Vloerverwarming en koeling

05-09-2012 11:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Voor ons nieuwe huis zijn wij op zoek naar een vloer.

Dat het een parket vloer wordt, zijn we al uit. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer wat betreft de ondervloer.

De één zegt direct verlijmen (geen ondervloer), de ander de cocofloor, en weer een ander zegt een heatsound ondervloer.

Zijn hier mensen die ook vloer verwarming en koeling hebben? Hoe hebben jullie dit gedaan en wat is jullie ervaring hiermee?

Voor boven zouden we graag laminaat willen, maar hier zit ik dus weer met hetzelfde probleem; welke ondervloer?

Ondanks dat volgens mij niet veel huizen dit hebben hoop ik op reacties want ik weet het niet meer!

Bedankt!
Heb je een nieuwbouwhuis of een bestaand huis? Wij hadden in ons nieuwbouwhuis met vloerverwarming het probleem dat de vloer nog erg vochtig was. Deze lag er nog maar kort in en het bouwvocht moest er nog uit. Wij hebben daarom gekozen voor een plastic laag onder een doorlatende foam ondervloer met lage warmteweerstand. Idealiter zou ik het plastic liever weg hebben gelaten, maar we wilden ook geen risico lopen op een werkende vloer.

Boven hadden we geen last van hoge vochtigheidsgraad en hebben we gewoon een doorlatende foam ondervloer onder het laminaat gelegd.

Overigens geen parket. Lijkt me nog weer een geval apart. Is dat wel goed warmtedoorlatend? Wij hebben laminaat uitgezocht dat speciaal geschikt was voor vloerverwarming
Dank voor je reactie.

Het is een nieuwbouwhuis.

Hebben jullie alleen vloerverwarming, of ook koeling? Want juist die koeling maakt het zo moeilijk.

De plastic laag die jij noemt werd ons eigenlijk overal afgeraden omdat het vocht dan niet weg kan en gaat schimmelen/rotten. Wellicht is dit alleen het geval met hout hoor, dat weet ik niet.

Al met al, lastig!
Ik zie nu pas dat wij mekaar ook tegen kwamen op dat topic over Bebo! Die vloer bezorgt je heel wat hoofdbrekens ;)

Wij hebben geen koeling. Maar die heat sound ondervloer heeft toch ook gewoon een ingebouwd vochtscherm? Dat heeft dan toch dezelfde afsluitende werking als een laag plastic? Lijkt mij nogal een tegenstrijdig advies dan...
Wij hebben onlangs ook een laminaatvloer op vloerverwarming gelegd. Dat gaat prima . Je moet dan wel een ondervloer hebben die makkelijk warmte doorlaat. Wij kochten de ondervloer Heatsound van 2mm dik . Die kostte 3.95 per m2 bij een aanbieder in Tilburg die op Marktplaats adverteert en gratis thuis komt bezorgen.

een parketvloer ( met houten toplaag op een soort triplexonderlaag ) is niet geschikt voor vloerverwarming omdat die planken te veel warmteweerstand hebben. Dan werkt je vloerverwarming niet optimaal. De Heatsound heeft inderdaad een vochtscherm als je de banen met tape afplakt.

mijn advies : denk er goed over na , anders krijg je spijt
Wij hebben toen onze ondervloer besteld op deze site:

http://www.ondervloerenoutlet.nl/

Misschien goed om even producten en prijzen te vergelijken?
Een vloerkoeling kan ik afraden ivm condensvorming.
Wij hebben ook een nieuwbouw woning met vloer en koelverwarming. Wij hebben onze vloer laten egaliseren en er pvc op laten leggen.
.
Ik heb ook zon verwarming/koelsysteem sinds een jaar en hoorde van veel buurtgenoten goede

verhalen over de coco ondervloer.

Misschien is het een idee te kijken of er een hyves of fb pagina van je nieuwe wijk is als het

om meerdere huizen gaat zo kun je veel tips uitwisselen(of rollen die je overhebt aan een andere

buur slijten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven