Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1935 berichten
En hier weer verder!
Even een vraag. Wij hebben een spaanse hond. Keurig hier geregistreerd en gechipt. De Nederlandse ook hier geregistreerd en nu lees ik dat dat chipnummer anders is? Dat maakt toch niet uit als je het nr. Omgezet hebt, ook al is de chip in Nederland geplaatst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Redhead70 schreef:
17-08-2025 16:49
Even een vraag. Wij hebben een spaanse hond. Keurig hier geregistreerd en gechipt. De Nederlandse ook hier geregistreerd en nu lees ik dat dat chipnummer anders is? Dat maakt toch niet uit als je het nr. Omgezet hebt, ook al is de chip in Nederland geplaatst?
Nee dat maakt niet uit. Een chip is eenmalig en elk land heeft zo zijn eigen nummers. Er is onderscheid in chipnummer gezet door dierenarts of door het stamboek van betreffende land. Als de chip staat geregistreerd op jouw naam en adres dan is het goed.
kataravrouw schreef:
17-08-2025 17:39
Nee dat maakt niet uit. Een chip is eenmalig en elk land heeft zo zijn eigen nummers. Er is onderscheid in chipnummer gezet door dierenarts of door het stamboek van betreffende land. Als de chip staat geregistreerd op jouw naam en adres dan is het goed.
Dank je wel. Ja gewoon op mijn naam en adres en tel nr. Ik kreeg het wat benauwd door dat aansprakelijkheid topic.
Zou wat zijn anders. Jongedame heeft een Spaanse chip en ook een Spaans dierenpaspoort. Gevuld met stempels uit Spanje, Nederland, Frankrijk en Italië :)

Werd dit jaar voor het eerst naar gevraagd in Zwitserland bij de grensovergang (steekproef), na het standaard riedeltje van autopapieren en id’s. I’ve never seen a ….mestiza. What a cute dog’ :P. Heb maar niet uitgelegd wat dat mestiza betekende.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Afbeelding

Pret op de glijbaan
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Die groeien als kool! Wat een leuke foto.

Mijn herderinnetje vond het zalig om ‘s avonds als de lokale speeltuin leeg was, de glijbaan op te rennen en zichzelf er dan vanaf te laten glijden als een slappe vaatdoek. Kon ze wel een uur aan een stuk doen als je haar liet begaan. Om vervolgens als een gestrande zeekoe zichzelf door het zand te sleuren.
Superlief Mama inge!

Die kop nadat ze de kussens weer overhoop heeft gekeild...

Afbeelding
Afbeelding

De waakhonden... Na het maken van deze foto vannacht kwam er een auto van de parkeerplaats ertegenover waar net mensen ingestapt waren. Ziet ons, stopt ineens midden in de afslag, bijrijder stapt uit en begint schuin over te steken op ons aflopend. 1 blaffende en 1 grommende hond. Steekt weer schuin terug over alsof ie aan de overkant gaat lopen en is ineens verdwenen. Vage situatie.
Moonenz5 schreef:
29-09-2025 13:58
Afbeelding

De waakhonden... Na het maken van deze foto vannacht kwam er een auto van de parkeerplaats ertegenover waar net mensen ingestapt waren. Ziet ons, stopt ineens midden in de afslag, bijrijder stapt uit en begint schuin over te steken op ons aflopend. 1 blaffende en 1 grommende hond. Steekt weer schuin terug over alsof ie aan de overkant gaat lopen en is ineens verdwenen. Vage situatie.
Denk dat ze het dan goed hadden ingeschat om te blaffen en grommen.
Soms heb je van die gladiolen die het ‘niet nemen’ als je hond hen ziet als mogelijke dreiging en dan even extra op de hond af komen lopen. Met herderinnetje vaker gehad (maar na één commando ‘waak’ en de snelheid waarmee herderinnetje luisterde liet de meesten zich toch bedenken). Met jongedame vorig jaar een keer. En die kereltjes ook nog een bek hè. Met hun ‘hodeeh’. Tegenover een hondje formaat cavia. Ik zei toen: ‘Oh, maar je hoeft ook helemaal niet bang voor dit hondje te zijn hoor, ze waarschuwt jullie juist voor diegene die haar riem vasthoudt’. Schijnbaar besloten ze dat ik toch nog een slagje gekker was dan zijzelf :proud:

Ze staan er wel heel lief en pluizig op. Zelfs als ze zouden blaffen en grommen zou ik nog een ‘aaawwww wat lief’ eruit gooien :-)
Onze jong volwassen pipo vond de regen tot nu toe erg vermakelijk, regen kent hij niet, dus dat werd een grote ronde en een zeiknatte bazin. Overmorgen naar de dierenarts dokus moet zijn entingen en pipo onderzoekje en dan castratie afspraak.
Afkoelen heeft gewerkt

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven