Vloerkleed nat, hoe drogen?

18-05-2020 21:39 22 berichten
Vandaag heb ik ons vloerkleed gereinigd met zo’n tapijtreiniger, gehuurd bij de bouwmarkt. Het heeft niet heel veel uitgehaald helaas, maar ik zit nu ook nog met een probleempje. De onderkant is vochtig. Ik heb op sommige stukken wat teveel water gebruikt denk ik. Heb net de onderkant bekeken en daar zie je echt donkerdere vlekken waar het nog nat is. Ook de tegels onder het kleed waren vrij vochtig. Dit heb ik gedroogd met een dweil en het kleed weer terug gelegd. Maar kan ik dat nu gewoon zo laten liggen? Gaat dat niet broeien eronder en schimmelen?
Ook is het kleed langs 1 kant gerimpeld/gegolfd nu. Hij ligt niet meer vlak op de grond daar. Komt dat nog goed?
Alle reacties Link kopieren
Er zit toch ook een zuiger bij? Heb je het overtollige water weer opgezogen? Mijn tapijt ging ook krullen, heb er wat zware dingen op gezet.
Zalmsnipper schreef:
18-05-2020 21:41
Er zit toch ook een zuiger bij? Heb je het overtollige water weer opgezogen? Mijn tapijt ging ook krullen, heb er wat zware dingen op gezet.
Ik heb hem uiteraard gezogen, maar hij blijft altijd nog wat vochtig. Ook aan de bovenkant. Dat moet je laten drogen aan de lucht, staat in de beschrijving. Maar hier is dus de onderkant ook nog vochtig en ik vraag me af of dat goed droogt als ik hem zo laat liggen.
Ik zou hem uithangen. Over een stevige balkonrand of de trampoline/ schutting oid.
Nee, dat gaat stinken. Kun je hem niet over wat stoelen leggen zodat hij goed kan luchten en drogen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou m ook uithangen. Over iets stevigs, stoelen bv.
Of anders flink wat badlakens onder leggen het kleed leggen die het vocht kunnen absorberen.
Als je hem zo op de grond laat liggen gaat de onderkant niet goed drogen. Hang 'm buiten over de droogmolen/ schutting/ tuinstoelen ofzo. Anders misschien fohnen?
RegretteRien schreef:
18-05-2020 21:46
Ik zou hem uithangen. Over een stevige balkonrand of de trampoline/ schutting oid.
Of vier tuinstoelen.
Als je hem zo op de grond laat liggen gaat de onderkant niet goed drogen. Hang 'm buiten over de droogmolen/ schutting/ tuinstoelen ofzo. Anders misschien fohnen?
Buiten hangen over een tuinstoel of aan de waslijn. Ik zou hem niet op de grond laten liggen want met een beetje pech krijg je dan schimmel aan de onderkant ofzo.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:51
52.11% gewijzigd
Tuintafel mits die een open (latten) structuur heeft kan ook nog. En dan de onderkant boven, tegen het eventueel verbleken in de zon. (Of de gok willen wagen dat de vlekken nog wat weggaan van de zon, dan juist wel bovenkant)
Droge rijst op strooien en na 24 uur stofzuigen.
Het is voor deze keer te laat om nog te doen, maar ik vind reinigen met tapijtpoeder prima werken. Vroeger was dat niks maar de kwaliteit is veel beter geworden. Van het "roze" merk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is een kleed van 2x2,5 meter. Nogal groot en zwaar dus. Zou niet weten waar en hoe ik hem moet uithangen. Wil hem morgen wel buiten in de zon leggen en dan eerst 1 kant laten drogen en dan de andere.
Whomi schreef:
18-05-2020 22:10
Het is een kleed van 2x2,5 meter. Nogal groot en zwaar dus. Zou niet weten waar en hoe ik hem moet uithangen. Wil hem morgen wel buiten in de zon leggen en dan eerst 1 kant laten drogen en dan de andere.
Over je tuinset (tafel met stoelen)?
En nogmaals: leg er nu in ieder geval badlakens onder. En dan morgen buiten in de zon.
Rosalind schreef:
18-05-2020 22:18
Over je tuinset (tafel met stoelen)?
En nogmaals: leg er nu in ieder geval badlakens onder. En dan morgen buiten in de zon.
Op stoelen dan vouwen de zijkanten om en zitten er vouwen in. Hij gaat nu al niet meer plat liggen als ik hem even op til aan 1 kant. Tuintafel is 1 plaat en ook dan vouwt hij om. En buiten wordt hij toch juist natter vannacht? Hier ligt de auto vol met dauw elke ochtend.
Badlakens durf ik eigenlijk niet. Die moet ik dan daarna meteen wassen, anders gaan die ook stinken of niet? En onze wasmachine is net stuk gegaan vandaag. De onderkant is van jutte, ruikt naar van die sinterklaaszakken :mrgreen:
Vroeger toen ik mijn tapijt ook nat reinigde, en later toen ik het stoomde, liet ik het gewoon liggen en droog worden. Kon ook niet anders want het lag vast. Dat duurde enkele dagen. Soms ging het dan inderdaad stinken maar na enige tijd verdween die lucht wel weer. Ik gebruikte dan soms zo'n geurverfrisser, Febrèze, om de geur te maskeren, maar dat vond ik soms wel erger dan de kwaal.
Wol is het ergste.
Ik heb er nu voor de nacht een grote doek onder gelegd. Morgen dan lekker de zon in en goed drogen.
Whomi schreef:
18-05-2020 22:27
Op stoelen dan vouwen de zijkanten om en zitten er vouwen in. Hij gaat nu al niet meer plat liggen als ik hem even op til aan 1 kant. Tuintafel is 1 plaat en ook dan vouwt hij om. En buiten wordt hij toch juist natter vannacht? Hier ligt de auto vol met dauw elke ochtend.
Badlakens durf ik eigenlijk niet. Die moet ik dan daarna meteen wassen, anders gaan die ook stinken of niet? En onze wasmachine is net stuk gegaan vandaag. De onderkant is van jutte, ruikt naar van die sinterklaaszakken :mrgreen:
Nee hoezo? Die hang je te drogen en was je daarna wanneer je kan.
Het kleed nu buiten leggen zou ik ook niet doen, maar morgen wel, in de zon. Wat je zegt over vouwen begrijp ik niet zo goed. Wat voor kleed is het? Een kleed kan toch wel ergens overheen hangen zonder uit model te gaan?
Rosalind schreef:
18-05-2020 22:44
Nee hoezo? Die hang je te drogen en was je daarna wanneer je kan.
Het kleed nu buiten leggen zou ik ook niet doen, maar morgen wel, in de zon. Wat je zegt over vouwen begrijp ik niet zo goed. Wat voor kleed is het? Een kleed kan toch wel ergens overheen hangen zonder uit model te gaan?
Het is een heel stug kleed. Heel zwaar ook. Geen idee waar hij van gemaakt is. Maar als ik hem over een paar rugleuningen van stoelen hang, gaan de zijkanten naar beneden hangen en ik ben bang dat je dat blijft zien als ik hem weer plat wil leggen.
Morgen wachten tot de tegels droog zijn, goed vegen, kleed neerleggen en af en toe verplaatsen zodat het op nieuwe warme tegels ligt.

Ik heb vandaag ons kleed buiten met de tuinslang ingespoten, met een beetje zeep ingesmeerd en na een halfuurtje afgespoten met de tuinslang. Toen het kleed niet meer droop op de tegels gelegd en steeds opgerold en de andere kant boven gelegd. Is nu weer kurkdroog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven