Vliegjes

25-08-2012 21:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal gek van de vliegjes in mijn keuken.

Wie heeft de tip om ze te verjagen?

Mijn afvalbak staat al buiten.
Als het fruitvliegjes zijn dan kun je een bakje azijn neer zetten met een druppeltje Dreft afwas er in, dan klimmen ze er in en verdrinken.

Als je fruit hebt gegeten doe de schillen dan in een plastic zakje en leg er een knoop in voordat je het in de vuilnisbak mikt, dan heb je er geen last meer van.
oma weet raad.nl
Fruit in plastic verpakken, appels in de koelkast, oude koffiepads meteen buiten in de kliko en geen gebruikte glazen op het aanrecht laten staan. Lekbakje van de senseo schoon houden, dan alle bestaande vliegjes opzuigen en daarna komen ze niet meer terug!
een bijna leeg (denk:laagje van ong. 1 cm) blikje zwaar, zoet bier neerzetten helpt soms ook
Fruit in de koelkast en verder alle etenswaren in afsluitbare bakjes. En je planten controleren, ik heb ook wel eens gehad dat ze blijkbaar gek waren op een van mijn planten, toen ik die weg had gedaan, waren de vliegjes ook verdwenen.
geen afwas laten staan, uien goed opbergen!, afvalbak buiten inderdaad, geen fruit op tafels.

dit heeft bij mij echt geholpen, ik heb ook azijn met afwasmiddel geprobeerd, heb er een stuk of 20 gevangen maar volgende dag waren ze er weer.. dus geen etenswaren laten staan waar ze bij kunnen helpt.
nog amper gezien dit jaar; toch veel fruit in huis.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb er ook mega veel. En het is echt schoon in mijn huis!
Een fruitazijn(appelazijn bv) met wat dreft, werkt super!
quote:hannaeva schreef op 26 augustus 2012 @ 08:13:

Ik heb er ook mega veel. En het is echt schoon in mijn huis!

Misschien is het dat wel?

Hier is het hardstikke smerig ,en fruit ligt gewoon op de schaal,maar gen fruitvlieg gezien !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven