vochtplekken berging/kelder

23-04-2013 09:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vochtplekken in de kelder/berging.

Vorige week zag ik ze voor het eerst. Daarna trokken ze een beetje weg en nu zijn ze er weer.

Ik snap er werkelijk niets van.

De woningbouwvereniging heeft de riolering nakeken en kon niets vinden.

Misschien heeft iemand hier een idee.

Zou het met de regen te maken hebben? Volgens mij had het vorige week ook geregend.
Hoe hoog ligt die kelder? Bij kelder denk ik vaak aan lager dan woongedeelte, dan kan het grondwater zijn.

Hier staat bij veel regen een cm of 5 water in de kelder.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hier net zo, als het hard regent staat er water in de kelder.

Ligt aan de bouw.

Was te duur hier om er wat aan te doen, en volgens het bouwbedrijf kan het verder geen kwaad.

Volgens mij kwam het inderdaad uit de grond omhoog of zoiets, precies zou ik even na moeten kijken.

Let er wel even op dat je spullen die eventueel op de grond staan wat hoger zat, anders heb je straks schade.
Ik zat toch ook te denken aan grondwater, maar zoveel heeft het ook weer niet geregend.

Het berginkje is trouwens ongeveer 4 traptreden diep.
Is er een buurman/vrouw die een hemelwaterafvoer heeft die misschien onder/tegen het huis wordt geloost? Of misschien een hwa van jullie zelf?
Tickel, je bedoelt een regenpijp? Die zitten er verschillende en die gaan inderdaad de grond in. Geen idee waarheen het geloodst wordt. Hoe kom je daar achter? Morgen belt de woningbouw me terug. Is dat iets voor een loodgieter? Sorry hoor voor de domme vragen, ik ben hier helemaal niet in thuis.

We krijgen eind mei een nieuwe vloer. Misschien niet zo verstandig?
Ja, regenpijp. Google even op "natte kelder" , kom je best veel oorzaken tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven