Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1226 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Heb je volledig gelijk in!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp nu waarom het oranje tuig 20€ goedkoper was..onze heidebij lijkt wel een wegwerker 🤣:

https://i.postimg.cc/KjXHwK5x/7-F14-E66 ... D77-B8.jpg

Nou ja, dalijk in herfst/winter wel fijn, goed zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
18-08-2022 14:38
Moonenz, schitterend. Logisch dat jullie een schare fans opduikelen.

En wat ontzettend naar dat Spaanse zo ziek is. Dat zal naast de letterlijke kosten ook veel kopzorg en slaap kosten.

Heeft hier iedereen een dierenverzekering?
Ik had die voor vorige hond en ontdekte dat veel deels of niet vergoed werd. Nu hebben we die niet voor Blijerd, echter hij heeft wel zijn eigen spaarpotje. Maar elke keer een bezoek aan DA en die rekening is weer een stuk lichter.
Misschien toch verstandig, zo ‘n verzekering?

Ik spaar elke maand zelf 25€ voor heidebij. Bij een verzekering is veel uitgesloten of moet je een deel alsnog zelf betalen..We kunnen de inentingen etc nu allemaal makkelijk betalen, hondentraining/speuren ook dus het spaarpotje blijft lekker staan in de hoop dat we het nooit nodig hebben.

En het hangt ook nog van het soort hond af. Kennissen hadden een aantal jaar geleden een Berner Sennenhond. Die was amper te verzekeren omdat ze van een gemiddelde levensverwachting van 3-4 jaar uit gingen :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Tover-Feetje: wat naar, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

Misschien even een hart onder de riem: het hondje van mijn oma had cushing en is daar ruim 13 jaar mee geworden. En dat met de kennis en medicijnen van 20 jaar geleden.
Schorpio28 schreef:
18-08-2022 17:37
Ik begrijp nu waarom het oranje tuig 20€ goedkoper was..onze heidebij lijkt wel een wegwerker 🤣:

https://i.postimg.cc/KjXHwK5x/7-F14-E66 ... D77-B8.jpg

Nou ja, dalijk in herfst/winter wel fijn, goed zichtbaar.
Hahaha, maareh……heidebei is hipper dan hip!
Blijerd heeft die legergroene, en dan niet de felle die in het rijtje stond bij de link, maar een echt ingetogen legergroene. Op dat moment waren er geen hippe felle kleuren. En ik wilde wat anders dan zwart.
Maar het tuig zelf is echt heel fijn. Geen snijdende randen of drukplekken, verdeling van druk mooi gelijkmatig.
Maar Blijerd is een heel ander formaat als heidebij. Waar heidebij lijkt op Asterix vertoont Blijerd meer gelijkenis met Obelix.

Ik vind heidebij er echt niet minder knap door.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 18-08-2022 18:03
8.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
18-08-2022 18:00
Hahaha, maareh……heidebei is hipper dan hip!

Maar het tuig zelf is echt heel fijn. Geen snijdende randen of drukplekken, verdeling van druk mooi gelijkmatig.

Ik vind heidebij er echt niet minder knap door.

Ja, het tuig ziet er qua materiaal/afwerking goed uit, geen snijdende banden inderdaad. En de pasvorm is perfect! Nogmaals dank voor de tip!

Asterix en Obelisk, vast ook leuk samen.
Een van haar beste vriendjes is een Pommeriaantje van amper 4 kilo..dan noemen we ze altijd mini & maxi 😂
schorpio28 wijzigde dit bericht op 18-08-2022 18:06
15.77% gewijzigd
Schorpio28 schreef:
18-08-2022 18:03
Ja, het tuig ziet er qua materiaal/afwerking goed uit, geen snijdende banden inderdaad. En de pasvorm is perfect! Nogmaals dank voor de tip!
Ik had mijn berichtje nog wat aangepast.

Fijn dat je blij bent met de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi harnas.
Heidebrij valt zo goed op

Kruimeltje sleept al het speelgoed mee naar buiten en heeft ook alles van witje maar ingepikt
Af en toe staan ze elk aan een kant aan een speeltje te trekken

Afbeelding

Morgen gaat logeerhond (papa witje) weer naar huis.
Denk dat hij helemaal bij moet komen.
Kruimeltje vind hem het einde en staat regelmatig voor hem om te proberen of hij wil spelen.
Maar hij vind het 3x niks dat ze dat doet en zoekt dan maar weer ergens een rustig plekje op
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Schorpio28, ik vind het tuigje bij heidebij prachtig staan :heart:
Ik hou van die felle kleuren en overweeg nu stiekem of ik voor nakomertje ook zo'n tuigje ga bestellen (die heeft dezelfde kleuren als jouw heidebij).
Een kennis van mij heeft ook een hond met cushing dus ik weet dat, mits de medicatie goed ingesteld kan worden, het onder controle te houden is.
Ergens "hoop" ik nu dat het cushing is omdat er dan nog behandeling mogelijk is.
Alle tekenen wijzen daar wel op maar het moet 100% zeker zijn voordat er begonnen mag worden met de medicatie.
Mocht het namelijk toch geen cushing zijn zou de medicatie volgens de dierenarts haar dood betekenen.
Maar er is wel enige haast bij aangezien spaanse al 13 jaar is.

Mijn honden zijn niet verzekerd.
Ik heb (ooit) de voor- en nadelen bekeken en aan de hand daarvan besloten om het niet te doen.
Waar mij tegenstond was dat veel erfelijke aandoeningen zijn uitgesloten en/of er zit een maximum aan de vergoeding.
Nu heb ik natuurlijk ook "geluk" gehad met mijn honden qua gezondheid, had ik in het verleden een chronisch zieke hond gehad was de keuze misschien anders geweest.
Ik kan me dus zeker voorstellen dat jij blij bent met je verzekering @NummerZoveel want buiten dat puberpup de pech van allergieën heeft kost zijn formaatje sowieso al extra als er op basis van gewicht of formaat behandeld moet worden.

Wat een plaatje mama-Inge :flirting:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook geen verzekering (meer). Herderinnetje had dat wel. Zes jaar lang geen beroep op gedaan en toen Herderinnetje last van eczeem kreeg, was dat ineens een ‘typische herdersaandoening’ en uitgesloten want ‘erfelijk’. En wel zes jaar aan maandelijkse premie betaald wat ik dus net zo goed uit het raam had kunnen strooien. Hydro-therapie werd één sessie van vergoed en de rest kon ik zelf betalen want ‘HD was niet uitgesloten’ (kon nota bene nog de stamboom met testgegevens overleggen: HD-vrij).

Voor oude bes hebben we vanaf kleine ukkepuk aan een maandbedrag opzij gezet. Dat potje van hem is nooit leeg geraakt (na overlijden en crematie stond er nog 7500,-). Dat is nu het potje van jongedame. Jongedame is een brekebeentje. Eerst dat gedoe met een losgetrokken nageltje, toen dat netvlies dat beschadigd was door het rennen in struiken/hoog gras en op vakantie zaten we bij een Italiaanse dierenarts omdat ze als een kat met een wesp had zitten ‘spelen’ die haar toen in haar poot had gestoken. Liep ze ineens voorbij op drie pootjes. Maar gezondheidtechnisch zelf: sterk gebit, geen aanlegfouten. Alleen lomp en een pechvogel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik vind het wegwerkersoutfit van Heidebij schattig. Sowieso niet verkeerd als het tuigje de zichtbaarheid verhoogt. Daar zoek ik de tuigjes van jongedame ook op uit. Ze is al zo laag bij de grond dat mensen haar echt niet zien en met haar vachtkleur is ze in het donker helemaal niet te zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben hetzelfde tuigje voor onze Puberpup. Helaas wel in saai zwart want dat was toen de enige verkrijgbare kleur in zijn maat. Als ik er nu eentje zou moeten kopen dan zou ik ook voor zo’n leuk fel kleurtje gaan (want Puberpup valt natuurlijk ook niet zo op ;-D ). Maar het is inderdaad echt een heel fijn tuigje. :D

@ToverFeetje, echt alles gaat op gewicht. Mijn vriendin heeft een hondje met allergie en die hond weegt ca 20% van Puberpup zijn gewicht, en haar maandelijkse rekening voor medicatie is dus ook echt zo’n 20% van de mijne.

@Mama-Inge, ik kan me voorstellen dat die arme vader dat jonge grut heel vermoeiend vindt. Wel goed dat hij dan gewoon een rustig plekje opzoekt, alhoewel een waarschuwing misschien ook wel goed zou zijn voor die dondersteen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat van die correctie zeggen wij ook elke keer.
Maar dat zit niet in zijn aard.
Hij loopt weg voor dat soort dingen.
Hij was het pispaaltje in de roedel van de fokster, vandaar dat hij herplaatst is bij een vriendin van me

Gisteren met de 3 honden naar het veld geweest en ze hebben het er even van genomen
Moesten hun overtollige energie kwijt na die warme dagen.
Witje is toen ook nog even de sloot in gedoken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon meer een lover dan een fighter, die papa Witje
Nee heb je, ja kun je krijgen
Blijerd is de eerste 9 weken bij zijn papa en mama opgegroeid. Mama verzorgde de kinderen, corrigeerde en voedde op.
Papa was de man die op zondag het vlees kwam snijden.
Hij was er voortdurend, maar hij vond dat kleine grut de eerste weken eng. Kon niets met die wurmpjes. Pas toen ze wat sterker en steviger waren pakte hij zijn rol en werd er gestoeid en geravot.
Ik val met de deur in huis…..ik maak me zorgen om Iones.
Ik heb via via via via een oproepje gedaan in het paardentopic. Daar zou men via Facebook contact hebben met elkaar. En via Facebook wilde men Iones vragen even langs te wippen om een teken van leven te geven.
Tot op heden nog geen teken. Hier, of in dat andere topic.

Iones…..als je meeleest……….zwaai dan even!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
20-08-2022 15:07
Ik val met de deur in huis…..ik maak me zorgen om Iones.
Ik heb via via via via een oproepje gedaan in het paardentopic. Daar zou men via Facebook contact hebben met elkaar. En via Facebook wilde men Iones vragen even langs te wippen om een teken van leven te geven.
Tot op heden nog geen teken. Hier, of in dat andere topic.

Iones…..als je meeleest……….zwaai dan even!
Misschien is ze klaar met dit forum?
Ik vraag mij ook af hoe het met de Mechelaartjes en hun baasjes gaat maar ja.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh ja, dat kan. Ik ben ook wel eens klaar met het forum.
En dat is ook prima.
Het is zo abrupt en zonder enig voorteken, waardoor ik aan haar blijf denken.

Veranderling schrijft (of schreef) geloof ik nu mee onder een andere naam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sta al een week versteld van dokus. Hij heeft door dat hij ziek wordt van wespensteken. Bij de sporadische wespen hier in de tent wandelt hij steevast naar buiten. Hier ben ik zo blij mee. Zeker omdat er geen epi pen te krijgen is. Gewoon heel rustig weg wezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begrijp je gevoel hoor, Ttroeteltje, Iones was zo’n trouwe schrijfster. Ik zou ook graag weten hoe het met haar gaat.

@lemoos, leuk gevonden, geen fighter maar een lover :flirting:

@redhead, dat is zeker een geluk zeg! Mijn vader had een hond die alleen maar bozer werd bij elke prik. Hoevaak zij wel niet op de hondenEHBO hebben gezeten omdat hij er alweer eentje opvrat… :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Je gelooft het niet hè maar zojuist op de parkeerplaats (grote vlek asfalt, vol in de zon zonder enige schaduw want industrieterrein) zo’n achterlijk wijf in een afgetrapte landrover die d’r Bordeaux dog in de auto liet zitten. Een raampje op een klein kiertje met 34 graden…
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
23-08-2022 18:04
Je gelooft het niet hè maar zojuist op de parkeerplaats (grote vlek asfalt, vol in de zon zonder enige schaduw want industrieterrein) zo’n achterlijk wijf in een afgetrapte landrover die d’r Bordeaux dog in de auto liet zitten. Een raampje op een klein kiertje met 34 graden…
Nee!
Alle reacties Link kopieren Quote
:-o :"-(
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren Quote
Ttroeteltje schreef:
23-08-2022 18:12
Nee!
Ja echt. Ook zo’n prototype huppelk*t weer. Zo’n ‘meisje’ van eind dertig met oma brilmontuur, de ‘pineapple’ knot op de kop en de ‘laatste’ Tiktok make-up shizzle (lees: wat in 2015 hip en happening was).
En kwaad dat ze was dat we die hond eruit hadden gehaald. Ik kwam aangereden om boodschappen te doen met zoon. Een nogal ruig uitziende man kwam op ons afrennen met ‘mevrouw! Mevrouw!’. Hij had zoon nodig om de autodeur open te maken aangezien hij van die dunne Biafra-armpjes heeft. Die man zoon anderhalve meter opgetild zodat hij door het open kiertje aan de deurhendel kwam en zo de deur kon openmaken.

Hond was half gekookt zeg, kwam als een mak schaap die auto uit gerold en vloog op het water af dat die man al geregeld had. Het was dat die man zelf in de auto zat te wachten op zijn vriendin en die hond nog rechtop had zien zitten. Ik had niet eens gezien dat er een hond in die auto zat (en ja, ik stond wel even op mijn tenen te kijken of er wel een hond in zat want die vent had net zo goed mijn kind kunnen inzetten voor een autokraak :-)).

Ik trok gelijk mijn telefoon en vroeg of ze liever had gehad dat ik ‘r op Twitter had gegooid met kenteken zichtbaar in beeld. Toen dampte ze snel af. Die man ging haar toch rapporteren bij de politie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Gelukkig is de hond uit de auto gehaald.
Was je niet bang dat de arm van zoon het had moeten verduren?
Of was de hond echt ver heen en zat deze eerst rechtop en zag die ruige man hem omkiepen?

Ik vind dat politiebezoek heel verstandig! Wat denkt zo iemand om zijn hond achter te laten in de auto bij die temperatuur en dan ook nog boos te worden. Ze mag blij zijn dat jullie die hond hebben geholpen. Arme hond!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven