vlooien
vrijdag 19 oktober 2012 om 10:24
Ik zit met handen in het haar
Een jaar geleden begon het en we zijn er een tijdje af geweest maar nu hebben de 2 katten en de hond weer vlooien
Ik poets me een ongeluk thuis en stofzuig heel vaak heb de hond gedoucht katten willen dat niet en heb vlooienspray geprobeerd druppels krijgen ze al en vlooienband hebben ze ook al heb alles gewassen ik schaam me kapot dat we er niet vanaf komen
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik bij iemand op visite ben geweest en elke keer als ik daarvan terug kwam leek net of er op me been een mug was bezig geweest en dat heb ik 4x gehad toen ik bij diegene ben geweest nu las ik op internet dat het ook vlooienbeten kunnen zijn omdat het alleen op me onderbeen zat
Wat kan ik nog meer doen om eraf te komen en moet ik misschien tegen diegene zeggen dat ik elke keer als ik bij hun ben geweest dat ik onder de bultjes zit want moet er volgende week weer heen en valt me wel op als ik daar ben geweest dat een week later de beesten ze ook weer hebben
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen heb het echt gehad met die beestjes
Een jaar geleden begon het en we zijn er een tijdje af geweest maar nu hebben de 2 katten en de hond weer vlooien
Ik poets me een ongeluk thuis en stofzuig heel vaak heb de hond gedoucht katten willen dat niet en heb vlooienspray geprobeerd druppels krijgen ze al en vlooienband hebben ze ook al heb alles gewassen ik schaam me kapot dat we er niet vanaf komen
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik bij iemand op visite ben geweest en elke keer als ik daarvan terug kwam leek net of er op me been een mug was bezig geweest en dat heb ik 4x gehad toen ik bij diegene ben geweest nu las ik op internet dat het ook vlooienbeten kunnen zijn omdat het alleen op me onderbeen zat
Wat kan ik nog meer doen om eraf te komen en moet ik misschien tegen diegene zeggen dat ik elke keer als ik bij hun ben geweest dat ik onder de bultjes zit want moet er volgende week weer heen en valt me wel op als ik daar ben geweest dat een week later de beesten ze ook weer hebben
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen heb het echt gehad met die beestjes
vrijdag 19 oktober 2012 om 15:25
En wanneer alles weer vlooivrij is, geef je beesten knoflook te eten.
Houden vlooien niet zo van.
De fokker waar wij onze hond vandaan hebben, gebruikt dit altijd. 1 of 2 keer per week ofzo een teentje door de brokken heen en nooit last van vlooien.
De fokker waar wij onze hond vandaan hebben, gebruikt dit altijd. 1 of 2 keer per week ofzo een teentje door de brokken heen en nooit last van vlooien.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
vrijdag 19 oktober 2012 om 15:42
Formadehyde voor in huis en gesloten ruimtes. Kost niks, werkt zowel tegen de vlooien als tegen de eitjes. Verdunnen als je het geconcentreerd koopt, één keer vernevelen (plantenspuit) op je tapijten (goed verluchten terwijl je dat doet), ramen en deuren dicht en minstens 2 uur niet in de kamer komen, daarna weer verluchten, stofzuigen, klaar.
Huisdieren behandel je met antivlooienspul van bij de dierenarts.
Huisdieren behandel je met antivlooienspul van bij de dierenarts.
vrijdag 19 oktober 2012 om 16:48
vrijdag 19 oktober 2012 om 16:55
quote:Spininhoek schreef op 19 oktober 2012 @ 15:25:
* knoflook is heel slecht voor honden las ik laatst.
Heb ze nl ook jaren 1x per week een teen knoflook gegeven.
vrijdag 19 oktober 2012 om 16:56
quote:winkelfanaat schreef op 19 oktober 2012 @ 11:31:
Die mensen waar je komt, hebben die zelf ook huisdieren? Het komt namelijk bijna niet voor dat honden/kattenvlooien op mensen gaan, behalve als de hond/kat niet voorradig is zeg maar.
Dikke onzin, mijn zus en ik worden altijd gebeten door vlooien.
Zelfs als er maar 1 zit.
En we hebben samen 3 honden,en 5 katten.
Die mensen waar je komt, hebben die zelf ook huisdieren? Het komt namelijk bijna niet voor dat honden/kattenvlooien op mensen gaan, behalve als de hond/kat niet voorradig is zeg maar.
Dikke onzin, mijn zus en ik worden altijd gebeten door vlooien.
Zelfs als er maar 1 zit.
En we hebben samen 3 honden,en 5 katten.
vrijdag 19 oktober 2012 om 21:48
quote:ladytruckster schreef op 19 oktober 2012 @ 16:55:
[...]
Ah, ga ik eens even uitzoeken.
Stop er dan ook acuut mee.
[...]
Ah, ga ik eens even uitzoeken.
Stop er dan ook acuut mee.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe