Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-06-2022 17:36
Ja ik heb mijn moeder ook gezegd dat ze dus echt niet meer die twee alleen kan laten in het bijzijn van zoveel honden. Ik heb geen ogen in mijn rug. En ik durf er ook geen hand voor in het vuur te steken dat ze altijd naar mij luisteren want ik ben maar een soort secundair baasje, niet HET baasje.

Alhoewel ik dolkomische taferelen voor me zie op basis van je beschrijving, kan ik me best voorstellen dat je toch wel even pissig was. Moeders had natuurlijk best kunnen weten dat dit kon gebeuren. Niet leuk!
Alle reacties Link kopieren
Was ook sneu voor de retrieverman. Retriever zelf bleef heel kalm onder het gedoe (ging er maar bij zitten).

Is echt een blinde vlek van mijn moeder. Dat best veel mensen een herder toch wel spannend/eng kunnen vinden. En dat twee van dat soort hondenbeestjes die fors aan de maat zijn en schijnbaar synchroon zich voortbewegen, dat met een factor tien verergeren. En dat dit ook kan gelden voor mensen die zelf 24/7 met hun hond bezig zijn. Dat er een heel ander publiek rondloopt bij ‘hondenclub de kwispelstaartjes’ dan bij de kynologenvereniging ‘seek, sniff, destroy’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lemoos, mag ik je even tussendoor iets vragen dat off topic is?

Jij hebt toch een kind van 10 of 11 jaar? Ik las je ooit ergens schrijven dat je hem hebt laten inenten op eigen kosten tegen iets dat nog niet in het gangbare pakket zit? Kun je nog eens laten weten wat precies. Ik weet nog dat ik toen dacht dat ik dat ook wilde gaan navragen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker.

Zoon is 11 en valt dus buiten de boot met de vaccinaties voor meningokokken ACWYZ. Dat zou hij (bouwjaar 2010) pas op zijn vroegst krijgen met 14 jaar. Aangezien ik tot mijn nek dagelijks tussen de grootste risicogroep zit (pubers) heb ik hem laten vaccineren. Gewoon vaccin bestellen en afrekenen in de apotheek en door de huisarts laten zetten.

Het is heel zeldzaam om het te krijgen maar als ze het krijgen is het dodelijk. Ooit gewerkt op een school waar twee leerlingen zijn gestorven aan hersenvliesontsteking, binnen 18 uur, volkomen gezonde pubers. Ik was toen nog zo piep dat de GGD mij ook in het rijtje opnam om te laten vaccineren (uitbraak ‘gewone’ meningokokken).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Bedankt voor je reactie, heel blij met je snelle antwoord!
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan.

Bah (gezien dat andere topic) ik snap echt niet dat sommige lui een hond hebben en zichzelf ‘liefhebber’ noemen en dan zo… ja netter kan ik het niet zeggen… onnozel zijn m.b.t. honden en hondengedrag. Die mensen moeten geen dier van vlees en bloed nemen maar een Furby.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
15-06-2022 08:58
Mijn eigen hond was altijd een geweldige “judge of character”: Hij rook op een kilometer afstand al wat voor vlees hij in de kuip had.
Ik vind dit zo bijzonder hé, zou er dan toch een 'luchtje' aan stomme mensen zitten dat honden dit zo goed kunnen? Of zou het iets subtieler in de houding zijn of zo.
Alle reacties Link kopieren
Lemoos, gelukkig dat het net goed is afgelopen. En toch nog een mooi compliment voor oma.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-06-2022 21:41
Graag gedaan.

Bah (gezien dat andere topic) ik snap echt niet dat sommige lui een hond hebben en zichzelf ‘liefhebber’ noemen en dan zo… ja netter kan ik het niet zeggen… onnozel zijn m.b.t. honden en hondengedrag. Die mensen moeten geen dier van vlees en bloed nemen maar een Furby.

Eens.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
19-06-2022 21:59
Ik vind dit zo bijzonder hé, zou er dan toch een 'luchtje' aan stomme mensen zitten dat honden dit zo goed kunnen? Of zou het iets subtieler in de houding zijn of zo.

Ik denk dat er wel een luchtje zit aan angst, stress en spanning, en een inbreker oid zal waarschijnlijk wel dat luchtje bij zich dragen.

Meer algemene kwade intenties zijn vermoedelijk niet te ruiken. Dan zal het meer houding en gedrag zijn waar de hond op reageert, al dan niet in combinatie met houding en gedrag van de baas. Iemand mag mij bijvoorbeeld best begroeten met een omhelzing, maar alleen als ik ook enthousiast gedag zeg. Dreigt iemand in mijn persoonlijk ruimte te komen die ik niet zelf hartelijk begroet, dan staat de hond daar al tussenin voordat diegene de kans krijgt. Of de hond dan reageert op de bezoeker of op mijn reactie is lastig te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Sommige honden zijn expert in het lezen van de baas (herderinnetje was er zo eentje). Andere honden zijn daar veel autonomer in (oude bes liet het koud hoe ik reageerde op vreemdelingen, die vormde zijn eigen mening en week daar niet vanaf ongeacht mijn reactie).

En sommige honden zijn er niet echt betrouwbaar in (jongedame).

Soms denk ik ook dat honden reageren op de geur van de eigen hond die iemand heeft. Ik ben eigenlijk zelden tot ‘onbetrouwbaar’ of ‘eng’ bestempeld door andermans honden. Maar dat is misschien ook zo’n kip/ei verhaal, dat je als hondenbaas andermans hond ook beter kunt lezen en je gedrag daar dus al op aanpast.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
19-06-2022 22:34
Ik denk dat er wel een luchtje zit aan angst, stress en spanning, en een inbreker oid zal waarschijnlijk wel dat luchtje bij zich dragen.

Meer algemene kwade intenties zijn vermoedelijk niet te ruiken. Dan zal het meer houding en gedrag zijn waar de hond op reageert, al dan niet in combinatie met houding en gedrag van de baas. Iemand mag mij bijvoorbeeld best begroeten met een omhelzing, maar alleen als ik ook enthousiast gedag zeg. Dreigt iemand in mijn persoonlijk ruimte te komen die ik niet zelf hartelijk begroet, dan staat de hond daar al tussenin voordat diegene de kans krijgt. Of de hond dan reageert op de bezoeker of op mijn reactie is lastig te zeggen.
Interessant hé dat een hond soms dit soort subtiele dingen oppikt. Mijn vorige hond had een afkeer voor mensen waar ik aanvankelijk prima mee kon, maar vroeg of laat achter kwam dat ze helemaal niet zo leuk waren. Maar misschien is dat te ver gezocht en was dat toeval. Mijn huidige hond (lab) vindt iedereen leuk, daar heb ik wat dat betreft niks aan :-D
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
19-06-2022 23:45
Ik ben eigenlijk zelden tot ‘onbetrouwbaar’ of ‘eng’ bestempeld door andermans honden. Maar dat is misschien ook zo’n kip/ei verhaal, dat je als hondenbaas andermans hond ook beter kunt lezen en je gedrag daar dus al op aanpast.

Of je bent gewoon lief voor mens en dier, en dus is er geen reden om jou onbetrouwbaar of eng te vinden :P

Ik maak over het algemeen ook snel hondenvrienden. Maar er zijn ook wel hondjes waar ik echt helemaal niks mee heb. In mijn directe omgeving is er één zo’n hondje, en dat beestje negeert mij ook volledig. Ik vermoed dat het arme dier gewoon aanvoelt dat ik er helemaal niks aan vind. (Het zal best een lief beestje zijn hoor, maar er gaat echt helemaal niks vanuit).
Ik heb ook wel wat fans. Die mij heel leuk vinden en op mij afstormen. En dan hoor ik wel eens van hondenbaas dat ze normaal niet zo zijn. Dat ze eigenlijk de kat uit de boom kijken of weinig interesse tonen.
Maar ook ik heb honden die mij weinig doen. Die geef ik weinig tot geen aandacht.

Dat andere topic is er inderdaad weer een die -wij van het hondenveldje- zien, lezen en ons aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
20-06-2022 08:08
Interessant hé dat een hond soms dit soort subtiele dingen oppikt. Mijn vorige hond had een afkeer voor mensen waar ik aanvankelijk prima mee kon, maar vroeg of laat achter kwam dat ze helemaal niet zo leuk waren.

Dat was dus ook zo’n exemplaar die je blind kon vertrouwen op mensenkennis.

Maar misschien is dat te ver gezocht en was dat toeval.

Nee hoor, dat denk ik niet!

Mijn huidige hond (lab) vindt iedereen leuk, daar heb ik wat dat betreft niks aan :-D

Mijn huidige hond is ook zo’n exemplaar, hij vindt alle mensen leuk. Maar, hij komt ook weinig onbekend volk tegen. Het zou me niets verbazen als hij dat 6e zintuig toch blijkt te hebben als het er een keer op aan zou komen (of nee, eigenlijk zou het me verbazen als hij dat niet zou hebben)..

Hij heeft namelijk ook best scherpe waak-en verdedigingsinstincten. Zo mag mijn man bijvoorbeeld niet aan me zitten als ik nog slaap. Hij is dol op mijn man, speelt en knuffelt met hem, slaapt tegen hem aan. Maar ondertussen! Mijn man mag best tegen me praten als ik slaap, maar zodra er een hand mijn kant uit gaat om bijv even zacht aan mijn schouder te schudden, springt de hond ertussen. Dan kan de hond van ogenschijnlijk slapen naar verdedigen gaan binnen 0,00003 seconden.
Alle reacties Link kopieren
Vind je dat niet ergens een beetje eng NZ? Stel dat je onwel wordt en puberpup niemand toelaat bij jou? Of zou hij dan wel ‘piepen’ om hulp?

Ik ben eens tegen de vlakte gegaan tijdens wandelen met herderinnetje. Toen moest er iemand het halve dorp door sprinten om iemand uit mijn ouderlijk huis te halen want herderinnetje lag over mijn borstkas heen en liet niemand toe. Daar ben ik ook wel eens bang voor m.b.t. mijn moeder.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
20-06-2022 12:17
Vind je dat niet ergens een beetje eng NZ? Stel dat je onwel wordt en puberpup niemand toelaat bij jou? Of zou hij dan wel ‘piepen’ om hulp?
Ik weet echt niet wat hij dan zou doen. Mijn man kreeg vorig jaar een hartaanval en toen liet hij het ambulancepersoneel wel toe. Dat was natuurlijk wel een andere situatie, omdat het niet om mij ging en omdat ik er zelf bij was om hem te instrueren. Maar het geeft me wel goede hoop dat hij hulpverleners misschien wel toe zou laten. En zo niet, dan sterf ik een beschermde en liefdevolle dood :P
Nummer*Zoveel schreef:
20-06-2022 18:59
Ik weet echt niet wat hij dan zou doen. Mijn man kreeg vorig jaar een hartaanval en toen liet hij het ambulancepersoneel wel toe. Dat was natuurlijk wel een andere situatie, omdat het niet om mij ging en omdat ik er zelf bij was om hem te instrueren. Maar het geeft me wel goede hoop dat hij hulpverleners misschien wel toe zou laten. En zo niet, dan sterf ik een beschermde en liefdevolle dood :P
De verdrukkingsdood.
Alle reacties Link kopieren
Nee de knuffeldood :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-06-2022 18:34
Nee de knuffeldood :-)

Yep :proud: Dat zeg ik zelfs regelmatig tegen MrZoveel: “Mocht je me ooit levenloos aantreffen op bed, dan ben ik waarschijnlijk de knuffeldood gestorven”. Onze Puberpup kan knuffelen als geen ander, maar je moet er wel even goed bij op blijven letten, want anders is het knuffelen met gevaar voor eigen leven :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mij jou en puberpup altijd zo voor:

Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-06-2022 20:14
Ik stel mij jou en puberpup altijd zo voor:

Afbeelding
:rofl: Bijna. De hond op deze foto heeft respect voor persoonlijke ruimte, en daar doet Puberpup niet aan. ;-D
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Ik baal stiekem een beetje van de warmte, want Boef wil (logisch ook) niet of nauwelijks op schoot. :'-(

Net nog een kindje aan het huilen gemaakt tijdens de wandeling met Boef.
Er kwam een meisje van hooguit 2,5 aangewaggeld (haar ouders meters achter haar) en die liep met haar handjes zwaaiend en kirrend (naja, gillend) op hem af.
Hij zal haar hoogstwaarschijnlijk niks doen, maar je weet het nooit, dus ik hield haar een beetje bij hem vandaan (plaatste mezelf tussen hen in en zei tegen haar dat niet alle hondjes aaien leuk vinden).
Nou, ik was nog niet voorbij en ze begon me te huilen.. oeps.
Alle reacties Link kopieren
Lexeflex schreef:
22-06-2022 21:00
:rofl:

Ik baal stiekem een beetje van de warmte, want Boef wil (logisch ook) niet of nauwelijks op schoot. :'-(

Eerlijk is eerlijk, ik ben dol op de knuffels. Maar het is wel ook eens wat teveel van het goede. Een hond van 40 graden strak tegen je aangedrukt of bovenop je is bijvoorbeeld best warm. Heerlijk in de winter, maar met de huidige temperaturen…. :-$

Net nog een kindje aan het huilen gemaakt tijdens de wandeling met Boef.
Nou, ik was nog niet voorbij en ze begon me te huilen.. oeps.

Tsja, niet leuk voor dat meisje, maar toch liever dat zo’n kind dat dan van jou leert dan van de hond.
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo, maar ik vind het zo gezellig als ie op schoot ligt.
Toen ie van de week wel 'n uur met z'n kop op m'n voet lag, vond ik het ook niet echt lekker meer, zo warm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven