Vochtige slaapkamermuur (naast douche) behandelen?
dinsdag 30 maart 2010 om 21:42
Hallo allemaal,
Onze slaapkamer grenst aan de badkamer.
Ik heb gezien dat op twee verschillende plekken onderaan de muur vochtige plekken zitten.De verf bladdert op die plekken ook van de muur af.
Is er een manier om dit goed te behandelen?
Ik wil uiteraard de muur wel opnieuw verven maar het lijkt me dat die plekken er weer doorheen komen.
Heeft iemand tips?
Groetjes
Onze slaapkamer grenst aan de badkamer.
Ik heb gezien dat op twee verschillende plekken onderaan de muur vochtige plekken zitten.De verf bladdert op die plekken ook van de muur af.
Is er een manier om dit goed te behandelen?
Ik wil uiteraard de muur wel opnieuw verven maar het lijkt me dat die plekken er weer doorheen komen.
Heeft iemand tips?
Groetjes
dinsdag 30 maart 2010 om 21:49
Voordat je de vochtige muren gaat verven is het verstandig de oorzaak van de vochtvorming vast te stellen. Het kan diverse oorzaken hebben als je vochtige muren in huis hebt. Probeer mogelijke lekkages op te sporen, deze zijn vaak eenvoudig vast te stellen.
Vochtproblemen kunnen ook komen door condens van de keuken, de douche en ander waterverbruik in de woning. Zorg in het geval van condensproblemen voor extra ventilatie in de woning. Een te hoge luchtvochtigheid is slecht voor de staat van je huis en bovendien schadelijk voor je gezondheid. Probeer dus vochtproblemen eerst te verhelpen.
Je kunt je muren en plafond voor het verven isoleren met een isoleermiddel of je kunt ze behandelen met een ademende binnenmuur- coating. Na het voorbehandelen van het oppervlak kun je een acryllatex gebruiken, deze verf is geschikt voor vochtige ruimtes. .
Als de vochtproblemen in je huis niet zijn opgelost en je gebruikt een isolatiemiddel, bedenk dan wel dat het vocht toch ergens blijft en ook weer tevoorschijn kan komen.
Vochtproblemen kunnen ook komen door condens van de keuken, de douche en ander waterverbruik in de woning. Zorg in het geval van condensproblemen voor extra ventilatie in de woning. Een te hoge luchtvochtigheid is slecht voor de staat van je huis en bovendien schadelijk voor je gezondheid. Probeer dus vochtproblemen eerst te verhelpen.
Je kunt je muren en plafond voor het verven isoleren met een isoleermiddel of je kunt ze behandelen met een ademende binnenmuur- coating. Na het voorbehandelen van het oppervlak kun je een acryllatex gebruiken, deze verf is geschikt voor vochtige ruimtes. .
Als de vochtproblemen in je huis niet zijn opgelost en je gebruikt een isolatiemiddel, bedenk dan wel dat het vocht toch ergens blijft en ook weer tevoorschijn kan komen.

dinsdag 30 maart 2010 om 21:51
quote:Xander68 schreef op 30 maart 2010 @ 21:49:
Zolang je niks aan het probleem doet, blijven de plekken terugkeren...óók na het schilderen.
In je badkamer heb je duidelijk een probleem, hoe is het gesteld met de voegen van je tegels, en de tegels zelf? Is het gekit onderin de randen?
Toen we het huis kocht 5 jaar terug was de badkamer net gerenoveerd.Ik moet je eerlijk zeggen dat er nooit goed op heb gelet wat nu de staat van de voegen zijn.
Ik zal het morgen eens goed bekijken.
Zolang je niks aan het probleem doet, blijven de plekken terugkeren...óók na het schilderen.
In je badkamer heb je duidelijk een probleem, hoe is het gesteld met de voegen van je tegels, en de tegels zelf? Is het gekit onderin de randen?
Toen we het huis kocht 5 jaar terug was de badkamer net gerenoveerd.Ik moet je eerlijk zeggen dat er nooit goed op heb gelet wat nu de staat van de voegen zijn.
Ik zal het morgen eens goed bekijken.
dinsdag 30 maart 2010 om 21:54
quote:biebelie schreef op 30 maart 2010 @ 21:52:
Misschien een loodgieter eens vragen?
Die hebben wel apparaten om dat mee op te sporen.
Ook ivm gezondheid misschien geen slechte investering..
Ok dat wist ik niet. Dat kunnen we idd laten doen.Ik was al bang dat we die hele tegelwand eruit moeten laten slopen.
Ik weet wel dat de vorige eigenaar de inbouwkast van de slaapkamer heeft laten doortrekken om zo een grotere douche te maken.Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Misschien een loodgieter eens vragen?
Die hebben wel apparaten om dat mee op te sporen.
Ook ivm gezondheid misschien geen slechte investering..
Ok dat wist ik niet. Dat kunnen we idd laten doen.Ik was al bang dat we die hele tegelwand eruit moeten laten slopen.
Ik weet wel dat de vorige eigenaar de inbouwkast van de slaapkamer heeft laten doortrekken om zo een grotere douche te maken.Misschien heeft dat er iets mee te maken?
dinsdag 30 maart 2010 om 21:55
Wij hebben hetzelfde probleem gehad. Bleek dus dat de kitrand van de douche en 2 tegels in de douche los zaten. Wij hebben een installatiebedrijf laten komen om ons lek op tesporen ( omdat we dachten dat er een lek in de leidingen zat) maar het bleek dus de tegels en de kit tezijn. Dit hadden we zelf nooit ontdekt.
dinsdag 30 maart 2010 om 21:56
Wij hadden precies hetzelfde probleem. Echter ontstond bij ons het probleem toen mijn man met de douchekraan bezig was geweest, en blijkbaar toch iets niet helemaal goed had gedaan. Ook vochtplekken in de slaapkamer en het behang bobbelde erop. Ik zag ons al alles opnieuw behangen...
Maar toch maar even de loodgieter gebeld en die was met een half uurtje klaar en het probleem was opgelost. Vocht verdween en het behang zit weer strak. Dus.. mijn advies... loodgieter bellen!
Maar toch maar even de loodgieter gebeld en die was met een half uurtje klaar en het probleem was opgelost. Vocht verdween en het behang zit weer strak. Dus.. mijn advies... loodgieter bellen!
dinsdag 30 maart 2010 om 21:59
dinsdag 30 maart 2010 om 22:10
Oude kit eerst verwijderen (heb je speciaal spul voor) en daarna opnieuw kitten. Op internet kun je wel instructies vinden hoe je netjes kunt kitten. Wij hadden hetzelfde probleem bij onze inloopdouche, die we nu laten opknappen, er zit nl. geen waterdichte kering onder de tegels waardoor dit probleem onstaan is. Onze badkamer is door een doehetzelver gemaakt die dit niet wist (wij ook niet). We hebben de boel wel afgekit en nu geen last meer van vochtdoorslag, maar de kitrand wordt nu zwart dus er komt nog wel vocht onderdoor en ik vind het echt lelijk dus we laten het douchegedeelte opnieuw doen (met waterdichte kering en een douchegoot ipv een normaal afvoerputje).
dinsdag 30 maart 2010 om 22:16
dinsdag 30 maart 2010 om 22:17
woensdag 31 maart 2010 om 15:06
Kijk even in de polis van je verzekering, bij ons valt lekkage aan leidingen onder de verzekring en dan betalen zij het onderzoek en de gevolgschade. Ik weet niet wat het kost om zelf onderzoek te laten doen maar vaak werkt een verzekeringsmij, samen met een bepaald bedrijf. Neem jij een ander bedrijf dan valt dat niet onder de verzekering.
Hier ook lekkage en ze konden het niet snel vinden. M.b.v. meetapparatuur zag je op een beeldschermpje welke plekken erg vochtig waren en ook waar het water vandaan kwam. Vochtplekken zaten op de slaapkamermuur die grenst aan de badkamer en de lekkage in de vloer aan de andere kant van de badkamer. Zit vier meter tussen waar dus niets te zien was. Water kan rare wegen afleggen.
Hier ook lekkage en ze konden het niet snel vinden. M.b.v. meetapparatuur zag je op een beeldschermpje welke plekken erg vochtig waren en ook waar het water vandaan kwam. Vochtplekken zaten op de slaapkamermuur die grenst aan de badkamer en de lekkage in de vloer aan de andere kant van de badkamer. Zit vier meter tussen waar dus niets te zien was. Water kan rare wegen afleggen.