Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hier vanavond ook heel relaxed bijna een uur gelopen.
Hond aan de sleeplijn en genoten van ons blok om.
Ben wel allert omdat in dat gebied reeën zitten en ik heb ook 1 zien lopen
Puber witje had het te druk met snuffelen en zag hem niet.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
23-05-2021 19:22
Bij de mijne is het echt een wereld van verschil. Maar dan heb je na heel veel training geconstateerd dat het nodig is. En niet ‘hij is lastig dus hup castreren’ en dan verwachten dat het vanzelf beter gaat. Want dat hoor ik ook nog vaak. Ik kan hem gewoon veel beter trainen nu.

De mijnen zijn ook gecastreerd.

De eerste stond vanwege medische problemen met chronische ontstekingen aan blaas en urinewegen al op de rol, maar kwam nog iets eerder aan de beurt toen hij door hormonen gedreven wegliep uit onze omheinde tuin (ik had alleen in de prikkelbosjes 1,20 meter hoog hek, en daar was hij tussen/over geklommen zonder zich druk te maken over de verwondingen die hij daarbij opliep).

De huidige is gecastreerd omdat hij extreem hormonaal op andere honden reageerde. Ik had hem toen net, maar toen hij dat in de wachtkamer van de dokter ook deed, was het uitgemaakte zaak. Ook juist omdat hij toen midden in zijn pubertijd zat, net door mij geadopteerd was, een trauma had opgelopen in het asiel, en het alles bij elkaar belangrijker was voor zijn ontwikkeling dat hij een goede en veilige herstart bij ons kon maken.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
23-05-2021 19:32
We hebben eerst chemisch castreren geprobeerd (implantaat) maar dat ging steeds korter werken, heel maf.
Dat kan, het werkt niet bij alle honden even goed.
Nou, ik leer bij over hondenman’s ballen. Hahaha.
Ik dacht al wel dat er hier vast mensen zijn die mij konden voorzien van hun kennis. Dank jullie.

Overigens is hondenman hier al 12(!) keer gewezen op het feit dat hij de ovenhandschoen met rust moet laten, echter elke keer komt hij weer ermee de hoek om gesneakt.
Ik kan de handschoen wegleggen, echter ik dacht...ik ga eens kijken wie de langste adem heeft. Hij dus.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-05-2021 19:58

ik ga eens kijken wie de langste adem heeft. Hij dus.

Op uithoudingsvermogen valt gewoon nooit te winnen van een hond! :rolling:
Wat een lieve reacties hier zeg! Dankjulliewel :heart:

Mijn emmertje is gelukkig een beetje geleegd vandaag, ik heb genoten van Malimaatje en van zijn vele knuffels. En ik heb al mijn frustratie er uit kunnen gooien naar een man die Malimaatje een knietje gaf.

Situatie: Losloopgebied. Malimaatje supernetjes naast ons. Wij zijn daar ook heel hard mee aan het werk, want niet onder appèl is niet los. Komt er een man aan die ' zijn pad ' zelfs in de laatste meters veranderde om recht op Malimaatje af te lopen (WAAROM????) en voordat we opzij kon gaan stond Malimaatje al voor zijn neus. Malimaatje deed niets, alleen stoppen en kijken. En toen wilde Malimaatje opzij gaan, maar toen had hij al een knietje tegen zijn koppie te pakken. (DAAROM!!) :-o

Ik heb echt alles wat ik in me had eruit gegooid! Ik werd echt pislink. Hij was ondertussen denk ik banger van mij dan hij ooit van tien herders bij elkaar kan zijn. En ik ben het kwijt! :cheer:

Ik heb eerlijk gezegd wel even op een omgevallen boomstam zitten janken, maar zoals Troeteltje al zei kwam Malimaatje me troosten, drukte zijn hele lijfje tegen me aan en ging mijn tranen weg likken. Snap ik, zo zout krijgt ie het normaal nooit. :hyper: Hij begon bij mijn eerste glimlach daarna ook heel hard en blij te kwispelen. :heart: Na de wandeling hebben maatje en ik twee uur geslapen. Wat waren we er moe van. En nu heb ik wel het gevoel dat het er wel uit is.

Troeteltje: dubbele ballen en ovenhandschoenen? En dan wedstrijd lange adem? Dat heb ik ook afgeleerd, ik ga dat niet winnen. En geen aandacht betekent dat hij binnen 3 stappen het gewonnen item weer loslaat. Najagen betekent een half uur zoet zijn en alsnog mijn verlies moeten erkennen. haha

Ik lees vanalles over castratie. Star, wat voor hond heb je?
Nummer zoveel, heeft het je hond rustiger gemaakt?
Ons maatje is nog intact. Wij laten dat voor nu ook zo, maar gaan in de toekomst wel laten castreren. Behalve als hij onzeker blijkt te zijn, ik had begrepen dat onzeker gedrag kan verergeren door castratie. Mijn man is benieuwd naar pups van onze pup, maar van mij hoeft dat niet. Dan moet je eerst ook al die onderzoeken laten doen en het lijkt mij zo'n gedoe. Mijn man bedacht dat doordat we zoveel complimenten krijgen over het uiterlijk van pup, maar ik zei al: ik ben ook mooi, ik krijg ook complimenten maar mij wil je toch ook niet laten dekken omdat daar misschien wat moois uit komt?

Mama Inge, wat fijn dat je relaxt gelopen hebt. Leuk om reeën te zien en wat fijn dat witje te druk aan het snuffelen was. Heb je daar ook geen zorgen om hoeven maken.
Vanmorgen een tandje van Malimaatje gevonden. :love: Ik dacht dat hij ze allemaal zou doorslikken en dat ik er geen een kon vinden en bewaren, dus ik ga die laten schoonmaken en laten verwerken in een armbandje. En ik moet eens goed van bil (vervroegde overgang en zo hormonaal de laatste tijd). En dan komt alles goed.
Alle reacties Link kopieren
WTF?! Waarom gaf die loser Malimaatje een knietje?! Was ‘ie levensmoe of zo?!
Wat een lul zeg. Fijn dat je het kwijt bent en de batterij weer even hebt kunnen opladen maar nogmaals, wat een lul! Hoe gaat het met de hond?

Kan er ook altijd zo pissig om worden van die helden m/v op dit forum die schrijven dat ze honden wegtrappen of knietjes geven. Vraag mij af of die ‘helden’ ook iedere kat op hun jogpad een rotschop verkopen. Of iedere plakkerige peuter/kleuter met loopfietsje in ‘hun pad’ een kopstoot geven. Denk zomaar dat ze dat dan weer niet doen ondanks het feit dat daar ook baasjes/toezichthouders/ouders bijhoren. Ik jog ook maar ik heb nog nooit een hond of kat moeten wegtrappen.

Ben een hele tijd geleden ook zo’n lul tegengekomen. In een reflex gelijk met die lange lijn met bajonetsluitingen recht op zijn bek geklapt. En daarna nog een hele rij mede-hondeneigenaren die zich ermee gingen bemoeien. Een volwassen vent die een angstig hondje van 5 kg een schop verkoopt... gewoon omdat je denkt dat het dwergvrouwtje dat erbij hoort toch niets durft. Dier liep voorzichtig te snuffelen aan mijn kant. Nou dan ben je een held hoor.

En dan ook nog gaan janken bij de politie. Sukkel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
24-05-2021 01:25
WTF?! Waarom gaf die loser Malimaatje een knietje?! Was ‘ie levensmoe of zo?!
Wat een lul zeg. Fijn dat je het kwijt bent en de batterij weer even hebt kunnen opladen maar nogmaals, wat een lul! Hoe gaat het met de hond?

Precies zoals ik zei. Malimaatje deed echt niets! Hij gedroeg zich super, werd geconfronteerd en blies zonder moeilijk doen de aftocht. En dan toch dat knietje! Malimaatje heeft gelukkig niets, anders was ik die man echt aangevallen. Maar doordat bij mij de boosheid zo erg opliep, en mijn man daardoor meekreeg wat er gebeurde en zijn boosheid ook opliep is Malimaatje alsnog grommend en blaffend achter die man aan gerend. Hij kwam wel direct terug, toen we hem terugriepen. Het eerste gezin dat we daarna tegenkwamen werd nog weggeblaft omdat de spanning nog hoog zat en we hebben hem even aangelijnd toen. Na mijn jankpartijtje was bij hem ook de spanning weg en heeft hij nog leuk kunnen spelen en ontdekken en zwemmen en ravotten op een ontspannen manier.

Kan er ook altijd zo pissig om worden van die helden m/v op dit forum die schrijven dat ze honden wegtrappen of knietjes geven. Vraag mij af of die ‘helden’ ook iedere kat op hun jogpad een rotschop verkopen. Of iedere plakkerige peuter/kleuter met loopfietsje in ‘hun pad’ een kopstoot geven. Denk zomaar dat ze dat dan weer niet doen ondanks het feit dat daar ook baasjes/toezichthouders/ouders bijhoren. Ik jog ook maar ik heb nog nooit een hond of kat moeten wegtrappen.

Oh god ja, die rotschop. Als dat was gebeurd had ik nou vast gezeten.
Het is zo makkelijk om even mee te denken. Zie je een baasje met hond het pad aflopen het gras in, dan doen ze dat niet omdat ze graag een hindernisbaan vol hondenstront doormaken, maar om je ruimte te geven en de hond op afstand te krijgen waarop ze niet reageren. Geef die ruimte ook terug. En als honden baasje denk ik: zie ik een jogger, laat die lekker doorjoggen dus zorg dat pup niet bij ze kan komen en het liefst zelfs dat pup ze helemaal niet ziet.




Ben een hele tijd geleden ook zo’n lul tegengekomen. In een reflex gelijk met die lange lijn met bajonetsluitingen recht op zijn bek geklapt. En daarna nog een hele rij mede-hondeneigenaren die zich ermee gingen bemoeien. Een volwassen vent die een angstig hondje van 5 kg een schop verkoopt... gewoon omdat je denkt dat het dwergvrouwtje dat erbij hoort toch niets durft. Dier liep voorzichtig te snuffelen aan mijn kant. Nou dan ben je een held hoor.

En dan ook nog gaan janken bij de politie. Sukkel.
OMG, wat heftig Lemoos. Zo'n nare ervaring, maar ik snap dat je hem pakte. Wat ik al zei, als hij een rotschop had verkocht had ik nu vastgezeten. Bah wat een vieze mensen bestaan er. Maar wel precies zoals vandaag ging. Hond doet niets, sukkel gaat het opzoeken en dan klagen terwijl er niet eens iets gebeurde. Deze man liep denk ik ook door het bos met het doel om honden knietjes te geven want echt he, Malimaatje deed echt he-le-maal niets verkeerd. En wij als baasjes ook niet. Hij zocht het echt gewoon op.
Alle reacties Link kopieren
Ach de politie is ook in die gevallen gebonden aan wetten. Verrassend weinig tot geen mensen die ook maar iets hadden gezien van ‘slaan met riem’ maar iedereen en zijn grootmoeder heeft wel de schop gezien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Echt bloed onder mijn nagels, dat knietje en die schop. :swear: Wat een debielen lopen er toch rond op deze wereld.
Goedemorgen lieve dames en goedemorgen lieve hondebeesten!

Wat een nare situaties zijn er meegemaakt. Dat voelt zo enorm onrechtvaardig. Voor mij is dat onacceptabel. Iemand die een hond iets slechts doet zonder reden, is een slecht mens.
Ik heb er alle begrip voor dat niet iedereen honden leuk, lief of aardig vindt. Ik heb er ook alle begrip voor dat er mensen zijn die bang zijn voor honden. Maar zonder reden een hond pijn willen doen, dat is absoluut onacceptabel.
En wat voel je je op zo’n moment machteloos.
Ja, ....de karabijnhaak van een riem tegen iemands kaak aan schieten zou je dan graag doen, maar niet iedereen durft dat. Ook iemand letterlijk in zijn nek te springen om niet meer los te laten is dan een fantasie van me.

Ik ben doorgaans heel rustig en weloverwogen. Maar ik heb ooit meegemaakt dat ik in de bres sprong voor mijn toenmalige hond. En die persoon heeft vanaf dat moment diep respect (of eigenlijk angst) gehad voor mij. En met hem de rest van de wijk. Hoewel ik nadien regelmatig werd aangesproken over mijn reactie, mijn gelijk en de indruk die het gemaakt had. Er waren vele wijkbewoners die zich onveilig voelden en dezelfde frustratie en angst voelden.
Ik ben toen zo enorm tekeer gegaan, heb alles bij elkaar gescholden met een enorm stemgeluid, waarvan ik niet wist dat ik daartoe in staat was. Ik heb scheldwoorden gebruikt, ik heb gevloekt, ik heb de meest afschuwelijke verwensingen geschreeuwd. Ik ben absoluut niet van het vloeken. Sterker nog, ik vloek nooit en weiger het vloeken. Maar ik liet alle woede er uit. Het kwam er vanzelf uit. Het was alsof iemand anders bezit van me nam. En ik deed dat blijkbaar zo opvallend dat er veel huisdeuren open gingen en toeschouwers tevoorschijn kwamen.
Mijn toenmalige partner zat binnen en schrok zich te blubber toen hij buiten iemand als een speenvarken te keer hoorde gaan, hij rende naar buiten en had al snel in de gate dat hij mij niet te hulp hoefde te schieten. Zijn letterlijke reactie: ik hoorde je, ik zag je ogen vuur pwuuwen en ik wist, die tegenstander moet maken dat hij weg komt.
Ik was niet meer mezelf. En het heeft toen ook een tijd geduurd voordat ik bij zinnen was.

Ik zeg niet dat ik trots ben op mijn gedrag. Maar ik zou het wel weer doen, wanneer iemand slechte bedoelingen met mijn dierbaren (en daar hoort mijn hond absoluut bij) heeft.
Wat stom Veranderling. Voordeel van een Mechelaar: als ze groot zijn haalt echt niemand het meer in z’n hoofd :P

Als pup durven mensen nog wel maar echt niet dat iemand bedenkt om de mijne een knietje te geven of een schop te verkopen. Ik heb het wel met de leenherder gehad die ik hiervoor veel uitliet.

Nou zou je de mijne best een mep kunnen verkopen met alleen ‘Oeh leuk gaan we spelen?!?!’ als reactie, maar bij die hond zou ik het je niet aanraden.

En toch deed iemand het, en ik vond het domweg niet zo slim. Dat was nl een Mechelaar die wel echt gefokt was op bijtkracht en drift en een aardig kort lontje had. Was namelijk niks aan de hand maar als je door schoppen eenboze hond aan je been hebt heb je wel een probleem. Gebeurde godzijdank niks.


Ik moet ook zeggen dat ik veel leuke reacties krijg hoor. Marrokkaanse jongemannen die ‘oh mevrouw mooie hond, mooie hond’ roepen als ze langsfietsen en vooral de wat boevige meneren die een heel gesprek komen aanknopen over de hond en helemaal verliefd naar hem kijken :P
Ik wou dat ik ontplofte bij dat soort dingen trouwens. Maar ik klap dicht. Ik handel de boel zsm en zo stressloos mogelijk af en vertrek. Ook waar eens even los gaan zou helpen maar intern denk ik metéén ‘dit is mijn schuld’. Heel onhandig.
Nummer*Zoveel schreef:
23-05-2021 19:37
Dat kan, het werkt niet bij alle honden even goed.
Zou 6 maanden moeten werken en na 6 weken al maar bij de onze begon het pas na 8 weken en na krap 4 maanden was het klaar. En het effect op gedrag is echt heel merkbaar hier, want man en ik zeiden ik dezelfde paar dagen ‘min god waar heeft de hond last van’ toen het uitwerkte. Nu 5 weken na castratie is z’n gedrag weer net zo als tijdens de chemische castratie: veel kalmer, knuffelig , veel beter opletten en veel beheerster. Hij ging na het uitwerken en coor het inwerken (dan versterkt het hormonale gedrag) opeens echt weer puppy uitdaaggedrag vertonen. Dingen jatten van het aanrecht, slepen met theedoeken, springen.

Nu is het weer over en kan ik snacks op de salontafel zetten zonder dat hij er aan komt en is de theedoek ook weer veilig
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare mensen zijn er toch op de wereld.
Wij hebben gelukkig nog nooit zo iets mee gemaakt

Onze vorige hond was een schat, maar voelde haarfijn aan of iemand goed of slecht was.
En dat klopte ook altijd, stond dan te grommen.
En heeft ook eens iemand bij de broek vast gepakt.
Niet bijten of gek doen, maar alleen de broek vast pakken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit topic zit ruim boven de 3000 postings, dus ik wil jullie vragen om een nieuw deel te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
24-05-2021 09:33
Ik wou dat ik ontplofte bij dat soort dingen trouwens. Maar ik klap dicht. Ik handel de boel zsm en zo stressloos mogelijk af en vertrek. Ook waar eens even los gaan zou helpen maar intern denk ik metéén ‘dit is mijn schuld’. Heel onhandig.
Ik heb al jaren last van het tegenovergestelde. Achteraf heb ik dan intern zo’n ‘Dit loopt op een dag heel fout af’ zeurstemmetje nog dagenlang in mijn hoofd. Ik heb ook nooit geleerd dat het niet handig is, omstanders die helemaal niets hebben meegekregen wat er vooraf is gebeurd komen altijd mij te hulp, nooit de tegenpartij. Krijsende mevrouwen, vrachtwagenchauffeurs die zich ‘er eens even tegenaan bemoeien’, pubers die met hun telefoontje zwaaien ‘Ik heb zijn nummerplaat mevrouw’. Want zo’n mevrouwtje gaat toch niet voor niets helemaal uit haar plaat, dan moet die ander wel een viespeuk/crimineel/gestoorde ex/junk/lafbek/aso/dierenbeul zijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Link naar het nieuwe topic:

https://forum.viva.nl/thuis/viva-s-hon ... ges/477892
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-05-2021 23:02
Hondenforum, is dat zoiets als Bokt ?
Ja, maar dan het andere uiterste. Daar waar je op bokt op eieren moet lopen omdat er anders iemand mogelijk beledigd is, kun je op het hondenforum mensen rustig met z'n alleen afzeiken. Daar is geen leuk publiek. Ik ken geen een forum met zulk volk.

Overigens is bokt het grootste forum van Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
23-05-2021 00:43


Mijn emmertje zit even vol. Ik kan het even slecht hebben dat anderen zo weinig nadenken over de situatie waar ze je in plaatsen. Ik kan het slecht hebben dat pup om de 10 meter een mondkapje te pakken heeft of andere troep die op straat wordt geslingerd, ik kan het niet meer hebben dat auto's doorrijden bij een zebrapad als je oversteekt en ik kan de toeterende kutscooters niet meer hebben die met lawaai voorbij scheuren. Het aanstaren van malimaatje waar hij zich ongemakkelijk bij voelt ben ik zat, de constante schrik van mensen om mijn knuffelkont, de 'niet poepen' tekeningen waar Malimaatje steeds vol op duikt en trots een paar 100 meter verder draagt in zijn bekkie (terwijl ik gewapend met poepzakjes naast hem loop) opgejaagt door jonge ouders die roepen dat honden niet mogen poepen (hallo, ik sta hier net die gore troep op te scheppen, ga ergens anders klagen).

Hoe meer ik mensen leer kennen, hoe meer ik van dieren hou, is bij mij veranderd naar hoe meer ik mijn hond leer kennen, hoe minder ik van mensen hou. o_o
Ik snap je helemaal. Maar je woont in een verkeerde omgeving.
Ik raad je aan om naar het platteland te verhuizen in Twente. Daar kom je dat soort situaties veel minder tegen.
Ja, je hebt hier ook asociaal volk dat dingen weggooit in de straat of in de bossen maar niet zo veel als waar jij woont. Mensen zeggen hier ook niet tegen anderen wat en hoe ze moeten doen. Ze bemoeien zich niet zoveel met elkaar.

Waar woon jij ergens? In het westen?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-05-2021 06:54
Jeetje, ik heb met je te doen.
Laat die traantjes even de vrije loop. Niets zo menselijk als dat.
En wellicht komt Malimaatje je troosten, want daar zijn onze lieverds goed in...aanvoelen hoe het met vrouwtje gaat.
We mogen dankbaar zijn voor onze lieve maatjes.
Ik schreef het eerder al eens........wat ben ik gelukkig dat mannetje en wij ons in dit leven hebben ontmoet en voor elkaar hebben gekozen. Wat een verrijking.

Op momenten als dit realiseer je je eens te meer hoe dol je op je maatje bent. Heeft misschien mede te maken met onze “moedergevoelens” en beschermingsdrang.
Ik heb dat in ieder geval wel heel sterk.
Voor mij is onze hondenvriend absoluut een volwaardig gezinslid, hoort hij er volledig bij en sla ik mijn vleugel net zo om hem heen als dat ik dat deed en doe bij mijn kind.
Maar het is waar, er is heel veel intolerantie naar honden toe waar hondenmensen tegen aan lopen. En vaak onterecht. Je moet gewoon op eieren lopen, en dan heb ik nog maar lieflijke hondjes. Maar als je met een rottie loopt of een stafford, dan kun je je borst wel nat maken. Maakt niet uit of de honden niemand iets doen. Maar gezeik krijg je hoe dan ook. Dat krijg ik ook wel eens met mijn honden, ook al doe ik mijn best. De maatschappij houdt niet van honden. De maatschappij gunt honden namelijk geen bewegingsruimte. Honden moeten maar aan de lijn, en poepen mogen ze helemaal niet kennelijk. Ook sta je klaar met poepzakje.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
23-05-2021 08:49
Ach, wat een verdriet, boosheid en frustratie. En herkenbaar ook! Ik heb het met mijn eerste ook wel eens zo gevoeld. Dan kost zo’n puber al bakken met energie met alle ups en downs die daarbij horen, en dat kun je er gewoon geen andere onzin uit de omgeving meer bij hebben.

En dat is inderdaad omdat je zoveel van zo’n beestje gaat houden. Komen ze aan jouw hond, dan komen ze aan jou. Het is persoonlijk, en het kruipt onder je huid.

Ik wilde al een poos een hond, maar
bij ons gaf uiteindelijk een inbraak in huis de doorslag om onze eerste hond ook echt aan te schaffen. Het werd een Bullmastiff. We kozen voor dit ras vanwege het trouwe rustige knuffelige karakter, maar ook vanwege het formaat en de waakkwaliteiten van het ras, zodat dit mij ook een gevoel van veiligheid zou geven, zowel in huis als in het bos wanneer ik alleen met hem zou wandelen.

Nou, dat gevoel van veiligheid kwam
er, maar toch op een iets andere manier dan ik vooraf had bedacht. Het bleek vooral in mezelf te zitten!

Zodra we die pup in huis kregen, zag ik hem namelijk niet langer meer als mijn potentiële beschermer, maar als mijn lieve kleine puppedup die ik met hart en ziel moest beschermen. En dat maakte een soort van strijdbaarheid en weerbaarheid in mij los waarvan ik niet wist dat ik het in me had. Waar ik van nature nogal risicomijdend ben en dingen liever van me af laat glijden, veranderde ik opeens in iemand die niets van niemand meer pikt (als het op de hond aankomt) en die er letterlijk voor springt zodra de buitenwereld mijn hond op een verkeerde manier bejegent. En ik weet best dat mijn honden groter en sterker dan mij zijn, en dat ze mij met hun leven zullen verdedigen als het erop aan komt, maar alleen al het idee dat ze dan zelf gewond zouden kunnen raken in de strijd of door het systeem als gevaarlijke hond zouden kunnen worden aangemerkt... :O
:heart:

Mooi om dit zo van iemand te lezen. De liefde die jij voor jouw honden voelt. Maar ook herkenbaar. Kom aan mijn hond en je komt aan mij! Of dat nu verbaal is of fysiek!

En als ik dan hierboven lees over iemands hond die zomaar en passant een stoot tegen zijn kop krijgt, voel ik de woede door me heen vlammen! Wat een stuk tuig! Een stoot tegen zijn ballen had hij moeten krijgen@!

We maakten ooit mee dat mijn man aan de beurt was om een bijeenkomst te organiseren en dat zou plaatsvinden bij ons thuis. Toen werd er voor iemand gevraagd (persoon meldde dat niet zelf, en we zijn ook nooit te weten gekomen wie dat was) of de honden opgesloten konden worden. Mijn man zei "nee, die honden zijn namelijk thuis en die hoeven in hun eigen huis niet opgesloten te worden en ze doen ook niemand iets". En toen is het elders georganiseerd.
iones wijzigde dit bericht op 24-05-2021 21:44
4.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iones, we zijn verhuisd: :lol: thuis/viva-s-hondenveldje-the-sequel/li ... ges/477892
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven