Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nummer*Zoveel schreef:
25-07-2021 07:54
Och Veranderling, wat een verdrietige post. Ik ga heel hard duimen dat het allemaal meevalt voor jouw man, en dat het bij een goede les blijft om dit soort dingen nooit meer uit te stellen. Sterkte ook voor jou :hug:

Ik heb geen PM van je ontvangen, maar aangezien het forum gewoon blijft bestaan hoop ik je hier snel weer te lezen met positief nieuws en nieuwe verhalen over Malimaatje :redrose:
Je hebt een pm.
veranderling, heb jij mijn pb ontvangen?
Vraag het even voor geval daar iets fout gaat. Ik vertrouw dat pb-en hier niet zo.

Verder val ik je niet lastig.

:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
25-07-2021 21:24
Je hebt een pm.

Ja, nu wel ontvangen en ook een PB terug gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Mama-Inge gefeliciteerd met Witje, nu wel op de juiste datum ;)

Ttroeteltje, leuk dat man en kind quality time hebben.
Vond blij ei het gezellig in het grote bed :-]

Nummer*Zoveel, is puberpup al wat bij gedraaid of zit je nog in zijn negeerzone :biggrin:
Dat zal je leren om zomaar zonder toestemming zonder hem op stap te gaan :whip:

Wat een raar verhaal apollos belt o_o
Misschien dachten ze dat iemand zijn knappe golden had achtergelaten?

Lemoos, ik ben benieuwd hoe jongedame het kajakken gaat vinden...

Glitterwolkje fijn dat spruitje het in de ren goed doet!

Veranderling, je hebt genoeg aan je hoofd dus mocht het met malimaatje even iets minder gaan ben ik van het motto "als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat" :rose:

Ik heb vandaag op het trainingsveld weer twee stortbuien op mijn hoofd gehad :"-(
Toe ik thuis kwam zei man, je hebt het gelukkig droog gehouden...hij had mijn verregent hoofd blijkbaar nog niet gezien :facepalm:
Bij man, 25 kilometer van het veld af, was het kurkdroog gebleven.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Oh dames,
ik ben vanochtend om 05.30 uur in het donker van de trap af gedonderd.
Inmiddels moet ik er best om lachen. Terugdenkende als beelddenker…….ik loop op de overloop, pak de eerste trede en poefffffffffff, een gerammel en gebonk……..benen de lucht in en de rest van mijn lijf juist de zwaartekracht zoekende naar beneden. Een aantal treden doorgeschoven. Arm over de zilveren afdekplaat bij de bovenste trede.
Ik ben nu bont en blauw, de adrenaline in mijn lijf maakte dat ik binnen no time weer rechtstond. Arm met koel water gekoeld. Ik zie er echt prachtig uit, net een kunstwerk.

De 2 afwezigen hebben zich weer tot ons gevoegd. Gisteravond was het een en al blijdschap, Blij Ei sprong nog hoger dan we gewend zijn van blijdschap.
Ze waren gisteren wezen Skydiven, zo ontzettend leuk! Met veel praatjes en grootse gebaren ben ik helemaal bijgepraat. Filmpjes gezien van hen in actie. Volgende keer doe ik mee.

Voor nu ga ik, ondanks arm, toch echt de fiets op.
Dat is even mijn moment, op de mountainbike het veld in. Alsof de wereld alleen van mij is.
En over een tijd, als dat mag ivm zijn ontwikkeling en na goed opbouwen, wil ik dat samen met Blijerd doen. Heerlijk samen genieten van ons stukje wereld.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:46
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Au troeteltje
Al denk ik dat het op jou reactie af te gaan zijn vooral de schrik geweest is.
Maar je zult er wel bont en blauw bij lopen, wel rustig aan hoor.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
@Ttroeteltje
Au! Ik hoop dat het meevalt, maar reken vooral morgen op spierpijn. Beterschap!

@Tover-Feetje
Ik kreeg zaterdagavond pas weer een knuffel. Tot die tijd was ik alleen goed voor eten, drinken, poepen en plassen :rofl:
De buien waren gister inderdaad heel erg lokaal, dus echt balen dat jij er net middenin stond!

Ik hou het even kort, want ik moet straks weer op pad voor werk. Nu is dat na een paar weken wel een vast patroon, dus ik hoop dat het me nu wel vergeven wordt. :P

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Auw Ttroeteltje, voel het een beetje dankzij die beschrijving :-)

Vandaag kwam ik erachter dat ik om de een of andere reden niet meer kan gillen. Ik wandelde gewoon met jongedame door de wijk terug van het bos. En ergens viel er een steiger ineens (zo eentje om op de eerste verdieping de kozijnen te kunnen schilderen) om. Ik zag die man al vliegen en slaakte dus een gil. Maar er kwam alleen ‘Hieeeeeeeh’ uit. Man kon zichzelf opvangen en riep nog ‘Alles in orde’ en bam die hele steiger kwam omlaag (gelukkig niet op hem).

Jongedame keek mij aan alsof ze wilde zeggen ‘Hold my beer, I’ve got this’ en begint toch te loeien als een drachtige koe die op het punt van werpen staat!

Die man heeft echt een engeltje op zijn schouder gehad. Zijn raam beneden helaas niet, daar kwam zo’n dwarsbalk (? Geen idee hoe het heet) dwars doorheen. Echt de halve wijk staat tegenwoordig vol met werkbusjes. Als iemand een schilder, stucadoor, vloerenlegger, tegelzetter, installateur of bouwkundige zoekt: hier zijn ze in het wild te vangen bij de bosjes momenteel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oef troeltje, dat klinkt wel pijnlijk. Hoe is het gegaan met het fietsen? Was het wel te doen?

Mama inge, wat leuk dat het kan! De mijne had zichzelf niet kunnen beheersen en erin gesprongen. Of zou gaan huilen alsof ik hem aan het martelen ben..

Lemoos o_o schrikken, gelukkig is het net goed gegaan. Jullie vullen elkaar aan, ;) plaatsvervangend gillen.


Sorry dat ik vaak niet reageer of zelf schrijf. Ik ben eigenlijk niet zo'n schrijver en over mijzelf hebben is lastig en op andere reageren vind ik ook lastig. Het is geen desintresse maar een knoop met mijzelf. Ik lees jullie graag en voel me in ieder geval, onderdeel van de 'groep'.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Je bent ook onderdeel van de groep. Iemand moet het geraaskal over al die guitige honden toch lezen :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Auw Ttroeteltje dat was waarschijnlijk wel een nieuw record om van de bovenverdieping af te komen.
Ik moet bekennen dat ik ook een beelddenker ben dus ik zie je gaan, sorry :hihi:
Buiten dat ik je natuurlijk sterkte met de plekken en spierpijn wens word ik wel getriggerd door de woorden "Ik zie er echt prachtig uit, net een kunstwerk"
Zou een fotootje tot de mogelijkheden behoren :photo: :biggrin:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
26-07-2021 21:32
Oef troeltje, dat klinkt wel pijnlijk. Hoe is het gegaan met het fietsen? Was het wel te doen?

Mama inge, wat leuk dat het kan! De mijne had zichzelf niet kunnen beheersen en erin gesprongen. Of zou gaan huilen alsof ik hem aan het martelen ben..

Lemoos o_o schrikken, gelukkig is het net goed gegaan. Jullie vullen elkaar aan, ;) plaatsvervangend gillen.


Sorry dat ik vaak niet reageer of zelf schrijf. Ik ben eigenlijk niet zo'n schrijver en over mijzelf hebben is lastig en op andere reageren vind ik ook lastig. Het is geen desintresse maar een knoop met mijzelf. Ik lees jullie graag en voel me in ieder geval, onderdeel van de 'groep'.

Ik zie je toch echt hier reageren en schrijven, die sorry is dus nergens nodig
voor ;-))
Een ieder heeft zijn eigen manier van wel of niet reageren en dat is toch prima!
Ik ben in real life helemaal geen mensen-mens
(vandaar misschien die 3 honden :idee: )
maar voel me hier ook onderdeel van een groep :heart:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Jullie zijn volgens mij meer avondmensen, wij zijn ochtendmensen.
Ik heb er al een fietstocht opzitten. Jullie liggen nu vast nog op één oor.

Hier geen spierpijn. Wel dus die blauwe arm, en gisteren voelde ik toen ik in de auto stapte wel dat mijn lichaam ook een klap had gemaakt bij het neerkomen op de treden. Dat voelde een beetje beurs. Maar al met al hoor je mij niet klagen.
Foto’s lukt niet. Ik heb een tijd geleden een foto van Blij Ei willen delen, maar dan moeten de foto’s ergens online staan. Ik doe niet aan FB en zo. En op een zakelijke netwerksite kan ik weliswaar foto’s uploaden, maar daar zou ik de plank geheel misslaan met privé foto’s.

Iedereen kent vast tijden van veel schrijven en minder schrijven. En waar de een zelfs over een grasspriet een blad vol krijgt geschreven, heeft een ander daar meer moeite mee. Niets mis mee toch.

Wij waren gisteren met Blijerd naar een heel kleinschalig terras. Eerste keer voor ons dit jaar. Dus voor hem eerste keer in zijn leven.
Hup, in de auto en met ons daar ontspannen en sight-seeeing aan een tafeltje. Nou, ontspannen was hij in eerste instantie niet. Er lagen daar allemaal ieniemienie grijze kiezeltjes. In eerste instantie besloot hij die maar op te likken. Ik vermoed zijn manier van de ongekende situatie handelen. Met als gevolg dat ik voornamelijk bezig was hem af te leiden van die kiezels. Ook ging hij aan de haal met de waterbak die hij gevuld en al in zijn bek pakte waardoor alles klieder kledder nat was. Uiteindelijk zat of lag hij rustig. Wel vloog er ineens een patatje op de grond…..nietsvermoedend sprong hij op en racete richting patat…….maar dat lukte niet zonder een enorme bonk tegen de tafel. Iedereen (ook de andere gasten op het terras) wakker uiteraard.
Even verderop lag nog een hond. Ze lagen elkaar aan te kijken en waren beiden fijn rustig. Geen gepiep, geen geblaf. De andere hond was een oudere hond die al heel ervaren was met het terras. Had een mooie voorbeeldfunctie voor Blijerd, want zo zag hij dat je heel fijn rustig kunt genieten als hond op een terras, zonder kenbaar te moeten maken dat je aanwezig bent.
Al met al was het een hartstikke leuke ervaring met zijn 4. Tuurlijk moesten we voortdurend alert zijn, we zagen namelijk al voor ons dat er een tafel over het terras zou racen met een hond eraan die het op een rennen zette.
Vanochtend was het poepzakje beduidend zwaarder….met al die mini steentjes die er in zaten die er mee uit zijn gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit effe in de meeleesmodus. IK heb nagenoeg geen dingen om te vertellen. Het gaat hier z'n gangetje, honden die elke dag spelen, de paarden, heel af en toe een beetje regen.
Alle reacties Link kopieren
Boef is morgen jarig, wordt dan 4 jaar.
Hij krijgt dan natvoer (krijgt ie normaliter in t weekend) en heb nog wat kleine cadeautjes. :-$
Alle reacties Link kopieren
Blijerd dacht vast dat de grijze kiezeltjes dienst deden als appetizer Ttroeteltje ;)
Fijn dat het een goede ervaring was, dan is het voor herhaling vatbaar :cheers:

Lexeflex, gefeliciteerd met Boef :gift:
Ik heb inmiddels geen verjaardagscadeautjes meer voor een jarige, ik moet het altijd keer 3 doen anders voelen de andere 2 zich gepasseerd :facepalm:
Wel plaats ik een foto of filmpje (bij voorkeur met feestmuts op) van de jarige op facebook :whistle:

Iones, meelezen is ook gezellig :-]
Mooi toch dat alles zijn gangetje gaat, zo gaat het hier eigenlijk ook maar dan met veel regen.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Boh iemand nog tips voor een hysterische keffer?

Al twee dagen werkmensen over de vloer. De stucadoor daar blaft ze alleen even op als hij aan de deur staat ‘s ochtends en als de man binnen is laat ze zich aaien en is het voor de rest van de dag goed (ze houdt hem wel in de gaten maar geen gegrom of geblaf). Maar de elektricien mag niet bestaan of zo. Die man mag nog niet bewegen of ze krijgt een kefaanval.

Ze luistert ook niet naar het commando ‘stil’ (of bijpassend gebaar). Als ik even weg ben (zoon halen of brengen) dan is ze volgens de werkmensen stil en verstopt ze zich een beetje. Ben ik thuis dan is het weer drama. Ik zet haar nu steeds apart en laat haar pas toe als ze weer stil is (met commando ‘stil’ en ‘goed zo’). Maar dit is dag drie al en ik trek het echt heel slecht momenteel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Lemoos :-[
Het lastige is dat je dit waarschijnlijk niet "even" oplost en tegen de tijd dat jongedame aan de elektricien gewend is hij waarschijnlijk al klaar met zijn werkzaamheden.
Blijkbaar heeft ze, om wat voor reden dan ook, weerstand of angst voor deze man.
Wat je zou kunnen proberen is dat hij al snoepjes strooiend binnenkomt maar haar verder totaal negeert (ook geen oogcontact met haar maken).
Als de beste meneer mee wil werken ook tijdens zijn werkzaamheden, als jongedame in zijn omgeving is, af en toe een snoepje laten vallen (dus niet met snoep haar proberen te lokken)..tijdens zijn pauzes enz..enz..
Om zo haar angst (wat ik denk dat het is aangezien ze zich min of meer verstopt als jij er niet bij bent) om te buigen naar een positieve associatie met hem.
De reden dat hij geen contact met haar moet maken is om haar de boodschap te geven dat ze niets met hem "moet", hij moet in haar ogen gewoon een wandelende snoepjesmachine worden.

Als jongedame voergericht is, heeft het een kans van slagen.
Als ze momenteel sowieso geen snoepjes aanneemt/eet, zit ze te hoog in haar stress en zou ik haar ook apart zetten.
Aangezien je het momenteel slecht trekt...is er ook een mogelijkheid haar apart te zetten zolang de werkmensen in jouw huis bezig zijn?

Sterkte :there:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Proficiat jarige hondebeesten!

Gisteren tweede keer naar hetzelfde terras geweest. Blij Ei gedroeg zich voortreffelijk. De beginzenuwen waren er niet of nauwelijks meer. Bewust ook naar dezelfde plek teruggegaan. Herkenning, maar nu andere zitplek en andere gasten uiteraard. Leek ons voor de gewenning prettig voor hem.

Jongedame lijkt de elektricien geen aangename man te vinden. We schreven er laatst nog over, dat honden soms heel goed aanvoelen of iemand ok is. Misschien “gewoon” accepteren dat jongedame en deze man geen match zijn en dat ook niet zullen worden. Ik zou haar mening eerlijk gezegd best belangrijk vinden en haar in haar oordeel vertrouwen. Betekend natuurlijk niet dat ze de hele dag moet aanslaan. Is ook voor haar niet te doen en uitputtend. Kan ze tijdelijk naar de andere verdieping? Niet om haar weg te stoppen, maar om haar rust te gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Lexiflex gefeliciteerd met je hond.
Een jaar is zo voorbij.
Puber witje heeft vandaag kennis gemaakt met een andere hond hier uit de buurt en ze waren samen heerlijk aan het spelen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
@apollos, ik vind het gezellig dat je er bent en schrijven is geen verplichting hoor. :redrose:

@lexeflex, van harte met de kleine :gift:

@Ttroeteltje, leuk dat het terras zo goed gaat, maar pas op met steentjes, want voor je het weet wordt het een dure operatie.

@lemoos, waarschijnlijk associeert ze de elektricien met iets naars. Dat kan van alles zijn; geur, stem, beweging. Of die kerel is gewoon niet te vertrouwen, dat kan ook. Ik zou haar in elk geval niet corrigeren maar wel laten merken dat jij alles onder controle hebt. En misschien ook beter om haar niet meer alleen thuis te laten zolang die mannen er zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snoepjes pakt ze niet als ze die strooien. De stukadoor heeft de elektricien al geïnstrueerd de hond vooral niet te lokken of aan te kijken en geen ‘lokgeluiden’ te maken (hij had er ervaring mee, in eigen huis wordt hij ‘geterroriseerd’ door vier chihuahua’s van zijn vrouw volgens eigen zeggen). Het helpt niet dat de elektricien een beetje bang is om in zijn enkel gebeten te worden

Op andere verdieping/tuin/bijkeuken kan alleen als ik of zoon erbij blijven anders krabt ze de verf van de deuren zolang de ‘enge man’ in huis is. Vandaag weer drama dus morgen gaat ze ‘naar oma’. Hoop maar dat het werk opschiet 😂
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt mij voor nu ook de beste oplossing Lemoos, "oma" vindt het vast heel leuk om een dagje (of meer :A: ) op haar kleindochtertje te passen ;)

Volgende week komt bij mij de klusjesman.
Dat vergt ook altijd wat voorbereiding, zeker omdat ik er alleen voor sta aangezien man aan het werk is :-(
Spaanse wantrouwt bijna iedere man (geef haar eens ongelijk :A: ) en blaft dus ook flink bij binnenkomst.
Border is alleen maar blij maar blaft net zo makkelijk gezellig mee.
Nakomertje is door het dolle, het enige wat zij wil doen is bij het bezoek in de nek springen bij voorkeur met 4 poten tegelijk :facepalm:
Dus het volgend scenario gaat zich dan afspelen...
Klusjesman komt binnen, Spaanse woef-woef-woef.
Border denkt oooh ik moet ook woef-woef-woef.
Ik roep KLAAR NOU, Spaanse pruttelt nog wat na en border druipt af.
En dat alles gebeurt terwijl ik me staande probeer te houden omdat ik nakomertje met een heuplijn aan mij vast heb zitten....

Welcome to my world :whistle:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ligt het aan het geboorteland, het Spaanse temperament :hyper:

Het kajakken vond ze ook helemaal niets. Zoon ook niet dus voortijdig afgeblazen en maar een pannenkoek gegeten op terras.
En nu is ze doodop en wil ze echt op schoot liggen met je armen om haar heen. Wat niet gaat want 101 dingen nog op te ruimen. Dus ligt ze nu bij zoon.

En dan komt straks man thuis die zich dan weer gaat ‘verbazen’ over de weinige gedane klusjes. Ik probeer een hond op te voeden en te verzorgen, een mokkend kind met vakantie verantwoord bezig te houden, werklui van een natje en een droogje te voorzien en in de tussentijd nog wat te plannen qua boodschappen en puin te ruimen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lemoos, hier vorig jaar gekajakt. Met zijn 3 in het water en geen weg terug. We hadden een flinke tocht te gaan. Kind vrij snel blergh en zucht en puf en zeur en grom. Ik voorop, partner achteraan. Kind ertussenin. Op sommige stukken ging het keihard en we liepen ook soms vast. Partner op zijn schoenen en sokken het water in, kind en ik op het droge in de kajak hem aanmoedigen. Hahaha, ik denk dat menigeen ons had staan uitlachen.

Maar uiteindelijk, ik geloof 2 uur later, kwamen we op punt van bestemming aan. Spierbundels in de armen die er niet waren voelde ik nog dagen later. Maar wat hebben we gelachen.

Sterkte voor jou.
Hier ook kind bezig houden, wij werken tussendoor. Kind is van het kaliber hyper en beweeglijk, heeft veel vertier nodig, kan zich weliswaar ook goed zelf bezig houden, echter uiteindelijk komt die energiebom te voorschijn en dan moet alles wijken.
Vanochtend vroeg al met kind samen op de mountainbike een tocht gemaakt. Eerste keer, want sinds gisteren een mountainbike staan voor kind en die vandaag dus getest met het echte werk. Was blijkbaar indrukwekkend. Ik heb al geprobeerd te triggeren dit vaker samen te gaan doen, vooralsnog was het geen nee, maar ook geen volmondig ja. Was natuurlijk aanpoten vanochtend. En dat terwijl ik flink inhield.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven