Viva’s hondenveldje deel drie

15-08-2022 19:55 1279 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En hier weer verder!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij zitten met een eigen big issue.
Blijerd was drie weken geleden met ons op vakantie en, geheel in tegenstelling tot vorig jaar aangezien hij toen wel alleen kon blijven, vertikte hij het om ook maar een seconde alleen in het vakantiehuis te blijven waar wij verbleven.
Hij heeft daar een deur kapot gekrabd en zelfs wanneer we kort het afval wegbrachten (1 minuut max.) blafte hij werkelijk alles bij elkaar.
Een uitstapje als gezin zat er dus echt niet in, we hebben ons bij alles moeten opsplitsen.
We balen hier enorm van, want bij aanschaf van Blijerd was een van onze verlangens hem mee te nemen op vakanties. Hij hoort erbij, dus we willen hem erbij. Maar blijkbaar accepteert hij het niet. We wisten niet wat ons overkwam, echt heel vervelend, maar eerlijk gezegd ook ergerlijk.

Partner wil hem nu voor de volgende vakantie aanmelden voor een hondenpension. Ik heb daar dus echt moeite mee en zit in een soort van rouw. Ik weet dat het heel stom en dom klinkt, maar dit is zo anders dan ik me onze gezamenlijke vakanties had voorgesteld. Ik zie in mijn hoofd het plaatje met hem samen voor me. Alles is op hem afgestemd, wij doen ons werkelijk alle moeite en nu verbruid hij het voor zichzelf (en voor ons).
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 01-09-2022 15:14
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat naar, Ttroeteltje.
Thuis gaat het wel goed als Blijerd alleen thuis is?

Wat verdrietig, Tover-Feetje. Hopelijk raakt Spaanse toch snel ingesteld qua medicatie en gaat het dan beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tover-Feetje :hug:

@Troeteltje, misschien lag het aan de locatie en voelde hij zich gewoon niet fijn op die plek? Ik zou nog eens een nachtje op een andere locatie proberen en kijken hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jongedame blijft ook nooit alleen in de vakantieaccommodatie. Uitstapjes zijn zo dat ze altijd mee kan gaan. Op een vreemde plek alleen laten, ik denk dat ze ook alles bijeen zou schreeuwen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Jongedame is van een formaat dat ze easy mee kan. Blijerd is van een formaat dat hij niet overal mee naartoe kan en mag. Nog los van de vraag of we hem er een plezier mee doen. Met hitte is hij liefst in schaduw en thuis.
We herkenden hem echt totaal niet zo. En we hebben er onze vakantie dus flink op aangepast toen we eenmaal ter plekke waren en dit ontdekten. Terwijl we de vakantie juist al zo hadden ingeregeld dat hij er volop van had kunnen genieten. Nog meer dan vorig jaar. En we zijn geen gekke vakantiegangers, die voortdurend van huis zijn. Helemaal niet zelfs. Maar een keer sightseeing in de omgeving met historie en cultuur snuiven en wel enkele keren uit eten. Dus steeds hele korte tripjes en niet eens elke dag.
Hij was het er niet mee eens en maakte dat pijnlijk duidelijk. Blijerd transformeerde in een psychopatische krankzinnige huilerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zou ik hem niet meer meenemen op een combi-vakantie. Dat is voor niemand leuk zo. Alleen op wandel- en watervakanties (als jullie dat doen).

Met oude bes wisselden we elkaar af als hij ergens niet mee naar binnen mocht. Oude bes kende eigenlijk alleen Italië en doorreislanden en in Italië bestaan regels alleen op papier. In Frankrijk werd spastisch gedaan over de helft van zijn ‘roots’ dus dat land hebben we heel lang links laten liggen.

Maar idd is een pockethond makkelijker en als je desgevraagd de hond op de arm kunt houden kom je ook wel de meeste musea binnen. In Italië dan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh en vergat ik nog helemaal:

In Italie zaten we met oude bes altijd in zo’n agriturismo in Toscane waar de verhuurder ook ergens op dat landgoed woonde. Tegen een kleine meerprijs was er dan ook een ‘dogsitter’. Als oude bes goed kon opschieten met de eigen honden dan maakten ze daar een leuk prijsje van want dan scharrelde hij effectief gewoon mee in de eigen kudde.

Maar dan moet Italië je ding zijn. Collega had soortgelijk arrangement in Schotland deze vakantie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
01-09-2022 12:59
Jongedame blijft ook nooit alleen in de vakantieaccommodatie. Uitstapjes zijn zo dat ze altijd mee kan gaan. Op een vreemde plek alleen laten, ik denk dat ze ook alles bijeen zou schreeuwen.

Hier idem. Heidebij gaat dus 1x per jaar niet mee op vakantie (we willen dalijk ook 1x per jaar weer een verre reis gaan maken en dan is mee sowieso geen optie). Daarnaast gaan we vaak nog 1 week in het voorjaar en - week in het najaar; die worden op haar afgestemd en dan gaat ze altijd mee. Wat wel scheelt is dat wij goede opvang in de familie hebben, waar ze is en met de andere honden meeloopt/doet als wij er niet zijn. Dat hebben we al zo afgesproken toen Heidebij kwam. Met een pension zou ik gevoelsmatig ook iets meer moeite hebben, maar vaak mogen ze daar van tevoren wel een paar keer “wennen”. Dan weet je hoe dat gaat en ga je zelf ook rustiger op vakantie.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tover-Feetje :hug:

Ik ben afgelopen maand ook met Floof een weekendje weg geweest en heb haar ook overal mee naartoe genomen. Nu ben ik toen ook eigenlijk voor haar dat weekendje weg geweest en is zij ook wel van formaat dat zij makkelijk mee kan. In de toekomst ben ik van plan om maximaal 1 keer per jaar zonder haar op vakantie te gaan. Maar het liefst neem ik haar overal mee naartoe.
Het niet meenemen daar moet ik gewoon aan wennen. Ik zag het anders voor me, maar er zijn uiteraard veel ergere dingen.
Ben gewoon verliefd op hem. Dus ja…….. :flirting:
Dames, mijn ochtend begon heel vroeg.

Lange wandeling met Blijerd, daarna op de mountainbike door het weiland gecrosst en vervolgens nog wat rek en strekoefeningen gedaan.
Blijerd blij, ik blij, en nu gaan we gezellig bil aan bil een tukje doen.

Goodmorningggggggggggggg! :hello:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oef, goedemorgen troeteltje
Dat is al wel heel actief op de vroege ochtend

Hier is kruimeltje al in de speelstand
Witje kan dat op dit tijdstip nog niet zo waarderen, die is aan het mopperen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Wij zijn vroege vogels, dus op zich is het niet zo heel raar. Maar vanochtend was er wel wat extra activiteit, dat klopt.

Kruimeltje past in ons huishouden. Mopperende Witje denkt….WTF, laat me slapuh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu we kruimeltje hier on huis hebben ben ik elke dag om half 7 wakker
Op zich ook mooi op tijd.
Maar de nachten breken me wat op, afgelopen nacht was man eruit om kruimeltje buiten te laten maar hij deed het licht aan en was niet echt zachtjes aan het doen, dus was ik ook wakker

Witje haar tijd is ongeveer een uur tot anderhalf uur later, die heeft om half 7 nog geen zin in spelen
En sowieso vond ze het toch wel lastig dat kruimeltje zoveel energie en aandacht vreet.
Al kan ze ook heel leuk met kruimeltje spelen en wil ze haar ook beschermen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Dat begrijp ik.
Voor Witje is er veel veranderd met de komst van Kruimeltje. Ook voor jullie.
Overdag een tukje doen op de bank met zijn allen misschien een optie.

Hier is Blijerd klaar voor de dag wanneer ik de woonkamer inloop. Dan komt er een zwart wit gevaarte op me afgestormd dat zich om mij heen kronkelt. Eerst op de grond ravotten en dan zijn ontbijt en vervolgens door naar buiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de nachten met Floof ook het zwaarste en deed wanneer dit kon idd een middag dutje. Gelukkig is het maar tijdelijk.

Floof is er ook altijd helemaal klaar voor als ik de woonkamer inloop. Dan rent ze rondjes om me heen, pakt een speeltje en rent naar de voordeur om te gaan wandelen. Na het wandelen geef ik haar eten en daarna valt ze weer als een blok in slaap.

Mevrouw is nu in de puberteit en vind weer alles heel spannend. Wat wandelen weer een uitdaging maakt
Iemand ervaring met Dierapotheker.NL?
Wil er wat bestellen dat daar de helft kost van wat het bij DA kost. (Ontworming).
Floof, leuke naam!
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen ervaring met Dierenapotheker Ttroeteltje.
Ik bestel wel regelmatig bij Medpets.nl en heb daar goede ervaringen mee, wellicht hebben ze daar de ontworming ook voor een schappelijke prijs?
Heeft blijerd thuis ook problemen met alleen blijven of was het alleen in het vakantiehuis?
Als hij thuis goed alleen kan blijven is het misschien even een fase dat hij het nu moeilijk vond.
Hoe oud is blijerd nu?
Rond de 9 maanden, 14 maanden en 18 maanden zijn er nog angstfases misschien viel dat net samen met je vakantie.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik hem eens uit logeren doen, kan hij wennen aan andere huizen en jullie afwezigheid.
Je gevoel van "rouw" herken ik wel maar je hond naar een pension brengen maakt je echt geen slecht baasje hoor (zeg ik die nergens naartoe gaat omdat ze haar honden niet achter kan laten :biggrin: )

Mama-Inge, pups zijn heel schattig maar ooooh zo vermoeiend :whistle:
Ik tref regelmatig mensen met de puppie-blues die al huilend vertellen hoe het tegenvalt om met zo'n kleine piranha alles in goede banen te leiden.
Het is een faaaasuh ;)

Een pockethond is vaak wel handig Lemoos en ik heb het idee dat Maex ook een draagzak formaatje heeft.
Als ze lastig zijn kun je ze gewoon in je binnenzak proppen :proud:
Dat zal met het pockethondje van NummerZoveel niet meevallen :A:

Inmiddels is Spaanse weer aanzienlijk opgeknapt.
Ik heb de dosering van de medicatie gehalveerd en heb het idee dat het daarmee beter gaat.
De symptomen van afgelopen week wezen richting Addison, de tegenhanger van Cushing, wat kan betekenen dat ze een overdosering aan medicatie kreeg.
Het advies "om het een dagje aan te kijken" vond ik stom dus ik trek (zoals ik meestal doe) mijn eigen plan :A:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed nieuws dat Spaanse weer opkrabbelt! Hopelijk zet het herstel goed door. Wel gedurfd Tover-Feetje qua medicatie. Maar volgens mij weet jij er ook wat meer vanaf toch?

@ttroeteltje: geen ervaring met die site. Wel met medpets en daar ben ik tevreden over.

Jongedame had vandaag haar eerste vechtpartij waarbij zij de eerste lel uitdeelde. Ze speelt wel vaker met de honden van een mevrouw die allemaal zielige honden uit Spanje opvangt. Van die afgedankte jachthonden zoals Galgo’s en andere windhondachtigen. Jongedame heeft ook wat whippetachtigs met die sprietige (in verhouding) lange pootjes en brede borstkas met iele taille. Ze verliest het altijd met rennen natuurlijk maar ze vindt het wel leuk. Die honden zijn ook allemaal wat schuwer en voorzichtiger, net als jongedame.
Vanmiddag had die mevrouw een van de nieuwste ‘zielige honden’ meegenomen. Jongedame had er wel vaker aan gesnuffeld en vandaag mocht de hond voor het eerst van de lijn. Alles goed en wel totdat jongedame ging liggen uit hijgen. De galgo in kwestie porde met zijn poot aan haar want ze deed niet leuk meer rennen. En bam! Als een hondsdolle vleermuis sprong ze op en greep de galgo in de nek. Ze klemde zich met al haar pootjes aan dat dier en ik heb haar er echt vanaf moeten wrikken. Godzijdank dragen die honden van die vrouw allemaal van die brede leren halsbanden. Maar het borduurwerk op die halsband had jongedame gesloopt, die kleine Spaanse furie. Dus die halsband maar gelijk vergoed.

En een instant ego dat ze had op de weg naar huis, ze leek wel te groeien met de minuut. Thuisgekomen zag ik dat ze een klein krasje op haar buik had van dat porren, wellicht dat die kras de trigger was. Want normaal duikt ze ineen en gaat ze gewoon heel hard piepen als ze bang is/iets eng vindt.

En nu melkt ze het helemaal uit bij de baas. Die sinds de Gremlintransformatie met haar op de arm hand loopt in huis, mompelend ‘Ocharme…’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Blijerd is nu 19/20 maanden.
Op vakantieadres was hij onrustiger, minder knuffelig, anders.
Hij is heel erg gericht op ons. Hij is in huis een soort schaduw. Waar wij zijn daar is ook hij. Thuis is hij wel relaxt en ontspannen. Dat is de plek die hij kent en waar hij zich fijn voelt. Dat merkten we ook toen we thuiskwamen, hij transformeerde gelukkig naar de hond zoals we hem kennen. En thuis kan hij alleen blijven. Daar heeft hij zijn koele stenen vloer, dat is zijn veilige haven denk ik.
Zou het idd een fase zijn van onzekerheid en angst. Wie weet. We gaan in ieder geval een pension eens uitproberen, is hoe dan ook altijd goed denk ik. En idd, dat hoeft geen ramp te zijn. Ik heb een pension uitgezocht dat ik ga benaderen voor een kennismaking. Gaan we het gewoon eens plannen zonder dat we weggaan. Ik had een pension op het oog waar een nacht was gereserveerd een tijdje geleden, echter dat ging niet door omdat we allemaal Corona hadden. Meneer had toen een chemische castratie. Die is nu uitgewerkt en die pensionhouder wenst enkel gecastreerde reuen. Dus die optie is nu vervallen vooralsnog.
Ik moet heel erg wennen aan het idee dat hij dan toch niet meegaat op vakantie.

Ik heb nu besteld bij Dierenapotheker, ik laat jullie weten hoe het bevalt. Scheelde echt de helft in kosten.

Blij dat Spaanse goed reageert op jouw aangepaste dosering…..je eigen gevoel volgen is soms toch het beste he? Net zoals met kinderen.

Jongedame is een driftkikker….hoewel…….eigenlijk juist niet, maar soms is ze assertief. Of is het agressief volgens het topic leg het me eens uit? :idee:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn dat het weer wat beter met Spaanse gaat!

Floof is denk ik wel wat groter dan Jongedame, maar nog klein genoeg om haar op te tillen als ze bang is voor de boom/steen/struik/prullenbak tijdens de wandelingen.

Ik ben benieuwd hoe de kennismaking met het pensioen gaat bevallen Ttroeteltje. Ook heel begrijpelijk dat je aan het idee moet wennen om zonder Blijerd op vakantie te gaan. Toen ik zonder Floof op vakantie ging heb ik tranen met tuiten gehuild.

Vanochtend ging Floof helemaal uit haar plaat tegen een koningspoedel. Normaal gaat ze altijd zitten/liggen als we een andere hond tegen komen. Deze hond liep aan de overkant van de straat en mevrouw ging helemaal tekeer. Weet ook niet goed waar het vandaan kwam aangezien we deze hond nog nooit eerder tegen zijn gekomen.
Die ervaring heb ik met Blijerd ook. Er woont een Koningspoedel in de buurt en hij kan deze hond niet uitstaan. Ik vermoed dat het zijn hooghartige loopje en uitstraling zijn. Hij voelt zich volgens mij geïntimideerd. Er is nooit iets voorgevallen met de hond, ze hebben zelfs nooit aan elkaar gesnuffeld. Maar hij vliegt uit naar hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien dat het dat is. Ze vindt grotere onbekende honden altijd een beetje spannend, maar gaat dan altijd liggen totdat de hond voorbij is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat Spaanse opgeknapt is, hopelijk de juiste dosering te pakken en zet het zo door Tover-feetje.

Ik wil ruilen met op een koningspoedel reageren ;-D . Hier kwam ik de gezworen vijand van onderdeurtje tegen vanochtend, ben omgedraaid :facepalm: sinds ie d'r aanviel en ik achteruit in de berm lag durf ik het niet meer aan, vooral omdat onderdeurtje er vol tegenin gaat en ze minder dan de helft van die hond weegt.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven