Vloerverwarming
maandag 25 oktober 2010 om 15:13
Wij hebben op de hele benedenverdieping vloerverwarming. De hele zomer heeft deze uitgestaan en sinds dit weekend staat ie weer aan. Ik merk er alleen nog niets van. De verdeler en pomp enzo worden wel warm. Ik kan me van vorig jaar herinneren dat het toen ook erg lang duurde voor de vloer zelf warm werd. Is het normaal dat dat een aantal dagen duurt?
maandag 25 oktober 2010 om 15:37
Hallo Yeti80,
ik weet niet of je plavuizen hebt, maar dan is het vrij logisch dat de plavuizen de tijd nodig hebben om op te warmen. Beter is om met vloer verwarming de temperatuur constant te houden het hele jaar door. Dus je verwarming overdag bijvoorbeeld op 20 graden in te schakelen en na 11 uur op 18.5 graden. Dat is ook beter voor je portemonnee is ons verteld omdat je minder hoeft te stoken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Zolang nog maar even een extra trui aan trekken.
ik weet niet of je plavuizen hebt, maar dan is het vrij logisch dat de plavuizen de tijd nodig hebben om op te warmen. Beter is om met vloer verwarming de temperatuur constant te houden het hele jaar door. Dus je verwarming overdag bijvoorbeeld op 20 graden in te schakelen en na 11 uur op 18.5 graden. Dat is ook beter voor je portemonnee is ons verteld omdat je minder hoeft te stoken.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Zolang nog maar even een extra trui aan trekken.
maandag 25 oktober 2010 om 16:00
Ja we hebben een tegelvloer. Verder is de vloerverwarming aangesloten op de stadsverwarming en hebben we ook nog losse radiatoren. Op de vloerverwarming zit alleen een witte thermostaat? knop met getallen 1 t/m 9 en een oranje kastje met temperatuurschaal (beveiliging???). De vloerverwarming is dus niet aangesloten op een kamerthermostaat en is erg lastig in te stellen. Afgelopen voorjaar hebben we besloten hem helemaal uit te zetten omdat met de zon op de ramen erbij het bloedheet werd.