lol van een nestje kleintjes, zonder dat er nog meer katten bijkomen.

En vergeet ook niet de risico's voor je eigen kat: niet elke poes komt goed door de bevalling heen, zeker als ze nog jong is, er liggen ziektes op de loer als de kat gedekt wordt enz.Ik vind de toon wel errug belerend. Ik vraag naar de kattenpil en vervolgens krijg ik min of meer een oordeel over mijn "kittenwens." Pfff
Je zult hier niet veel mensen tegenkomen die zeggen dat je een nestje moet nemen. Een aantal mensen hier heeft katten die van de straat komen, zwervend zijn aan komen lopen en sommigen ( waaronder ik) houden zich bezig met de opvang van (zwerf)kittens.

Als je weet hoeveel ellende er is ( overvolle asiels) en hoeveel katten geen thuis hebben en op straat moeten leven omdat mensen zo makkelijk denken over het nemen van een nestje dan ga je er anders over denken.

Ik raad je trouwens af om je kat de pil te geven. De pil vormt een risico voor een poes vanwege grotere kans op tumoren, baarmoederontsteking. Een poes kan vruchtbaar zijn vanaf zo'n 7 maanden. Let dus op als je nog niet wilt dat ze zwanger wordt. Een krolse poes houd je maar heel moeilijk binnen.

Als je dit belerend vindt, jammer maar ik vind het echt een slecht idee om gewoon even een nestje te nemen omdat het zo leuk is.
De pil is inderdaad niet zo geweldig goed voor poezen. Ik snap annetd en anderen wel, elk jaar worden er heel veel kittens geboren die niet of heel moeilijk een huisje vinden. Het is makkelijk om van te voren te denken dat er in je omgeving meer dan genoeg kittenfans zijn, in de praktijk is dat lang niet altijd zo. Ben jij er 100% zeker van dat je de kittens een superhuis kan bieden, sja... de keus ligt uiteindelijk bij jou. Maar kan me de felheid ook wel voorstellen van mensen als je inderdaad ziet hoe vol asiels zitten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven